Citat:
Ursprungligen postat av
Spjutspetsen
Reddit suger. I jämförelse om man gillar Flashback.
På Flashback kan du berätta och förklara och ge insikter. Den enda begränsning du har är om moderatorer anser du bryter mot regler.
Och Flashbacks moderatorer är väldigt bra överlag. Punkt. Vilket i sig är helt sjukt med det tanke på att vi är ”pissrännan” enligt bidrags-media.
Reddit är riktigt dåligt. Alla upvotes/downvotes gör att allt blir mellanmjölk. Alla är ”democrats” så skulle du säga att du gilla ”republicans” skulle du bli ”ner-votad” till underjorden. Bara som ett exempel. Majoriteten kommer ”döda” dig.
Extremt populistiskt. Alla inlägg är utformade för att få ”up-votes”.
Moderatorerna på alla forum är gudar där. Varje forum är helt fristående. Det är därför man går in i en tråd och ser att det mest populära svaret har 3000 up-votes fast alla andra har 0 eller en handfull upvotes. Det är för att moderatorerna äger forumet och kan sätta x antal tusen upvotes på vilket inlägg som helst.
Vet inte hur ”main-feed” sköts. Men alla forum regeras 100% av forumägarna/moderatorerna.
Och långsiktighet finns inte. En tråd är död efter en dag. Därför, bla, är återpostningar legio. Du ser samma sak om och om igen.
Reddit har inte mycket mer diskussion än på Imgur. Om det säger nåt.
Reddit är inte ett diskussionsforum. Det är ett upvote-forum. Sämre än Youtube. Youtube är långt bättre än Reddit om man vill diskutera.
Och mil sämre än Flashback. Flashback finns det inget som slår, vad jag vet, om att ämnet är det viktiga. T.ex. slås trådar ihop som ligger nära varandra. Trådar som startades för tio år sedan är fortfarande aktiva.
Ämnet är det centrala hos Flashback, inte up-votes.
Det här är också min uppfattning. Upp- och nervotes är ett otyg.
Och en gång när jag ifrågasatte en tråds premisser skrev en mod, "Don't ever write like that again" ... Ja då blir det ju inte mycket till diskussion.
Det kändes underligt eftersom det var ett ämne jag kunde mycket om.
Jag har i princip aldrig haft några sådana problem här. Mods har nog mer problem med snefyllor hos oss som skriver.