2024-01-26, 16:15
Medlem
olasvenssons avatar
När jag läste på högskolan 2000 så berättade läraren om att det fanns engångskläder i USA. Alltså kläder producerade för att endast använda en gång. Läraren nämnde att i USA kunde man köpa engångskläder som underkläder. Alltså kalsongen och trosor som endast används en dag och sedan slängs dom. Finns detta kvar? Har det ens funnits?

Annat?
Citera
2024-01-26, 16:17
Medlem
Loreias avatar
https://www.amazon.com/disposable-tr...nderwear+women
Citera
2024-01-26, 16:37
Medlem
GormDenGamles avatar
Up&Go. Eller inte sådant du tänker på.
Citera
2024-01-26, 16:39
Medlem
Det fanns i alla fall i slutet på 70-talet, men nu har jag inte sett några
Citera
2024-01-26, 17:05
Citat:
Ursprungligen postat av mera
Vilket företag med sinnet i behåll börjar producera engångsartiklar för något som man själv lätt kan packa med sig och vika ihop? Speciellt i dagens läge där miljö och hållbarhet står först på allas agendor.
Citera
2024-01-26, 17:49
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
När jag läste på högskolan 2000 så berättade läraren om att det fanns engångskläder i USA. Alltså kläder producerade för att endast använda en gång. Läraren nämnde att i USA kunde man köpa engångskläder som underkläder. Alltså kalsongen och trosor som endast används en dag och sedan slängs dom. Finns detta kvar? Har det ens funnits?

Annat?

När jag var liten och vi bodde ganska primitivt 2 månader varje sommar. Tror vi testade engångtrosor ett par år men de var hemska efter halva dagen var gummibanden lösa och trosorna var ihopskrynklade
Citera
2024-01-26, 18:08
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mera
Ja de kommer jag ihåg.
Typ något pappersmaterial. Inte snygga precis och säkert inte bekväma. Provade aldrig att ha ett par på mig. Ljuva 70-tal. ALLT skulle vara engångs.
Citera
2024-01-26, 18:14
Medlem
3Godisars avatar
Det ligger nog inte riktigt i tiden... haha.
Nu tar de ju bort alla engångsartiklar, snarare.

Du får bli rik & obrydd helt enkelt och bara köpa nya kläder och slänga.
Citera
2024-01-26, 18:31
Medlem
Citat:

Annat?
Jodå, det har funnits. Det blev nog aldrig någon succé. Köpte att antal i början på 70-talet, de var väldigt obekväma. Resåren skar in i huden och ”tyget” gick sönder på olämpliga ställen efter halva dagen. Idag skulle man nog kunna göra dessa i bättre och bekvämare material.
Citera
2024-01-26, 18:41
Medlem
Citat:

Annat?

Jag svarar på Annat.

Jag köpte en bikini av någon slags cellulosa som löses upp i vatten till frugan. HAHA gissa hennes min i hotellpoolen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in