Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-01, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Jag vill kunna gå dit varje dag oavsett öppettider utan att vara begränsad för att någon annan kommer in medan jag inte får komma in.
Men det kostar redan för mycket för kommunerna att driva simhallar och att införa särskilda tider endast för specialgrupper skulle bara öka utgifterna ytterligare.

Det bästa vore om det fanns badhus för endast etniska vita svenskar!
Sen kan dom sinnesslöa inportfolket ha sinna egna badhus där dom kan bete sig precis som dom vill!
Hur var det nu med mångfald? Separata badtider, hur jävla sjukt är inte det.

Samtidigt köper jag konceptet,
Men då ska det vara som det jag skrev här åvan! Egna tider för svenskar och egna tider för kamel jockeys och kebab svarvare,
Citera
2024-02-01, 15:56
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Jag slutade simma helt för några år sedan på grund av den stress stöket i bassängen framkallade hos mig. Träningen gick att ersätta med annan träning, men nog är det något speciellt med att just simma.😺

Tråkigt, simning är en bra motionsform för många som inte klarar sånt som belastar kroppen mer.
Badvakter kanske skulle ha utökade befogenheter och skyldigheter, men då blir dom nog utsatta för hot och repressalier.
Citera
2024-02-01, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Vad spelar det för roll om man vill basta med eller utan badbyxor?

Här har vi typiskt en som gillar att basta med badbyxorna på hör jag! Så vad är problemet med att ta av dig badbyxorna i bastun? Duschar du med badbyxor på hemma? Det finns massor av anledningar till att man inte ska basta med badbyxor på inte minst pga baden i dag innehåller ganska bra med bakteriedödande ämnen pga allt folk i poolen. Sedan frigörs det i värmen och där sitter alla och andas in klorgas och allt vad det är. Om sedan det dessutom är många som bastar med badbyxor på så blir det alltså ännu värre.
Citera
2024-02-01, 16:08
Medlem
Så nu ska mina pengar bekosta paralell samhället - glöm det.

Helvete
Citera
2024-02-01, 16:08
Medlem
Detta finns ju tyvärr redan i Malmö på flera badhus. Se länkar:

https://malmo.se/Uppleva-och-gora/Ba...h-kvinnor.html

https://www.sydsvenskan.se/2016-03-0...-for-kvinnosim
Senast redigerad av Martlet 2024-02-01 kl. 16:15.
Citera
2024-02-01, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Om vi kvinnor slipper "män" så är det ju välkommet. Att kunna simma ifred och slippa visslingar, kommentarer, vad är fel med det? Att slippa objektifiering är en rättighet! Även gym borde anamma detta! Fjellner har blivit influerad av SD och gör allt nu för att fiska populistiska röster! Är det så skrämmande att vi vill simma, gymma, ifred från "män"?
Om Sd hade fått bestämma så hade det inte funnits äckliga Menamän som visslar och ger äckliga kommentarer på badhus! Sånt existerade inte på min tid när vi var på badhus på 80-talet. Då badade vi topless överallt! Det var helt normalt och aldrig någonsin att nån kille sa nån kommentar, visslade eller glodde som dom gör idag!
Citera
2024-02-01, 16:37
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Jag vill kunna gå dit varje dag oavsett öppettider utan att vara begränsad för att någon annan kommer in medan jag inte får komma in.
Men det kostar redan för mycket för kommunerna att driva simhallar och att införa särskilda tider endast för specialgrupper skulle bara öka utgifterna ytterligare.

Hur vet du det? Det kanske blir fler besökare och mer intäkter?
Citera
2024-02-01, 16:39
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Så nu ska mina pengar bekosta paralell samhället - glöm det.

Helvete

Du vet uppenbarligen inte vad parallellsamhälle betyder.
Citera
2024-02-01, 16:42
Medlem
3Godisars avatar
Sorgligt, och ingenting som passar i ett modernt, tryggt samhälle skulle jag säga.
Citera
2024-02-01, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Du vet uppenbarligen inte vad parallellsamhälle betyder.

Jodå och jag känner även igen motvalls kärringar-next.
Citera
2024-02-01, 16:49
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
Sorgligt, och ingenting som passar i ett modernt, tryggt samhälle skulle jag säga.

Samhället förändras hela tiden, menar du att det var ok att två killar att kyssas öppet för 50-100 år sedan? Skulle man säga något mot det idag hade man varit kallad för och homofob, försök kalla någon för homofob för 100 år sedan ..

Varför skulle det vara "omodernt" att "otryggt". Om inte annat så är det tryggare att kvinnor får egen tid att vistas i simhallen ...

Är det tryggare eller "modernare" med dessa typer?
(FB) "Kvinna" med kuk i dambastun
Citera
2024-02-01, 16:57
Medlem
megacoolmans avatar
Ytterligare ett steg i islamifieringen av Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in