Citat:
Ursprungligen postat av
Ostepops
Du måste ju vara neger eller arab för det här är nog den mest 3:e världen logik jag läst i hela mitt liv.
Jag är kritvit svensk som röstar på sd och tycker Åkesson är en ganska bra partiledare.
Så vad var fel i logiken i mitt inlägg nedan?
-----------------------------------------
"Vissa kan fortfarande känna medlidande och förståelse för att människor gör misstag, medan andra kanske känner mindre sympati om det var resultatet av medvetna eller oansvariga val.
Jag känner nog mindre sympati beroende på vad som hände, men noll sympati är mer sällsynt.
Om du tar en rasist t ex som går på stan och blir igenkänd som en som talade illa om negrer så vida pass på puben inför massa svarta som blev kränkta av att han sa att :" de är apor, de borde sitta i träden och äta bananer!" med mycket mera.
Två av dessa svarta känner igen honom och ger honom så ofantligt mycket stryk så det kan du kan inte ana ens.
Honom tycker jag kanske mindre synd om för han borde ju fatta vad han gjorde och vilken risk han utsatte sig för."
-----------------------------------------
Att det verkar vara en rasist som uttalar sig nedvärderande om andra människor bryr jag mig inte om.
Jag är ingen expert.
Jag tänker däremot att han borde fattat vad som kunde hända och till viss del får skylla sig själv även om själva misshandeln av honom naturligtvis är vedervärdig.
Ungefär som att det är lätt att känna mindre empati/sympati med en berusad kvinna med rödmålade läppar, korkort kjol med sönderrivna strumpbyxor som ensam sitter och snackar sex med svarttaxichauffören kl tre på natten. Även om den påföljande våldtäkten av taximuslimen i sig självklart är avskyvärd har hon ju sig till viss del själv dock att skylla.
Jag ser fram emot din mr
avancerade logiska replik.
Vänligen