2024-01-27, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Som politiker och riksdagsledamot är man aldrig enbart privat i sina handlingar.
Handlingarna demonstrerar var man har sina sympatier och vad man tycker är rätt och fel.
Det är därför det är skillnad på vanligt folk och politiska företrädare så länge politikerna är yrkesaktiva som riksdagsledamöter.

Det finns andra yrken med särskilda krav 24/7, exempelvis poliser, läkare, advokater, präster.
De kan alla kan bli av med sina jobb på grund av olämpligt beteende utanför arbetet.

Det gäller i högsta grad naturligtvis en riksdagsledamot som visar sitt stöd för terrorister.

Du diskuterar saker som är självklara och som jag aldrig har ifrågasatt. Så jag fattar int varför du citerar mig. Läs igen så ser du att jag har noll problem med att man kritiserar hans åsikter och handlingar. Och det gäller givetvis både utifrån att han är riksdagsledamot och de högre krav man kan ställa på sådana, och honom som privatperson. Dvs även om han skulle hoppa av riksdagen kan man ju tycka saker om att han som svensk frotterar sig med terrorister.

Det enda jag diskuterar är huruvida han har sagt det som påstås av ts eller ej. Dvs att han skulle diefinera sig själv som i första hand palestinier, i andra hand då svensk, riksdagsledamot osv. Och att jag tycker detta är intressant och viktigt har två orsaker.

Dels ska man hålla sig till sanningen kan jag tycka. Har ts inte gjort det borde någon ändra rubriken. Sedan är det i sig ett problem om en riksdagsledamot är i andra eller tredje hand svensk. Alldeles oavsett hur de sköter sitt uppdrag och alldeles oavsett de stöttar Hamas eller ej. Som riksdagsledamot kan man såklart vara norsk-svensk, svensk-kurd osv men man borde iaf vara först och främst svensk eller iaf anse att ens etniska bakgrund inte är viktigare än ens nuvarande medborgarskap.

Så, kan någon slänga fram en länk till var gubben säger att han är palestinier först och främst, eller så kan denna tråd skrotas och en ny startas där vi diskuterar hans lämplighet som riksdagsledamot, huruvida man borde kasta ut honom ur landet, om han ljuger när han säger att han inte visste det ena eller det andra osv.
Citera
2024-01-27, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Att han är palestinier framgår klart liksom han åsikt i palestinafrågan. Men nej, han säger ju inte det som påstås av ts i den intervjun. Tycker ts då borde hinta om ev annan intervju eller redigera sin text. Ev sitter folk och diskuterar något som inte hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nä, han sa inte det som TS påstår. Däremot driver han Palestinafrågan i egenskap att själv vara Palestinier. Det var ju därför han deltog i konferensen.

https://sverigesradio.se/artikel/jam...yter-tystnaden
tid 03:36

Jag lyssnade på detta på radion och det var reporterns tolkning jag hade citerat så sorry Kebab el Hamas för "felciteringen" men det framgår ändå med all tydlighet att El Hamas först och främst representerar Palestina och inte medel Svensson..

Svenskarna är så slappa och har gett bort sitt land så jag tror faktiskt El Hamas inte alls tyckte det var konstigt att säga att han representerar något annat än Sverige? Det har liksom blivit en självklarhet för andra länders medborgare att de kan komma hit o snylta och bestämma vad Sverige ska göra med sina pengar.. Skicka till Hamas, kurder, palestinier, ISIS, talibanerna.. Allt utom till svenska barn och äldre..

Ärligt talat, hur många infödda svenskar, (dvs befolkning) och inte 20-30 politiker som vill skänka till invandringsgrupper för att få deras politiska stöd, har något intresse av att Sverige skall donera massa pengar till ISIS, Hamas, talibaner osv osv..

För mig personligen hade jag inte gett någon av ovanstående ett enda öre istället för att satsa det på svensk sjukvård eller skola och jag tror många håller med.
Citera
2024-01-27, 11:55
Medlem
colis avatar
Citat:
Du diskuterar saker som är självklara och som jag aldrig har ifrågasatt.
Citat:
Han deltog väl som sig själv. Frågan är hur han definierar sig själv.

Du skrev att han deltog ”som sig själv” i konferensen.
Det var därför jag påpekade att det inte går att enbart företräda ”sig själv” i sina handlingar så länge man sitter i Sveriges Riksdag.
Ämbetet man företräder gör att allt man tar sig för visar vilka sympatier man har och vad man tycker är rätt och fel.

Privat och sig själv kan man återigen bli när man avslutat sitt arbete som riksdagsledamot.

Som du ser tycker jag också att det är viktigt att det finns ett citat från El-Haj som TS uppger.

Citat:
Har inte El-Jamal ordagrant sagt att han först och främst är palestinier - faller hela diskussionen i den här tråden. Om TS inte presenterar en länk med citatet bör kanske tråden låsas?
Senast redigerad av coli 2024-01-27 kl. 12:00.
Citera
2024-01-27, 12:18
Medlem
Citat:
Det var därför jag påpekade att det inte går att enbart företräda ”sig själv” i sina handlingar så länge man sitter i Sveriges Riksdag.
Ämbetet man företräder gör att allt man tar sig för visar vilka sympatier man har och vad man tycker är rätt och fel.

Privat och sig själv kan man återigen bli när man avslutat sitt arbete som riksdagsledamot.

Som du ser tycker jag också att det är viktigt att det finns ett citat från El-Haj som TS uppger.
Jag lyssnade på det på bilradion länk finns i inlägget ovan.

Det var journalisten jag råkat citera men det spelar inte någon större roll anser jag eftersom Kebab el Hamas agerat som att han först och främst är Palestinier då han trots att Sossarna sagt att han inte borde gå ändå gick. Han satte alltså andra intressen före sitt partis och landet han ska styras intressen..

Han bör avgå omedelbart.

En bra fix hade varit att man inte får rösta i landet om man inte är född av svenskfödda föräldrar.. Dvs 1a och 2a generationens invandrare går bort... Då hade inte heller partierna kännt sig tvungna att taq in terrorkramare i regeringen för att vinna röster.
Citera
2024-01-27, 12:26
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -FelFelFel-
Han bör avgå omedelbart.

Instämmer i det fetade. Jamal El-Haj bör omedelbart avgå som Riksdagsledamot i Sverige..

Vit-haj, Hammar-haj, Rev-haj och El-haj. Hmm 🤔.
Senast redigerad av coli 2024-01-27 kl. 12:28.
Citera
2024-01-27, 12:35
Medlem
HugoZHackenbushs avatar
Citat:
Instämmer i det fetade. Jamal El-Haj bör omedelbart avgå som Riksdagsledamot i Sverige..

Vit-haj, Hammar-haj, Rev-haj och El-haj. Hmm 🤔.
Instämmer, han bör omedelbart avgå som riksdagsledamot i Sverige.
Frågan är om vi får se en Val-haj i september 2026. 😏
Citera
2024-01-27, 12:44
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoZHackenbush
Instämmer, han bör omedelbart avgå som riksdagsledamot i Sverige.
Frågan är om vi får se en Val-haj i september 2026. 😏

Avgå borde han. Nu!
Bara han inte går från Storfläckig Rödhaj till Blåhaj som Val-haj i nästa val. 😊

Han borde sluta upp att gå i polemik och försöka försvara sig som en Hårdnosig Haj och istället
lägga sig platt som en Arabisk Matthaj och avgå. Omedelbart.
Senast redigerad av coli 2024-01-27 kl. 12:53.
Citera
2024-01-27, 13:04
Medlem
Citat:
https://sverigesradio.se/artikel/jam...yter-tystnaden
tid 03:36

Jag lyssnade på detta på radion och det var reporterns tolkning jag hade citerat så sorry Kebab el Hamas för "felciteringen" men det framgår ändå med all tydlighet att El Hamas först och främst representerar Palestina och inte medel Svensson..

Svenskarna är så slappa och har gett bort sitt land så jag tror faktiskt El Hamas inte alls tyckte det var konstigt att säga att han representerar något annat än Sverige? Det har liksom blivit en självklarhet för andra länders medborgare att de kan komma hit o snylta och bestämma vad Sverige ska göra med sina pengar.. Skicka till Hamas, kurder, palestinier, ISIS, talibanerna.. Allt utom till svenska barn och äldre..

Ärligt talat, hur många infödda svenskar, (dvs befolkning) och inte 20-30 politiker som vill skänka till invandringsgrupper för att få deras politiska stöd, har något intresse av att Sverige skall donera massa pengar till ISIS, Hamas, talibaner osv osv..

För mig personligen hade jag inte gett någon av ovanstående ett enda öre istället för att satsa det på svensk sjukvård eller skola och jag tror många håller med.

Det framgå att Palestina ligger jävligt högt på hans intresselista. Huruvida han sätter Palestina framför Sverige framgår däremot inte.
Citera
2024-01-27, 13:06
Medlem
Citat:

Sig själv = Man, svensk medborgare, Palestinier, politiker, riksdagsledamot, medelålders osv.

Jag skrev ju också att frågan är hur han definierar sig själv. Jag tror han håller med om att han är riksdagsledamot.
Citera
2024-01-27, 13:16
Medlem
Citat:
Det framgå att Palestina ligger jävligt högt på hans intresselista. Huruvida han sätter Palestina framför Sverige framgår däremot inte.
Jo i hans handling att han gick på mötet trots att hans parti varnat honom innan..
Att han inte skulle kunna se sin mamma i ögonen annars... det talar sitt tydliga språk anser jag.

Tänk om Putins unge hade suttit i vår riksdag och sagt att han var tvungen att gå på ett Ryskt militärmöte annars hade han inte kunnat sett sin pappa i ögonen... Han hade inte bara blivit avsatt på dan (om han inte var sosse och vi hade många Ryska invandrare) utan han hade förmodligen spärrats in för landsförräderi..

Kolla med Kakebabe.. Vilka krav ställde hon för att inte kaoza?
Citera
2024-01-27, 13:16
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EboLa^
100 år tillbaka är en fantastiskt kort tid, knappt tillräckligt för att era svenska farbröder ska ha hunnit knulla av hycklet på sin syster för att skapa inavlade svensken. Hur många dyslektiska kungar hanns med på den tiden, 1.5?

Ändå på den korta tiden tillbaka i tiden som det har hunnits fylla upp med 1 milj invandrare från MENA?

Ja kungahusen är väldigt inavlade.
Citera
2024-01-27, 13:41
Medlem
Citat:
Jo i hans handling att han gick på mötet trots att hans parti varnat honom innan..
Att han inte skulle kunna se sin mamma i ögonen annars... det talar sitt tydliga språk anser jag.

Tänk om Putins unge hade suttit i vår riksdag och sagt att han var tvungen att gå på ett Ryskt militärmöte annars hade han inte kunnat sett sin pappa i ögonen... Han hade inte bara blivit avsatt på dan (om han inte var sosse och vi hade många Ryska invandrare) utan han hade förmodligen spärrats in för landsförräderi..

Kolla med Kakebabe.. Vilka krav ställde hon för att inte kaoza?

Han hade ju en del annat att säga också om varför han valde att ignorera varningarna. Typ att han fått garantier hit och svar dit osv. Hade han sagt att han skulle gått på konferensen även om den arrangerades av Hamas eller liknande, då hade jag också dragit slutsatsen att han är mer palestinier än svensk både i själ, hjärta och hjärna. Och så kanske det också är. Men det är inte självklart att det är så bara utifrån det han nu sagt om den där konferensen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in