2024-01-25, 23:12
Avslutad
En av mina grannar i Huddinges miljonprogramhus är en singelkille på snart 30 år. Vi brukar prata. Jag som känner honom vet att han är en sådan man som kvinnor säger sig vilja ha. Han är bland annat intellektuell, resonabel, skötsam, pålitlig, rättvis, har inga våldstendenser eller hämndbegär med flera goda och positiva egenskaper.
Han är dock tveksam till dejting och relationer eftersom han vet vad sådana i nästan samtliga fall medför, hur de i många fall slutar och hur de antingen känns då och efteråt eller under tiden de pågick för båda eller någon part.
Inte många andra känner nog killen på djupet mer än jag. Han borde vara som vem som helst i andras ögon. Hans ekonomi och utbildning känner jag inte till mer än att han har studerat tre år i Uppsala. Inga rykten går om honom och ingen kontaktar honom trots att hans nummer står i telefonkatalogen.
Tror ni att det hade blivit skillnad om det blev känt att han är mångmiljonär eller om han hade haft nobelpris, eller om han var forskare med masters degree och spetskompetens i molekylärbiologi på Karolinska institutet?
Citera
2024-01-25, 23:16
Avslutad
Om det vore så eller om de visste, tror ni då att någon av alla hans grannar, bekanta, släkt, ytliga vänner med flera hade "viskat runt" om att "här ta numret och kontakta den killen. Han är en höjdare"...
Att sådant inte händer spontant sannolikt även för er, tycker ni att det ett omedvetet underkännande av er omgivningen och era vänner att de egentligen inte tycker att ni duger trots att de kanske säger annat när de pratar öga mot öga med eller till er?
Citera
2024-01-25, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EaudeToilette
Tror ni att det hade blivit skillnad om det blev känt att han är mångmiljonär eller om han hade haft nobelpris, eller om han var forskare med masters degree och spetskompetens i molekylärbiologi på Karolinska institutet?

Nobelpristagare och/eller forskare med spetskompetens i hade ju bara spelat roll om det givit honom en hög lön och större förmögenhet. Annars är väl ingen intresserad någonting att lyssna på sådant.
Citera
2024-01-25, 23:25
Medlem
Rebiselles avatar
Nä ingen skillnad. Men... Vet folk om att han finns öht? Eller sitter han och trycker hemma bara?
Citera
2024-01-25, 23:35
Bannlyst
Citat:
En av mina grannar i Huddinges miljonprogramhus är en singelkille på snart 30 år. Vi brukar prata. Jag som känner honom vet att han är en sådan man som kvinnor säger sig vilja ha. Han är bland annat intellektuell, resonabel, skötsam, pålitlig, rättvis, har inga våldstendenser eller hämndbegär med flera goda och positiva egenskaper.
Han är dock tveksam till dejting och relationer eftersom han vet vad sådana i nästan samtliga fall medför, hur de i många fall slutar och hur de antingen känns då och efteråt eller under tiden de pågick för båda eller någon part.
Inte många andra känner nog killen på djupet mer än jag. Han borde vara som vem som helst i andras ögon. Hans ekonomi och utbildning känner jag inte till mer än att han har studerat tre år i Uppsala. Inga rykten går om honom och ingen kontaktar honom trots att hans nummer står i telefonkatalogen.

Kanske svårt att få knulla. Skall vi åka hem till Flempan ha lite efterfest? Vill han själv ha kontakt då?
Citera
2024-01-25, 23:54
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Om tjejen är en som har känslor och är värdig att behålla för stabilt, ömsesidigt kärleksfullt förhållande - Nope inte en chans att ovannämnda gör en minsta skillnad, ifall nåt är det distraherande för umgänget.

Och tjejer tar inte kontaktinitiativ med killar, stryk det.
Citera
2024-01-26, 00:03
Medlem
Det här låter ju väldigt sorgligt, om han faktiskt själv vill träffa någon. Vet du det? Eller är det något du bara spekulerar i själv?

Sen är det ju så, hur tjatigt det än mår låta. Att man själv har ansvar för sitt liv. Precis som någon annan skrev. Om han sitter hemma och trycker. Kanske det inte är så konstigt. Eller så trivs han med det.

Jag tycker faktiskt att i de bästa av världar, skulle inte någon behöva vara ensam om man faktiskt vill träffa någon. Så länge det inte är en hemskt elak människa. Då förtjänar man det nog. Men livet är ju inte så. En del blir frivilligt eller ofrivilligt utan.

Har han någon nära vän, kanske denna kan peppa honom att komma ut mer och träffa damer. Om det är något han vill. Det kan vara läskigt ibland, speciellt om man är rädd för att bli avvisad. Men jag tror han kan fixa det, med lite stöttning Huvudsaken är väl att han mår bra. Oavsett vad han nu själv vill
Citera
2024-01-26, 00:22
Medlem
Hans nummer står i telefonkatalogen?
Hur har du tänkt dig att nån som inte vet vem han är ska hitta han där och veta hur han är?
Det är psykosvarning om man börjar ringa randoms och fråga dom på dejt.

Du försöker få det till att de är för han bor i Huddinge och inte är svintät.
Öppna ögonen. Det är jättemånga killar som inte är 10poängare som har partner och bor orten.
Citera
2024-01-26, 00:28
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:

Låter som en fegis tycker jag.

Vadå tveksam till dejting pga. "Vet hur..."

Hur vet han det om han inte dejtar?

Dessutom så är det män som kontaktar kvinnor i 9 av 10 fall och inte fan genom "telefonkatalogen".

Tror dessutom du pratar om dig själv.

Låter mer som en snubbe(du) som är fast i sina egna tankar.

Vågar man inte misslyckas lär man sig ingenting, tar sig ingenstans och lyckas aldrig som med mycket i livet.
Citera
2024-01-26, 05:29
Medlem
Om folk inte känner till att snubben existerar och han själv inteär spec öppen för kontakt så är det väl rätt naturligt och förväntat att ingen tar kontakt kan jag känna.
Citera
2024-01-26, 08:30
Medlem
Ja, de tigger troligtvis pengar.
Ja, nobelpristagare brukar få ett hektiskt schema. De anses som genier med universal insikter om världen (detta stämmer inte, men allmänheten är för dum för att fatta detta)
Nej, en masterexamen på karolinska är newbie (i.e. doktorand) eller labtekniker som är bra på att gör några typer av experiment men vet inget.
Citera
2024-01-26, 08:50
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Han är bland annat intellektuell, resonabel, skötsam, pålitlig, rättvis, har inga våldstendenser eller hämndbegär med flera goda och positiva egenskaper.

Att vara intellektuell går väl knappast inte hem i förorten, det är ju typ motsatsen till manlighet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in