Citat:
Ursprungligen postat av
AbortRetryIgnore
Robert Gustafsson har aldrig varit rolig. Inte min humor, alls.
Detta Filip och Fredrik-inslag, förklara för mig vad som är roligt med att en utlämning inte är så bra på svenska. Det finns ingen igenkänningsfaktor, ingen uppbyggnad och ingen komedisk tajming med ett tydligt skämt på slutet. Men det finns två mobbare i form av nollorna Filip och Fredrik.
Det som sägs vara roligt tycks vara mobbningen, som lyckligtvis mest äger rum i publikens huvuden och jag är ingen mobbare som driver med andra för mitt eller någon annans nöje, så jag delar inte uppfattningen att det skulle vara något roligt.
Körkorts-, laser- och fågelturken. Alla dessa följer samma mönster. Invandrare som inte är bra på svenska och det är tydligen roligt. Att alla kallas för turkar utan att det framgår att det skulle vara sant är märkligt - invandrare är väl inte enbart turkar?
Att laserturken blev så populär var helt obegripligt. En psyksjuk människa som säger att han ska döda en människa och alla i hans familj, sen ska han ta hans efternamn och döda alla som heter likadant.
En fullständig livsfarlig människa som blev Sverige lilla gullegris. Sverige var ett sjukt land för 10-15 år sen.