• 6
  • 7
2024-02-03, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Just att handla på ICA går faktiskt smidigt med bitcoin (via presentkort), men jag ser till att alltid ha en mindre mängd pengar på bankkontot och kontant. Om jag blev av med rubbet på banken skulle det inte påverka mitt liv, även om det vore lite störande precis när det händer.

Tack för lyckönskningen!
Kan du berättas hur du gör.
Citera
2024-02-04, 09:34
Medlem
Citat:
Just att handla på ICA går faktiskt smidigt med bitcoin (via presentkort), men jag ser till att alltid ha en mindre mängd pengar på bankkontot och kontant. Om jag blev av med rubbet på banken skulle det inte påverka mitt liv, även om det vore lite störande precis när det händer.

Tack för lyckönskningen!

Rent praktiskt handlar du ju inte med Bitcoin. Inte ens om du skaffar Crypto.coms visakort: https://crypto.com/eea/cards så kan du ladda bitcoin på kortet utan du måste först sälja bitcoin till den valuta du vill sätta in på kortets konto. Bitcoin är så volatilt att inte ens Crypto.com vågar sig på att realtidskonvertera såsom det annars fungerar när man betalar i en främmande valuta.

(Om Pillerarm börjar tjata om citat igen)
Citat:
Cardholders cannot load cryptocurrency onto their Crypto.com Visa Card. All cryptocurrency will be converted to the respective market's currency and can be loaded onto the Crypto.com Visa Card for use in purchase and ATM withdrawals.
Citera
2024-02-04, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Kan du berättas hur du gör.

Alltså, jag köper ett presentkort (digitalt) för bitcoin och använder sedan presentkortet i kassan på ICA.

Inget behov av att ha pengar på banken alltså, om handla på ICA och andra butiker är det enda man behöver göra.

Dock behöver man fortfarande ha pengar på banken av andra skäl, till exempel för att betala elräkningen, så jag ser som sagt till att alltid ha lite pengar på bankkontot, väl medveten om att de ständigt tappar i köpkraft och när som helst skulle kunna försvinna helt.
Citera
2024-02-04, 22:19
Medlem
Vad jag vet så har jag instättningsgaranti..
Citera
2024-02-04, 22:22
Medlem
Citat:

Tack för lyckönskningen!

Var kan du köpa ica presnetkort med bitcoin?
Citera
2024-02-05, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Var kan du köpa ica presnetkort med bitcoin?

Bitrefill.com

Superpresentkortet —> Sverigechecken
Citera
2024-02-05, 10:04
Medlem
Finns det någon sammanfattning om vad som har hänt här som inte är bakom betalvägg?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in