2024-01-26, 18:21
Medlem
s-täljes avatar
har en HP skrivare
säger falsk patron i sig
Vet.
har sagt upp Hp abb Är skit
köper patroner från ink bättre
men nu funkar det int skriva ut?
någon med lösning på prob?
Citera
2024-01-26, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s-tälje
har en HP skrivare
säger falsk patron i sig
Vet.
har sagt upp Hp abb Är skit
köper patroner från ink bättre
men nu funkar det int skriva ut?
någon med lösning på prob?

Köper patroner från Clas Ohlson, deras eget, funkar utan strul.
Citera
2024-01-26, 19:38
Bannlyst
Köp orginal patroner, så slipper TS problemet.
Citera
2024-01-26, 19:49
Medlem
BackToHegels avatar
Det är för din egen säkerhet, du vill väl inte ha virus i nätverket?

Last Thursday, HP CEO Enrique Lores addressed the company's controversial practice of bricking printers when users load them with third-party ink. Speaking to CNBC Television, he said, "We have seen that you can embed viruses in the cartridges. Through the cartridge, [the virus can] go to the printer, [and then] from the printer, go to the network." That frightening scenario could help explain why HP, which was hit this month with another lawsuit over its Dynamic Security system, insists on deploying it to printers.
https://it.slashdot.org/story/24/01/...ink-cartridges

Lösningen enligt mig involverar Geto Boys - Still på lagom hög volym och ett redigt brännbollsträ, you know - Office Space style. Köp sen en Brother.
Citera
2024-01-26, 19:54
Medlem
tomatlarss avatar
hp har DRM skydd på sin skrivare för att hindra att man använder bläck som inte är deras egna.
Senast redigerad av tomatlars 2024-01-26 kl. 20:03.
Citera
2024-01-27, 10:47
Medlem
s-täljes avatar
helt ointresant inlägg

Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Det är för din egen säkerhet, du vill väl inte ha virus i nätverket?

Last Thursday, HP CEO Enrique Lores addressed the company's controversial practice of bricking printers when users load them with third-party ink. Speaking to CNBC Television, he said, "We have seen that you can embed viruses in the cartridges. Through the cartridge, [the virus can] go to the printer, [and then] from the printer, go to the network." That frightening scenario could help explain why HP, which was hit this month with another lawsuit over its Dynamic Security system, insists on deploying it to printers.
https://it.slashdot.org/story/24/01/...ink-cartridges

Lösningen enligt mig involverar Geto Boys - Still på lagom hög volym och ett redigt brännbollsträ, you know - Office Space style. Köp sen en Brother.
Citera
2024-01-27, 12:09
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s-tälje
helt ointresant inlägg
Pah! Har du inte sett Office Space?
https://www.youtube.com/watch?v=N9wsjroVlu8

Hur som helst så har HP fulat sig på det här sättet tidigare. Har du tur räcker det att köpa orginal-patron, men skrivaren kan vara brickad totalt om du har otur. Kanske man måste böka med att nedgradera firmware och sånt, jag är inte så insatt mer än att jag vet att man ska undvika HP idag tyvärr, trots att de var riktigt bra en gång i tiden.
Citera
2024-01-27, 18:16
Medlem
eldrattans avatar
Blev HP inte tvungna att tillåta piratpatroner i EU?! För mig det. Enda är att du får ett meddelande att det inte är original. Testa ladda ner ett fw från sverige eller annat eu land och tröck in det i printern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in