Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-30, 07:28
Medlem
enlevandemans avatar
Jag är extremt dålig på det. Särskilt om man har fler än 15 stycken. Hur har folk tid och ork till det?

Brukar göra trådar lite då och då, men oftast läser jag aldrig folks svar. Jag kan nästan se framför mig vad folk kommer svara innan jag har läst inläggen. Så nu har jag mer eller mindre helt börjat sluta läsa mina besvarade inlägg. Svarar kanske på 5% av dem, om ens det.

Ibland kan jag vänta flera år innan jag besvarar någon. Känner mig extra viktig då.

Hur gör ni andra? Diskutera! Hej från mig.
Citera
2024-01-30, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Jag är extremt dålig på det. Särskilt om man har fler än 15 stycken. Hur har folk tid och ork till det?

Brukar göra trådar lite då och då, men oftast läser jag aldrig folks svar. Jag kan nästan se framför mig vad folk kommer svara innan jag har läst inläggen. Så nu har jag mer eller mindre helt börjat sluta läsa mina besvarade inlägg. Svarar kanske på 5% av dem, om ens det.

Ibland kan jag vänta flera år innan jag besvarar någon. Känner mig extra viktig då.

Hur gör ni andra? Diskutera! Hej från mig.

Svarar på dom flesta, det är väl lite av huvud nöjet på flashback. Använder folk 'hen' slutar jag läsa/svara dock.
Citera
2024-01-30, 07:41
Medlem
styckets avatar
Det är ju ett diskussionsforum så givetvis svarar man så mycket som möjligt. 99% av alla seriösa skulle jag säga.
Citera
2024-01-30, 07:59
Medlem
Man-At-Armss avatar
Jag läser alltid inläggen, men i många fall finns det inte mycket att besvara. Det kan vara bra inlägg, fast att enbart svara med "Tack" eller liknande känns meningslöst.
Citera
2024-01-30, 07:59
Medlem
Jag blir skitglad när någon svarar mig och läser på en gång. Svarar om det finns något att besvara, dock inte om det bara handlar om att veva på i samma konflikt.
Citera
2024-01-30, 08:17
Medlem
hippilis avatar
Skriver man och frågar något så tro fan att man svarar. Vill man inte läsa svar skriver man inte något i ett forum där folk diskuterar
Citera
2024-01-30, 08:48
Medlem
blobben!!!s avatar
Nästan alltid. Flashback är inte din personliga blogg. Här diskuterar vi. Monologer är inte en diskussion.
Citera
2024-01-30, 09:52
Avslutad
Läser allt. Svarar det mesta. I alla fall seriösa inlägg. Vad är annars poängen med ett diskussionsforum?

Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Svarar på dom flesta, det är väl lite av huvud nöjet på flashback. Använder folk 'hen' slutar jag läsa/svara dock.
Rätt barnsligt att sluta läsa bara för att någon har ett språkbruk du inte uppskattar, men visst, you do you.
Citera
2024-01-30, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Läser allt. Svarar det mesta. I alla fall seriösa inlägg. Vad är annars poängen med ett diskussionsforum?

Rätt barnsligt att sluta läsa bara för att någon har ett språkbruk du inte uppskattar, men visst, you do you.

Det får du tycka. Jag är uppväxt med han eller hon och det slår slint i huvudet av att läsa det där ordet och säger en del om personen fråga också.
Citera
2024-01-30, 10:07
Moderator
Ancistruss avatar
Det verkar ju meningsfullt att starta en tråd och ställa en fråga man undrar över men inte orka läsa vad andra svarar...

Nu startar jag i och för sig inte så ofta trådar, men när jag gör det så läser jag naturligtvis de svar som postas i den. Och citerar någon mig läser jag självfallet det inlägget och svarar nog på majoriteten. Men ibland glömmer jag, ibland har jag inte tid, ibland känner jag att jag inte har något vettigt att tillägga, ibland tycker jag det är OT, ibland tycker jag den som svarade mig verkar vara en idiot och struntar därför i vederbörande och ibland är det en kombination av ovanstående orsaker.
Citera
2024-01-30, 10:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Det får du tycka. Jag är uppväxt med han eller hon och det slår slint i huvudet av att läsa det där ordet och säger en del om personen fråga också.
Jag höll på som du förr, och sedan insåg jag att det sa mer om mig än dem.

EDIT:

Men jag är lite nyfiken. Vad menar du att det säger om den personen?
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-01-30 kl. 10:43.
Citera
2024-01-30, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag höll på som du förr, och sedan insåg jag att det sa mer om mig än dem.

Det är ett meningslöst ord. Då får tycka vad du vill, pracka inte på oss andra din verklighetsuppfattning.

I min värld använder ingen man ordet hen och jag har aldrig hört någon använda det i verkliga livet. I vänsterns värld vet man knappt vad en kvinna är nu för tiden. Om man behöver använda en neutral befattning finns det ett utmärkt ord 'person'.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in