2024-01-28, 16:02
Medlem
Hej,

Vad tror du att man kan sälja som tjänst eller hobby till andra privatpersoner.

Vilken tjänst skulle du kunna tänka dig att köpa av andra privatpersoner genom en pålitlig plattform.

Mvh
Senast redigerad av Bizzerys 2024-01-28 kl. 16:23.
Citera
2024-01-28, 16:07
Medlem
Vad skulle en tjänst där man kan få Flashbacks regler om reklam och annonsering upplästa kosta tro?
Citera
2024-01-28, 16:17
Medlem
Omkring 20kr för uppläsningen låter rimligt 😁 Jag hade varit den första som betalar och troligtvis den enda.
Kanske inte den bästa tjänsten att erbjuda.
Senast redigerad av Bizzerys 2024-01-28 kl. 16:52.
Citera
2024-02-13, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizzerys
Hej,

Vad tror du att man kan sälja som tjänst eller hobby till andra privatpersoner.

Vilken tjänst skulle du kunna tänka dig att köpa av andra privatpersoner genom en pålitlig plattform.

Mvh
I grund och botten handlar det om att ha något som någon annan är villig att betala för. Skriv ned vad du är bra på och vad du tror andra är villiga att betala för. Sedan försöker du hitta en marknad för det (Flashback, Reddit, specifika forum för just den marknaden, Fiverr, sociala medier) och börja connecta med folk.
Citera
2024-04-03, 17:03
Medlem
Det finns otroligt många tjänster som en privatperson kan erbjuda andra privatpersoner. Ett exempel kan vara att erbjuda hjälp med flytt. Det finns rätt många personer med en mindre vänkrets som kan vara intresserade av att betala för den tjänsten när det väl behövs.
Fiverr är väldigt bra men där igenom erbjuds IT tjänster. För mer praktiska tjänster finns även Tiptapp eller Taskrunner fast med en begränsning på tjänster, där de själva bestämmer vad som kan erbjudas.

Om jag istället vänder på frågan och ställer följande fråga: "Vilken tjänst skulle jag kunna vara intresserad av att köpa?"
Med förutsättning att både köpare och säljare identifierar sig med Bank-id och att pengarna hålls tills jag som kund godkänner arbetet innan pengarna betalas ut den som utfört tjänsten.
Citera
2024-05-05, 07:12
Bannlyst
Egentligen bara allmänt hantverksfix liksom?Men många köper ju sin egna konst också i egen merch.

Men jag hade ju lätt kunnat tänka mig enklare sygrejer. Vet att en del lägger upp på det som säljtjänst. Många att också färdiga saker (av rent intresse) och sedan säljer - men utan vinst. Alltså tyg är ganska dyrt så man kan hitta billigare kläder i affärer. Men mycket finare tyger på meter än färdiga kläder.

Erbjuda enklare cykelmeck tror jag skulle vara uppskattat. Det är verkligen inte svårt att lära sig och är ofta ganska krångligt att ta cykeln till en verkstad.

Jag tror sex hade sålt bäst ändå, om man tänker i rena pengar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in