2024-01-31, 12:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Det ska inte vara mot reglerna att kritisera en moderators maktmissbruk
När du har rånat någon, säger du då att det inte ska vara olagligt att tigga?

Jävla idiot
2024-01-31, 12:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Alla inläggen är ju åtminstone ett förtäckt hot...

Så du håller med om att inget personangrepp har ägt rum?

Sedan kan vi diskutera dessa så kallade förtäckta hot. På samma sätt som lagen gör skillnad på lagliga hot och olaga hot bör Flashback rimligen skilja på hot som bryter mot reglerna och hot som inte bryter mot reglerna. Dessa så kallade förtäckta hot är snarare att betrakta som uppmaningar till moderatorn att åtgärda uppfattat missbruk innan användaren fortskrider med den kritikprocess som ämnar leda till att moderatorn avsätts.

Det är inte tal om hot om någon gärning som innebär regelbrott. Dessutom saknar användaren mandat att fullfölja hotet (om man nu vill använda det ordet) att avsätta denna moderator på egen hand utan att följa detta etablerade tillvägagångssätt. Detta bör vara uppenbart även för dessa moderatorer.
Senast redigerad av runx 2024-01-31 kl. 12:47.
2024-01-31, 12:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Så du håller med om att inget personangrepp har ägt rum?
Från regelsidan:
1.08. Personangrepp

Grova personangrepp, trakasserier, hot eller förtäckta hot riktade mot andra användare är förbjudet.
Citat:
Sedan kan vi diskutera dessa så kallade förtäckta hot. På samma sätt som lagen gör skillnad på lagliga hot och olaga hot bör Flashback rimligen skilja på hot som bryter mot reglerna och hot som inte bryter mot reglerna. Dessa så kallade förtäckta hot är snarare att betrakta som uppmaningar till moderatorn att åtgärda uppfattat missbruk innan användaren fortskrider med den kritikprocess som ämnar leda till att moderatorn avsätts.

Det är inte tal om hot om någon gärning som innebär regelbrott. Dessutom saknar användaren mandat att fullfölja hotet (om man nu vill använda det ordet) att avsätta denna moderatorn på egen hand utan att följa detta etablerade tillvägagångssätt. Detta bör vara uppenbart även för dessa moderatorer.
På sätt och vis kan jag köpa den invändningen, även om jag inte direkt ser någon anledning till att skydda användare som skickar en massa sådan skit i PM till moderatorerna.
2024-01-31, 12:55
Avslutad
Citat:
Från regelsidan:
1.08. Personangrepp

Grova personangrepp, trakasserier, hot eller förtäckta hot riktade mot andra användare är förbjudet.

På sätt och vis kan jag köpa den invändningen, även om jag inte direkt ser någon anledning till att skydda användare som skickar en massa sådan skit i PM till moderatorerna.

Antingen styrs Flashback efter godtyckligt agerande eller efter ett regelverk som är välförankrat hos både medlemmar och moderatorer.
2024-01-31, 12:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Antingen styrs Flashback efter godtyckligt agerande eller efter ett regelverk som är välförankrat hos både medlemmar och moderatorer.
De två sakerna utesluter inte varandra.
2024-01-31, 13:09
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Detta är PM som jag har skrivit till en moderator som missbrukade sin position. Helt löjligt att det kan leda till avstängning. Se här.

Jag vill att detta åtgärdas
För att förtydliga, så blev du avstängd efter omröstning bland moderatorerna.
Det finns även tillkommande text som inte redovisas i PM:et, som du postat.

Med det sagt är det endast våra admins som kan ändra beslutet, så du får diskutera detta med någon av dom.
2024-01-31, 13:54
Avslutad
Morfar band bara den ilskne mannen vid stenen. Det var den beväpnade pöbeln som slog ihjäl honom. Mannens ord hade ju trots allt stressat liekvinnan. Nu ligger hans öde i guds händer. Ingens ansvar.
Senast redigerad av runx 2024-01-31 kl. 14:49.
2024-01-31, 14:15
Moderator
Carlboms avatar
Rubrik justerad.

Tidigare: Avstängd för att jag kritiserade mod som missbrukade sin position

/Moderator
2024-01-31, 16:17
Moderator
Carlboms avatar
Flashback --> Klagomål och kritik
/Moderator
2024-01-31, 16:51
Medlem
Trevligt att det går under personangrepp när man säger att nån ska förlora sin titel.

Ärligt talat så vet jag inte vad jag ska säga, men hade nån pmat mig o sa ”du kmr bli bannad” hade användaren fått samma ”straff” då ifall jag rapporterade pmet? Detta känns ju som ett rejält fall av en dagis nivå där 2 individer haft en dispyt i pm och nån beter sig lite snällare och anmäler den andra.

Man kanske ska förtydliga regeln att man inte får ”hota” med att en mod kmr ryka ur kåren? Jag menar hur kan man ens få de till ett hot eller ett personangrepp?

Däremot skrev ju en mod ovan att du inte skickat med all pm historik så du döljer säkert saker.

Är fallet enligt din tråd är jag på din sida, skickar du däremot pm med ”ska fan hitta dig mörda dig din horbög” blablabla så är varningen solklar.
Gissningsvis va de väl nåt liknande som stod i de pm som ej är med..
2024-01-31, 16:52
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Alla inläggen är ju åtminstone ett förtäckt hot...
Det är inte förtäckt, det är ett tydligt konstaterande om att moderatorn kommer att förlora sina priviligier som konsekvens för sitt missbruk. Hur kan det vara ett hot? Eller ett personangrepp som jag faktiskt är varnad för, hur kan det vara ett personangrepp?
2024-01-31, 16:53
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Trevligt att det går under personangrepp när man säger att nån ska förlora sin titel.

Ärligt talat så vet jag inte vad jag ska säga, men hade nån pmat mig o sa ”du kmr bli bannad” hade användaren fått samma ”straff” då ifall jag rapporterade pmet? Detta känns ju som ett rejält fall av en dagis nivå där 2 individer haft en dispyt i pm och nån beter sig lite snällare och anmäler den andra.

Man kanske ska förtydliga regeln att man inte får ”hota” med att en mod kmr ryka ur kåren? Jag menar hur kan man ens få de till ett hot eller ett personangrepp?

Däremot skrev ju en mod ovan att du inte skickat med all pm historik så du döljer säkert saker.

Är fallet enligt din tråd är jag på din sida, skickar du däremot pm med ”ska fan hitta dig mörda dig din horbög” blablabla så är varningen solklar.
Gissningsvis va de väl nåt liknande som stod i de pm som ej är med..

Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
För att förtydliga, så blev du avstängd efter omröstning bland moderatorerna.
Det finns även tillkommande text som inte redovisas i PM:et, som du postat.

Med det sagt är det endast våra admins som kan ändra beslutet, så du får diskutera detta med någon av dom.
Visa dom texterna där du påstår att jag har hotat då. Det här är de enda PMen du visade. Du måste visa vad det är du baserar det på. Andra är redan förvirrade precis som jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in