• 1
  • 2
2006-08-09, 13:11
Medlem
TheMPGs avatar
nej 13000 är inte billigt för en og900, max 8000 för en fin. bra hållbara bilar.

dr.bong, varför ska dom m-testa kopplingen?

kopplingen är ingen svag punkt på saab 900 (möjligtvis hydrualiken), och ett m-test låter lite överambitiöst på en så gammal bil
Citera
2006-08-09, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMPG
kopplingen är ingen svag punkt på saab 900 (möjligtvis hydrualiken), och ett m-test låter lite överambitiöst på en så gammal bil
Inte kopplingen då men lådan. På min farsas +15 år gamla 900 rasade växellådan, fick sälja bort bilen billigt till en bilmek som bytte ut lådan mot en ny. Visst lite överdrivet att göra ett m-test, billigare och bättre köpa en annan bil.

.
Citera
2006-08-09, 13:24
Medlem
TheMPGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bong
Inte kopplingen då men lådan. På min farsas +15 år gamla 900 rasade växellådan, fick sälja bort bilen billigt till en bilmek som bytte ut lådan mot en ny. Visst lite överdrivet att göra ett m-test, billigare och bättre köpa en annan bil.

.

det är med tanke på lådorn som 900 ska vara billiga
dom kan totalrasa helt.. från vinande till förlorade växlar på under 100 mil är inte att leka med =)
Citera
2006-08-13, 01:18
Medlem
Donnie_darkos avatar
Om du vet var den står dra på dig en rånarluva och gå dit sent på kvällen så får du den gratis,en av dom lättaste bilarna att stjäla
Citera
2007-06-26, 09:03
Bannlyst
saab

Personligen tycker jag att saab bara är ren skit.
Om du brukar va ute o busa nå med den så håller dom inte för 5öre
Varit ute och lekt me 4st och alla har rasat ihop fast det var lite äldre modeller men växellådorna och motor rasar hyffsat fort "om man kör våldsamt"
Och desutom så är saab på 1a platts bland biltjuvarna så du kan räkna med att den kan bli stulen hyffsat fort ïfall nån ungdom har tänkt ha kul ;D
Citera
2007-06-26, 10:48
Bannlyst
suck!

Citat:
Ursprungligen postat av koks
Personligen tycker jag att saab bara är ren skit.
Om du brukar va ute o busa nå med den så håller dom inte för 5öre
Varit ute och lekt me 4st och alla har rasat ihop fast det var lite äldre modeller men växellådorna och motor rasar hyffsat fort "om man kör våldsamt"
Och desutom så är saab på 1a platts bland biltjuvarna så du kan räkna med att den kan bli stulen hyffsat fort ïfall nån ungdom har tänkt ha kul ;D

saab är inte alls på nån första plats. Sen att busa med framhjusdriva bilar knäcker dom flesta svenssonmodeller. En saab 900 som du är intresserad av är en bra bil suverän på vintern. Kolla dock rost under dörrarna i den härliga gummilisten och framskärmar. 13000 är dock för mycket ge han max 10 och då ska den vara bra. Är milen garanterade? låter väldigt lite.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in