Citat:
Som politiker och riksdagsledamot är man aldrig enbart privat i sina handlingar.
Handlingarna demonstrerar var man har sina sympatier och vad man tycker är rätt och fel.
Det är därför det är skillnad på vanligt folk och politiska företrädare så länge politikerna är yrkesaktiva som riksdagsledamöter.
Det finns andra yrken med särskilda krav 24/7, exempelvis poliser, läkare, advokater, präster.
De kan alla kan bli av med sina jobb på grund av olämpligt beteende utanför arbetet.
Det gäller i högsta grad naturligtvis en riksdagsledamot som visar sitt stöd för terrorister.
Handlingarna demonstrerar var man har sina sympatier och vad man tycker är rätt och fel.
Det är därför det är skillnad på vanligt folk och politiska företrädare så länge politikerna är yrkesaktiva som riksdagsledamöter.
Det finns andra yrken med särskilda krav 24/7, exempelvis poliser, läkare, advokater, präster.
De kan alla kan bli av med sina jobb på grund av olämpligt beteende utanför arbetet.
Det gäller i högsta grad naturligtvis en riksdagsledamot som visar sitt stöd för terrorister.
Du diskuterar saker som är självklara och som jag aldrig har ifrågasatt. Så jag fattar int varför du citerar mig. Läs igen så ser du att jag har noll problem med att man kritiserar hans åsikter och handlingar. Och det gäller givetvis både utifrån att han är riksdagsledamot och de högre krav man kan ställa på sådana, och honom som privatperson. Dvs även om han skulle hoppa av riksdagen kan man ju tycka saker om att han som svensk frotterar sig med terrorister.
Det enda jag diskuterar är huruvida han har sagt det som påstås av ts eller ej. Dvs att han skulle diefinera sig själv som i första hand palestinier, i andra hand då svensk, riksdagsledamot osv. Och att jag tycker detta är intressant och viktigt har två orsaker.
Dels ska man hålla sig till sanningen kan jag tycka. Har ts inte gjort det borde någon ändra rubriken. Sedan är det i sig ett problem om en riksdagsledamot är i andra eller tredje hand svensk. Alldeles oavsett hur de sköter sitt uppdrag och alldeles oavsett de stöttar Hamas eller ej. Som riksdagsledamot kan man såklart vara norsk-svensk, svensk-kurd osv men man borde iaf vara först och främst svensk eller iaf anse att ens etniska bakgrund inte är viktigare än ens nuvarande medborgarskap.
Så, kan någon slänga fram en länk till var gubben säger att han är palestinier först och främst, eller så kan denna tråd skrotas och en ny startas där vi diskuterar hans lämplighet som riksdagsledamot, huruvida man borde kasta ut honom ur landet, om han ljuger när han säger att han inte visste det ena eller det andra osv.