• 1
  • 2
2024-01-28, 06:52
Att vara innebandytränare är väl förvisso ett förtroendeuppdrag men det låter Medeltid och Dark ages att säga upp någon för tankebrott även om tanken uttrycktes.
Citera
2024-01-28, 12:03
Medlem
snurresprettiss avatar
Måste man vara innebandy-intresserad för att hålla koll på honom? Själv har jag aldrig hört namnet.
Citera
2024-01-29, 20:10
Medlem
Måttligs avatar
Det här var lite lustigt.
Jag satt i samma tågkupé som reportern från Gefle Dagblad i lördags. Hon hade ett långt och känslofyllt samtal med (sannolikt) en kollega, och mer eller mindre grät när hon berättade om intervjun hon hade gjort med Matsenius.
Hon var rädd för att hon skulle få skit p.g.a artikeln, och att hon inte hade sovit en blund natten till lördagen.

Bl.a. så berättade hon att Matsenius mycket riktigt hade sagt både att han ville misshandla och döda domaren, men även att domaren var rasist. Detta kom dock aldrig med i artikeln, och om det var reporterns eller redaktionens val låter jag vara osagt, men reportern tyckte själv i telefonsamtalet att det var lite för starkt att ha med.
Citera
2024-01-31, 14:30
Medlem
mrcoffecups avatar
Viktor Matsenius är tyvärr en ökänd figur inom IB Sverige.. Jävla rötägg enligt alla rykten.. Han har väl oxå enligt samma rykten fått sparken i alla klubbar han varit, även en massa rykten om ekonomiskt tjafs med leasingbilar och otaliga ekonomiska utsvävningar. Enligt Ratsit är han sen flera år föremål för Kronofogden, och har betalningasanmärkningar.

Man kan ju googla snabbt ser man att han fått sparken lr inte fått fortsatt förtroende i Växjö, Örebro IBK, IK Sirius, IBK Visby Telge och även nyligen från hans moderklubb Storvreta IBK dam osv.

Orkade inte klistra in alla länkar, finns massor med artiklar, även när han gnäller och dömmer ut domare med...

Att reportern i Gefle Dagblad skulle hittat på hans ordval lär knappast någon tro på då det är så allvarligt och grovt är ju jävla trams.. Enligt rykten finns det även inspelat av henne.

Enligt rykten så har även de drabbade domarna och Svenska Innebandyförbundet polisanmält honom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in