2024-02-02, 14:56
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Hela Lidingö borde sättas upp som särskilt händelse eftersom ett parallellsamhälle växer fram där och där aga glorifieras genom att gatorna namnges efter och där kulturen motarbetas.
Jag är säker på att du skulle vara den första som tände på ett bål med människor på.

AGA är förkortning för Aktiebolaget Gasaccumulator. Förkortningar skrivs i allmänhet med versaler.
Citera
2024-02-02, 14:59
Medlem
dansquelcass avatar
Avskeda Torsviksskola rektor nu!
Citera
2024-02-02, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
I min värld handlar det om accpetans och respekt för andra människors olikheter, mer än så är det inte.
Barnuppfostran utgår från det normala. I det ligger också att respektera andra, inte mobba osv. När barnet växer, mognar det och möter också det annorlunda. Som förälder är det min uppgift att också lotsa barnet genom den avvikande snårskogen. Att däremot utsätta barn för farbröder utklädda till tanter läsandes sagor med basröst är inte normalt.
Citera
2024-02-02, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Och det har du visheten att avgöra åt oss andra, som är föräldrar, som du inte är?

Jag spekulerar vilt här men jag tror du tänker ta hand om dina barn själv och inte låta någon annan bestämma över dem.

Nej, jag utgår bara från min synvinkel. Sen hur ni väljer att göra med era barn skiter jag i.
Citera
2024-02-02, 15:12
Medlem
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Barnuppfostran utgår från det normala. I det ligger också att respektera andra, inte mobba osv. När barnet växer, mognar det och möter också det annorlunda. Som förälder är det min uppgift att också lotsa barnet genom den avvikande snårskogen. Att däremot utsätta barn för farbröder utklädda till tanter läsandes sagor med basröst är inte normalt.

Din roll som förälder är oväsentlig eftersom socialtjänsten är experterna och vet vad som är bäst för barnen.

Sparka Torsviksskolans rektor nu!
Citera
2024-02-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka

Barnuppfostran handlar först och främst om barnet och hur den reagerar på sin omgivning. Att inte gradvis utmana barnet för eventuella nyanser är som att sätta barnet mot en vit vägg. Sen om barnet själv är kapabelt att förstå sin omgivning eller ej är en helt annan sak. Men jag som vuxen ska leka kinesiska kommunistiska partiet i syfte att skydda är i min mening helt fel och väldigt kontraproduktivt.
Citera
2024-02-02, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Barnuppfostran handlar först och främst om barnet och hur den reagerar på sin omgivning. Att inte gradvis utmana barnet för eventuella nyanser är som att sätta barnet mot en vit vägg. Sen om barnet själv är kapabelt att förstå sin omgivning eller ej är en helt annan sak. Men jag som vuxen ska leka kinesiska kommunistiska partiet i syfte att skydda är i min mening helt fel och väldigt kontraproduktivt.
Ja, gudskelov har föräldrar fortfarande förstahandsrätt till sina barn. Och den gradvisa utmaningen, som du nämner, är den långsamma förberedelsen inför vuxenlivet. Att möta starkt avvikande personer är inget problem för en vuxen människa. Små barn däremot är oskyldiga varelser, sett ur ett större perspektiv. Då kommer transornas exponeringsbehov i sista hand enligt min uppfattning.
Citera
2024-02-02, 15:48
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Varför är det så jäääääävla angeläget att transor läser sagor för dagisbarn?

Alltså det finns clowner, bolibompadrakar, bibliotekstanter och mormor som redan gör sånt... Kan transorna inte bara göra något annat?
Ja det är ofattbart. Grooming minst sagt
Äntligen föräldrar som säger nej tack!
Citera
2024-02-02, 16:05
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Ja det är ofattbart. Grooming minst sagt
Äntligen föräldrar som säger nej tack!
Japp, fan det var helt otänkbart kring millenieskiftet när man själv hade ungar. Då kunde man skratta lite åt Jonas Gardell på TV och det var helt okej med någon garderobsbög, men dom sprang då fan inte runt och tvingade in sig på sagostunder.

Som du sa, bra att föräldrar som inte accepterar det säger ifrån snarare än knyter näven i fickan.
Citera
2024-02-02, 16:11
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Japp, fan det var helt otänkbart kring millenieskiftet när man själv hade ungar. Då kunde man skratta lite åt Jonas Gardell på TV och det var helt okej med någon garderobsbög, men dom sprang då fan inte runt och tvingade in sig på sagostunder.

Som du sa, bra att föräldrar som inte accepterar det säger ifrån snarare än knyter näven i fickan.
Ja någonstans går det fan räcka. "Sagostunder"?! Varför måste det vara en bög som läser sagor? Är helt orimligt.
Citera
2024-02-02, 16:45
Medlem
OntOmQs avatar
Dragqueens brukar ha obscena artistnamn. Vid tidigare tillställningar har arrangörerna och media inte vågat gå ut med deras artistnamn. Det säger en hel del om olämpligheten för barn.

De har ta me f*n en hemsida med en egen avdelning för sagostunder:
https://blanddrakarochdragqueens.se/utbud/sagostunder/
De kallar sig Inga Tvivel, Björta och Tant Henrik. Garanterat har dessa helt andra namn i andra sammanhang.

Vilka namn går de under när de är på klubb?

Av alla tänkbara subkulturer och grupperingar, varför är det så oerhört viktigt att exponera barn för män som tänder sexuellt på att klä ut sig till kvinna?
Senast redigerad av OntOmQ 2024-02-02 kl. 16:57.
Citera
2024-02-02, 17:13
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Pedofiler gör allt för att komma åt barnen. De klassiska knepen var att snirkla in sig i kyrkan, idrotten, dagis. Nu kommer de i form av regnbågsklädda demoner direkt till skolan. Skydda era barn.
Senast redigerad av Rotebro-Retard 2024-02-02 kl. 17:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in