2024-01-26, 06:09
Medlem
Enda lösningen är att tvångskastrera dem så att de inte kan föröka sig.
Då finns det inga att behandla illa sen.
Citera
2024-01-26, 06:16
Medlem
Muppetys avatar
Har inte märkt att någon varit elak mot mig, men jag är långt ifrån "rättshaverist-typen", hamnar jag i diskussion med någon o vi är oense om något kan jag säga emot en gång, sen orkar jag inte hålla på att tjafsa, så jag håller med, även om jag vet att jag har 100% rätt.

Sen har de som behandlar andra illa oftast själva varit utsatta för mobbing, eller haft en dålig uppväxt o känner att de måste trycka ner andra för att få en gnutta tillfredsställelse, så jag har förståelse för dem.
Citera
2024-01-26, 06:18
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Neej så det funkar är att folk känner sig ursäktade att vara exakt hur elaka som helst mot just autister pga någon oklar anledning.
Vad menar du med ”folk”? Jag har aldrig märkt att någon varit elakt mot autister. Jag har aldrig ens hört talas om det.
Citera
2024-01-26, 06:29
Medlem
Citat:
Psykopater, kriminella, downspersoner kan vi alla behandla med någon form utav respekt men just autistiska personer är det fritt fram att behandla hur man vill. Vad är det i mänsklig psykologi som gör att människor känner sig så hotade av autister?
Jag tror det bara är så att autisten UPPFATTAR omvärlden på ett oriktigt sätt och därför känner sig träffad av oförrätter som egentligen inte existerar.
Citera
2024-01-26, 07:51
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostepops
Det är ett sunt och normalt beteende att flocken försöker döda/göra sig av med alla kufar och märkliga elemet i populationen.
Enda anledningen att ni autister fortfarande lever är rättssamhället, ni åtnjuter rättigheter men tar inte era skyldigheter mot samhället seriöst alls för allt handlar ju endast om er här i livet

Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Enda lösningen är att tvångskastrera dem så att de inte kan föröka sig.
Då finns det inga att behandla illa sen.

Ähh, inte vill ni förlora folk som Elon Musk eller Alan Turing!

Sedan är nog inte "normisar" så jädra normala heller...

Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
Jag tror det bara är så att autisten UPPFATTAR omvärlden på ett oriktigt sätt och därför känner sig träffad av oförrätter som egentligen inte existerar.
Ja.
Citera
2024-01-26, 09:30
Medlem
hieroboams avatar
Psykopater, kriminella, downspersoner kan ju vara roliga och trevliga. Autister är nästan alltid mer eller mindre jobbiga och påfrestande att vara med. De kan också leva ett normalt liv så det är inte synd om dom heller.
Citera
2024-01-26, 12:07
Medlem
a-mortals avatar
Är inte den enda skillnaden mellan autister och psykopater deras avsikter? Psykopater gör folk illa för sin egen vinning medan autister gör folk illa för att de inte kan förstå hur andra tänker och känner.

Jag börjar att se fler och fler likheter när jag tänker på det.
Är inte psykopater super autister?
Citera
2024-01-26, 12:10
Medlem
extravaganjas avatar
Citat:
Psykopater, kriminella, downspersoner kan vi alla behandla med någon form utav respekt men just autistiska personer är det fritt fram att behandla hur man vill. Vad är det i mänsklig psykologi som gör att människor känner sig så hotade av autister?

Det är väl främst människor med psykopatiska drag som brukar behandla autister illa? av den enkla anledningen att autister inte har samma filter som "vanliga" icke-autister och reagerar starkare. Psykopater söker makt över att kunna styra och påverka andra, och det är inte svårt att framkalla en reaktion hos någon med autism. Tyvärr, för psykopaten, så kommer det med nackdelar - personer med autism reagerar, men sällan enligt psykopaternas mall.

En psykopat som retar en person med autism kan komma undan med att göra det någon enstaka gång, men psykopaten begår ett stort misstag om de försöker göra det för ofta. I längden kommer personen med autism med stor sannolikhet vara den som går ur "striden" med sin heder i behåll, medan psykopaten är den som alla andra börjar ogilla.

Se bara på turerna mellan Aron Fl*m och Haveristerna, där Aron har någon form av autism och Haveristerna är psykopater. I det långa loppet har Aron inte slösat någon av sin energi, han har bara varit sig själv, medan Haveristerna har ansträngt sig som tusan för att på olika sätt mocka Aron och "komma åt" honom. Det blev löjligt till slut, och många blev varse om vilka idioter Haveristerna var.
Citera
2024-01-26, 12:16
Medlem
ReijoHervonens avatar
Det handlar nog om att många autister är sjuka i huvudet.
Citera
2024-01-26, 12:30
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostepops
Det är ett sunt och normalt beteende att flocken försöker döda/göra sig av med alla kufar och märkliga elemet i populationen.

Enda anledningen att ni autister fortfarande lever är rättssamhället, ni åtnjuter rättigheter men tar inte era skyldigheter mot samhället seriöst alls för allt handlar ju endast om er här i livet

Det här är en väldigt simplistisk beskrivning av verkligheten och mänskligheten. Det du beskriver är snarare ett genomsnittligt vilddjur än arten människa med sin utvecklade sociala förmåga, kulturella kapacitet, sårbara barndom, neoteni osv. Det är också så att många duktiga innovatörer förmodligen haft drag av autism.

Du vill bara uttrycka ilska och använder autism som slagpåse. Plumpt, obegåvat och fantasilöst.

Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Vad menar du med ”folk”? Jag har aldrig märkt att någon varit elakt mot autister. Jag har aldrig ens hört talas om det.

Det är vanligt t.ex på detta forum både att slänga ur sig autism som ett invektiv och att rentav diagnosticera folk, oftast i negativ mening.
Citera
2024-01-26, 12:38
Medlem
3Godisars avatar
Tror de triggas igång på den här biten att vissa autister inte kan, eller bryr sig om, att uppföra sig "som man ska" socialt. Tex skiter i att gå på fikaraster, tackar nej till aw, kollar på klockan och suckar när någon berättar om sina hundar eller sin roliga löpträning....

tror att det kan bli nån form av skum avundsjuka. Typ "jag vill ju inte heller fika men det gör jag minsann ändå, varför ska han..."
Citera
2024-01-26, 12:43
Medlem
Jag tror främst det beror på att autister många ggr kan bete sig rätt ohyfsat alt märkligt utan att fatta det själv. Du blir mao inte behandlad illa för att du är autist, utan för att du beter dig illa pga fin autism. Vilket på många sätt är rätt rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in