2024-01-28, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det mesta som har med plastikoperationer görs på privata kliniker och kostar pengar. Även ögonoperationer är rätt vanliga.

Andra operationer som folk får ”gratis” via sjukvården kan också vara intressanta om man kan se till att operationen blir snabbare utförd än via svensk sjukvård. Finns nog ett flertal personer som gärna betalar en summa för att komma förbi kön här i landet. Finns väl en anledning att den finska cancerkliniken docrates kör radioreklam här i sverige.
Hmm ögonoperationer låter intressant men vart ska man börja ? Är det typ reklam på Instagram och liknande?
Citat:
Ursprungligen postat av BlackTom
Svensk långvård och hemtjänst hade varit både billigare, trevligare och bättre i Indien för de svenskar som hade velat bo där tillsammans med varandra istället för som packade sillar i beigea gulbruna hus i väntan på att bara ruttna bort i ensamhetens Sverige.
Nej tyvärr är det ingen bransch jag tänker ge mig in på men tack för tipset
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Fetma går att bota med plånboken och det skulle förbygga många sjukdomar men
då blir inte big-pharma så glad så krånglet fortsätter.
Men bra Ts och det kommer förhoppningsvis många bra svar i tråden.
Hoppas också det tack
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Över 1 miljon svenskar äter psykofarmaka i onödan, cancerpatienter och diabetes är de 3 stora jag kan komma på
Cancer och diabetes förstår jag men psykofarma ? Hur ska man göra ? Du tänker typ smugglar in receptbelagda mediciner som man får enklare och billigare utomlands?
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Då kan du nog välja vad som helst.
Vart börja?
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXII
Inte alla i onödan, men många hade klarat sig lika bra med svamp eller LSD det stämmer
Ok tack för tipset ska tänka på det eller vänta nu vad sa du?
Citera
2024-01-28, 13:59
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Nej tyvärr bör lämpligen inte du göra det utan den svenska staten och våra landsting med skattemedel.
Citera
2024-01-28, 14:09
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Hmm ögonoperationer låter intressant men vart ska man börja ? Är det typ reklam på Instagram och liknande?

De stora här är väl memira så det är väl bara att kopiera deras reklamer och få upp ett intresse. Kan man bevisa att dina ”kompisar” kan utföra lika bra operationer till bättre pris så är det säkert flera som kan tänka sig att åka utomlands, få semesterresa och operation för mindre pengar än här i sverige.
Det viktiga är att du jobbar med företag som verkligen vet vad de gör och inte några billiga kvacksalvare. Då kommer inte kunderna att bli många om resultaten visar blindhet eller sämre syn.
Citera
2024-01-28, 14:32
Medlem
Inom ortopedi finns det nog många som kan tänka sig att få hjälp snabbare. Protesoperationer, lagning av knäskålar med menisker och allt däremellan. Ryggoperationer.
Citera
2024-01-28, 14:38
Medlem
eldrattans avatar
I stort sett allt som innebär skönhetsingrepp och privatiserande vård. Jag tror på konceptet att erbjuda vård för knarkare som man debiterar. Man erbjuder helt enkelt bra knark och en sovplats för en summa pengar. Är det inte hållbart i Sverige så flyttar man verksamheten till lämpligt land. Detta fungerar nog bäst på dom som redan har det gott ställt.
Citera
2024-01-28, 14:49
Bannlyst
Citat:

Hoppas också det tack

Cancer och diabetes förstår jag men psykofarma ? Hur ska man göra ? Du tänker typ smugglar in receptbelagda mediciner som man får enklare och billigare utomlands?

Vart börja?

Ok tack för tipset ska tänka på det eller vänta nu vad sa du?

Pillertorskarna är som heroinister, totalt torsk men ofta spar du väl inte jättemycket på ett svart alternativ, det kanske inte är värt det, men går och kolla upp.

Folk käkar amfetamin i pillerform för att dom fick leka med blå brandbil och käkar imovane för att det är svårt att sova på söndagarna, var och varannan person du möter på gatan missbrukar tabletter
Citera
2024-01-28, 15:52
Medlem
Glostrups avatar
Åldringsvård och demensvård lär väl vara i topp, med tanke på västvärldens demografiska utveckling.
Citera
2024-02-03, 22:24
Medlem
Timoteuss avatar
Efterverkningar av borrelia och behandling av ME/cfs.
I den mån detta alls finns i Sverige tar det evigheter att hitta en läkare som "tror" på att detta är något som går att behandla - eller ens existerar.

Känner en del kvinnor med endometrios, vet inte om det finns bättre vård utomlands, men efter vad de säger blir de ofta nonchalerade här hemma.
Citera
2024-02-04, 13:56
Medlem
Rigor Mortiss avatar
Mer kvalificerad tandvård typ implantat och dylikt är ju rätt dyrt och behovet finns.
Citera
2024-02-06, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rigor Mortis
Mer kvalificerad tandvård typ implantat och dylikt är ju rätt dyrt och behovet finns.

Håller med men tror att det finns utrymme för enklare tandvård och -hygien också i och med att alla besök hos svensk tandläkare och hygienist kostar multum.

Tänker typ två veckor charter på Rhodos, all inclusive med obegränsad tillgång till tandvård (i Albanien, som man når med färjan på knappt 15 minuter).

Tror nte jag skulle låta någon i Albanien göra en rotfyllning med krona, men undersökning och enstaka karieslagningar lär de kunna klara av. Ta bort tandsten likaså...
Citera
2024-02-06, 20:36
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackTom
Svensk långvård och hemtjänst hade varit både billigare, trevligare och bättre i Indien för de svenskar som hade velat bo där tillsammans med varandra istället för som packade sillar i beigea gulbruna hus i väntan på att bara ruttna bort i ensamhetens Sverige.

Om man kommit så långt så man hamnat på "långvården" (serviceboende) så lär man inte ha så stor uppfattning om världen omkring en. Man lär nog inte heller ha så stort intresse av Indien så länge man inte har någon koppling dit.
Citera
2024-02-07, 16:44
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Om man kommit så långt så man hamnat på "långvården" (serviceboende) så lär man inte ha så stor uppfattning om världen omkring en. Man lär nog inte heller ha så stort intresse av Indien så länge man inte har någon koppling dit.
Dåligt av mig att inte tänka på det för så är det givetvis men jag tänkte mig att man klumpar ihop många som har "sinnet, minnet och förståndet" kvar men som är ensamma i Sverige och för över dem till ett land som tex Turkiet.

Det skulle vara frivilligt och i så fall kunna förhöja livskvaliteten för alla som hade tryckt att det vore trevligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in