2024-01-27, 19:26
Medlem
r hyfsat ny inom scenen och vill utbilda mig sjlv om graffitiscenen hr i blekinge. Finns den ens (allts ngra mrkvrdiga mlare)? Om ni vet ngonting alls skriv grna, namn, grupper osv, all info uppskattas.
Citera
2024-01-27, 20:05
Bannlyst
Starkt frsta inlgg. G ut och titta om du r ny och intresserad.
Citera
2024-01-27, 21:10
Medlem
Peterheterhans avatar
https://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/graffiti.aspx
Fr graffiti brukade detta forum glla. Men det var 15 r sedan jag hade ngon koll. Vet inte hur aktivt forumet r i dagens lge. Men jag hade en gng trdar gllande mina grejer iaf

Ser nu att forumet lstes fr 10 r sedan.
Senast redigerad av Peterheterhan 2024-01-27 kl. 21:13.
Citera
2024-01-27, 22:14
Medlem
SMART4SSs avatar
Min pappa r Polis. han kommer stta dig i fngelset om du klottrar hr i stan!
Citera
2024-01-27, 22:19
Medlem
funktioners avatar
Leta efter grabbar med jackorna ut och in, utanfr bolaget typ. Svettiga pannor och smaragder som glimmar i gonen. Men det r knappt lnt att frska snacka, de r alltid fr vcka fr att kunna prata.

Skmt sido... (Eller?)

Allts din jvla latmask som ska f allt serverat hr. G ut i blekinge och spana! Rulla en feting och glid runt med cykeln och kolla.

..Vilka mlningar r nya?
..Vilka r gamla?
..Vilka verkar kra?
..Vilka kanske har krt hr men flyttat?
..Ntt som r spittat?
..Leta tags verallt!!! Leta tags i olika stder!!! Mlningar ocks sklart.
..Skissa! Innan du ger dig p burkar.. SKISSA P PAPPER! Iaf min rekommendation. Kr du en ful mlning p ntt lugnt stlle s kommer den kanske sitta dr lnge och d r det inte s kul om den r skitful..
..Om det finns ntt fame(mste de la gra?) s r det bara att dra dit och snacka med folket som mlar. Om ett eller flera crews kr i blekinge r det inte omjligt att du trffar dem dr.
Citera
2024-01-27, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Leta efter grabbar med jackorna ut och in, utanfr bolaget typ. Svettiga pannor och smaragder som glimmar i gonen. Men det r knappt lnt att frska snacka, de r alltid fr vcka fr att kunna prata.

Skmt sido... (Eller?)

Allts din jvla latmask som ska f allt serverat hr. G ut i blekinge och spana! Rulla en feting och glid runt med cykeln och kolla.

..Vilka mlningar r nya?
..Vilka r gamla?
..Vilka verkar kra?
..Vilka kanske har krt hr men flyttat?
..Ntt som r spittat?
..Leta tags verallt!!! Leta tags i olika stder!!! Mlningar ocks sklart.
..Skissa! Innan du ger dig p burkar.. SKISSA P PAPPER! Iaf min rekommendation. Kr du en ful mlning p ntt lugnt stlle s kommer den kanske sitta dr lnge och d r det inte s kul om den r skitful..
..Om det finns ntt fame(mste de la gra?) s r det bara att dra dit och snacka med folket som mlar. Om ett eller flera crews kr i blekinge r det inte omjligt att du trffar dem dr.

Uppskattar tipsen trotts den ondiga kommentaren.

Vad innebr fame?
Citera
2024-01-27, 22:45
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surgorilla1910
Uppskattar tipsen trotts den ondiga kommentaren.

Vad innebr fame?
Laglig vgg eller annat lugnt stlle folk kr p, typ brofsten, tunnlar, vggar och byggnader som r lugna och ligger lite avsides
Citera
2024-01-27, 23:06
Medlem
grekkoz1s avatar
Det fanns en sjukt bra mlare som krde svinmycket och blev vldigt vldokumenterad nr fotolog.com var p tapeten runt 2008-09(?).
Han var lika aktiv som Wanda Esh ifrn Stockholm, krde massivt, all city, alla linjer, alla frorter, hela skiten.
Tror han krde typ Bark eller ngot sdant.
Sen insg jag att han mlade i Karlstad, och det ligger fan inte i Blekinge, jag hade frvxlat Karlstad med Karlshamn och Karlskrona.

Jag hoppas att det kunde hjlpa dig en del iaf.
Citera
2024-01-28, 20:53
Medlem
modellen.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMART4SS
Min pappa r Polis. han kommer stta dig i fngelset om du klottrar hr i stan!
Nu r det ver..
Citera
2024-11-18, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surgorilla1910
r hyfsat ny inom scenen och vill utbilda mig sjlv om graffitiscenen hr i blekinge. Finns den ens (allts ngra mrkvrdiga mlare)? Om ni vet ngonting alls skriv grna, namn, grupper osv, all info uppskattas.

Om vi snackar grupper, eller crews som de kallas s r AQ, H8EDS, HSR, TBK, RS SBF ngra du borde kika efter.

Och fr writers s har Smea, Caster/Jdoe, Clear, Lazy, Teds, Mevh, Ausd, Nykter och Wazte bla. Gjort stora intryck i karlskrona iaf, har inte bra koll p de andra stderna😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in