2024-01-27, 00:44
Medlem
Hörrni, det är en jävla industri kring bröllop. Och det verkar finnas rätt tydliga traditioner kring vad bruden ska ha på sig. Men en del klänningar ser ju ut som farmors spetsgardiner. Vad tycker ni - är brudklänningar snygga?
Citera
2024-01-27, 00:50
Medlem
Jango-fetts avatar
Tycker vissa är fantastiskt vackra
Citera
2024-01-27, 01:06
Medlem
Onanikrems avatar
Jag tycker ofta brudklänningar är snygga, det är tradition att det skall vara farmors spetsgardiner.
Brudklänningar och folkdräkter är snart det enda som finns kvar av vår kultur.
Citera
2024-01-27, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Jag tycker ofta brudklänningar är snygga, det är tradition att det skall vara farmors spetsgardiner.
Brudklänningar och folkdräkter är snart det enda som finns kvar av vår kultur.

Ja, men så mycket äldre än farmors spetsgardiner är inte den traditionen. Ja inte brudklänning som sådan (med tanke på att det innan dess inte var så gångbart att en kvinn skulle bära någon riktigt annorlunda klädsel) utan dess nuvarande utformning.
Citera
2024-01-27, 02:24
Medlem
Citat:
Nothing Says Bridesmaids Or Easy Like Short Black Leather
https://youtu.be/3Sy7kFAABjg?feature=shared&t=12

Lite åt det diskreta hållet men fortfarande elegant.

Silke och sexigt.
Citera
2024-01-27, 02:54
Medlem
Om man vill lajva sagobröllop så, visst. Men i sig är plagget ganska ointressant.

...och opraktiskt. Min fru hade kort kjol och t-shirt, jag shorts och t-shirt, när vi gifte oss. Annars hade vi nog inte klarat den tre timmars helvetesvandring som krävdes för att komma fram till världens näst största kokande sjö, intill vilkens starka naturkrafter vi ville gifta oss. Jävligt coola bröllopsfoton blev det.

Annars skulle jag uppskatta om brudpar klädde sig som på Lars Norrmans tavla.
Citera
2024-01-27, 02:56
Medlem
Dumdrygs avatar
Aldrig tänt på brudklänningar. Är mer inne på cat woman suit.
Citera
2024-01-28, 00:35
Medlem
De kan vara vackra, för all del, men i dagens Sverige blir det ju mest en charad, med tanke på vad den vita bröllopsklänningen ska symbolisera - oskuldsfullhet och renhet.

För att inte tala om vad brudparen kanske för stunden intalar sig själva, att deras äktenskap kommer att hålla...
Citera
2024-01-29, 09:36
Medlem
mastejags avatar
Absolut vackra! Sedan finns ju som i alla kläder bättre och sämre men generellt så är de mycket fint och vackert att se en kvinna i bröllopsklänning.
Citera
2024-02-22, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rogerkikarin
Hörrni, det är en jävla industri kring bröllop. Och det verkar finnas rätt tydliga traditioner kring vad bruden ska ha på sig. Men en del klänningar ser ju ut som farmors spetsgardiner. Vad tycker ni - är brudklänningar snygga?
Haha nej man ser ut som en gräddbakelse. Hade känt mig förnedrad. Inte för att giftermål någonsin har varit aktuellt för mig.

Ja det är en industri, och folk köper ju det där. Hade aldrig gått på den där hysterin. Hela kalaset landar på över 75 lax, varav bröllopsklänningen - en klänning du bara kan använda vid ETT tillfälle kanske går på 10-20 lakan och är sydd efter personliga mått så den blir ju svår att användas av någon annan senare.

En svart kort klänning är mer klädsamt, om man inte är fet, och du kan använda den vid fler tillfällen. Precis som att mannen inte köper en separat kostym som bara ska användas på hans bröllop.
Citera
2024-04-08, 21:37
Bannlyst
Han verkar gilla det, han har provat några st. Lite svårt att hitta en modell som passar en kropp utan bröst bara…
Citera
2024-04-12, 12:27
Bannlyst
Det är direkt osexigt jao.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem