2024-01-25, 13:08
Medlem
JEGS76s avatar
Hej på er!
Läser på om tradingrobotar. Har inte än investerat med hjälp av detta än. Lysa, Opti etc börjar ju göra sig gällande att de annars är rätt nya på bollen. Det är ju egentligen inget revolutionerande alls. Funderar lite men finns det egentligen system som med hjälp av AI gör bättre placeringar än dessa automatiska sk vanliga köp-och säljsystem; En kod i ett datorprogram? Man väljer själv ur en gigantisk "fond" där de väljer fördelningen aktier/räntepapper beroende på ens utgångsläge. Man kan dock själv välja fördelning på iaf Lysa vet jag. Denna teknik har ju funnits sedan bronsåldern.

Men frågan är. Finns dessa "äkta" AI-robotar bara i kryptovärlden? Var handlar jag aktier och fonder med hjälp av AI? Trodde först "Trading med Magnus" var något men jag tror jag avstår.

Däremot dessa:
https://kryptorobotar.se/varfor-anva...trading-robot/
(OBS! Bahnhof säger: "Du borde inte surfa här)

Eller har jag massuppfittat något?
Citera
2024-01-25, 13:41
Medlem
SexgalenZombies avatar
Om du hade skapat en robot som kunde tjäna mer pengar åt dig än andra klarade av, skulle du erbjuda den åt kunder? Varför då? För att du vill göra dom rika istället för dig själv rikare?

Sluta tro det finns någon genväg till rikedom.
Citera
2024-01-25, 14:32
Medlem
AI gör ju kollektiva val... att vara en i fiskstimmet har aldrig gjort någon rik.
Citera
2024-01-25, 19:28
Medlem
Finns ju autostock i Sverige som är uppkopplade mot Nordnet men deras program är rätt krångligt och inte så användarvänligt.
Citera
2024-01-25, 21:22
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Om du hade skapat en robot som kunde tjäna mer pengar åt dig än andra klarade av, skulle du erbjuda den åt kunder? Varför då? För att du vill göra dom rika istället för dig själv rikare?

Sluta tro det finns någon genväg till rikedom.

Försäljning av roboten till allmänheten skulle ju lätt kunna inbringa mer pengar än vad endast eget användande av densamma skulle kunna göra. Särskilt om skaparen bara har ett begränsat kapital att investera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in