2024-01-24, 17:37
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
ah därför jag hörde en helikopter över mariastaden på morgonen, samt att det stod en polisbil utanför maria park el 10 min senare. (har själv lokal i området)

Maria Park El ligger ju på Berga, Florettgatan. En bit ifrån, minst ett par kilometer.

Såg du polisbilen på Florettgatan 39?
Citera
2024-01-24, 17:43
Medlem
Är det någon som har ett konto till en bolagssajt och kan kolla historiska uppgifter på Christi*n Nivd*len (a).

Jag får en indikation på att han har haft koppling till Cle*n C*r i Helsingborg AB (a) och tror att det eventuellt skulle kunna vara intressant om det stämmer.
Citera
2024-01-24, 17:52
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Maria Park El ligger ju på Berga, Florettgatan. En bit ifrån, minst ett par kilometer.

Såg du polisbilen på Florettgatan 39?

När jag var på väg till jobb på morgonen så hovrade en helikopter över mariastaden vilket jag tyckte var märkligt vid den tiden. (den kan också ha hovrat över Berga. (ca 1 km fågelvägen). Dock tycktes jag höra att helikoptern befann sig över västra delen av mariastaden. när jag kör till arbetet 10 min efter jag hört helikoptern så hördes den inte längre. Dock stod det en polisbil precis utanför Maria Park Els lokaler på Florettgatan 39. Poliserna verkade mer eller mindre bara ha koll på stället och det var ingen aktiv insats som pågick under de 10 minuterna jag befann mig på platsen.

Edit:

Ser nu att fågelvägen mellan mitt hem och maria park el är ca 1.5 km. Maria park EL ligger österut från mitt hem. Uppskattade att helikoptern låg västerut ifrån mitt hem.
Senast redigerad av -=Damian=- 2024-01-24 kl. 17:58.
Citera
2024-01-24, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Är det någon som har ett konto till en bolagssajt och kan kolla historiska uppgifter på Christi*n Nivd*len (a).

Jag får en indikation på att han har haft koppling till Cle*n C*r i Helsingborg AB (a) och tror att det eventuellt skulle kunna vara intressant om det stämmer.
https://www.largestcompanies.com/com...org-AB-1097691
Citera
2024-01-24, 17:57
Medlem
Citat:

Det ska stämma.
Jag får en känsla detta är ett stort tillslag, mot viktiga personer högt upp i kedjan.
Ska bli intressant att följa.
Citera
2024-01-24, 18:00
Medlem
Citat:

Han har vart vice vd, ordförande samt styrelseledamot i de bolaget, men begärde utträde 2016
Citera
2024-01-24, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubbabubbis
https://www.largestcompanies.com/com...org-AB-1097691

Tack. Det var den jag hade sett, men inte riktigt vågar lita på. Där finns han med samtidigt som ett bokslut för 2022, men jag ser inte motsvarande på andra sajter.

Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Det ska stämma.
Jag får en känsla detta är ett stort tillslag, mot viktiga personer högt upp i kedjan.
Ska bli intressant att följa.

Håller verkligen med. Och med åklagare från RIO.

Citat:
Ursprungligen postat av Comex1
Han har vart vice vd, ordförande samt styrelseledamot i de bolaget, men begärde utträde 2016

Tack och perfekt!

Den verkliga huvudmannen för Cle*n and C*r dömdes 2018 till tre års fängelse för grovt narkotikabrott.
Två år tidigare hade han och minst en person till sin egna lilla ”pillerfabrik” i en källarlokal i Klippan. De bjöd ut sina varor till försäljning på nätet.

https://gofile.io/d/5NCezo (hov- och tingsrättsdom)

Om personen jag efterfrågade lämnade bolaget 2016 så skulle det ju faktiskt kunnat vara för han han inte ville förknippas med narkotika. Så tänker att det är läge att vara försiktig med att dra slutsatser ännu.
Min bild är dessutom att man numera ofta slår ”väldigt brett” vid tillslag.

Men kanske kanske att ”pillerfabrikören” kommer att bli intressant framåt….
Senast redigerad av Right-humanist 2024-01-24 kl. 18:47.
Citera
2024-01-24, 20:48
Medlem
Är det inte så att pillertrillarna och Maria el mannen har gått i skolan tillsammans?

Var passar Nivda*en in i ekvationen?
Citera
2024-01-24, 21:00
Medlem
Kan det vara så att fler gripande är på gång eller eventuellt att Europol och andra jobbar med ett ärende av större dignitet som man helt lägger locket på?

Om inte jag minns fel hitta man en stor sändning kokain i Tyskland för något år sedan som hade slutdestination Helsingborg, har för mig det låg i häradet av 500-1000kg.
Man har hört uttrycket ”helsingborgarna” under några år, personer med vita fasader som samarbetar och går in och ur olika smugglingsupplägg med olika människor. En del ska vara ”helsvenskar” och ålderspannet på de flesta ska vara 40-55.
Senast redigerad av Rytve 2024-01-24 kl. 21:05.
Citera
2024-01-24, 21:26
Medlem
Budikates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravaren333
N*vdalen är delägare i Maria park el ochsutter i styrelsen.

Var får du denna info ifrån?

Nedan visar på motsatsen.

https://www.allabolag.se/5568322928/mariapark-el-ab
Citera
2024-01-24, 21:47
Medlem
SpelarAllanballans avatar
Nivdal*n är inte delägare i Maria Park El och har inte heller varit, han hyr lokal i samma länga/lokal som MP-EL. Har personligen pratat med Mat*ias Fr0hm idag så han har ingenting med detta att göra enligt han själv och det kan man väl tro på eftersom att han svarar i telefon och inte är anhållen. Om annat visar sig plockas han in med. Dock är han väldigt glad i att konsumera droger själv, speciellt ladd.
Citera
2024-01-24, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comex1
Är det inte så att pillertrillarna och Maria el mannen har gått i skolan tillsammans?

Var passar Nivda*en in i ekvationen?

Två pers hade redan nämnt honom och han har ett bolag med samma adress som elfirman. Det fick mig att börja rota runt och då hamnade på biltvätten och i pillerfabriken….😬
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in