2024-01-22, 08:21
Medlem
BenzoGrabbens avatar
Är 30 år 182 cm lång och 92 kilo och började träna i år (tränat 16 pass) gått ner från 107-92 kilo från november 2023, använt droger kontinuerligt under november och december vilket gjorde att jag vägde 96 när jag började träna så gått ner ytterligare 4 nu. Ligger på kraftigt underskott, gått upp lite i vikt men inte mycket och även muskelkonditionen har blivit bättre, hur mycket bör jag gå ner innan jag börjar preppa? Och vilka preparat är bra att börja med för mig som vill bli starkare lite större men endå väldigt slim?
Citera
2024-01-22, 08:25
Medlem
Du kan väl åtminstone träna ett par år rent?
Citera
2024-01-22, 08:26
Avslutad
Börjat träna iår och ska kura direkt 🤡🤡🤡, lär dig grunder och diet först, skaffa new gains och kör flera år. Men men, är man pundare så är man.
Citera
2024-01-22, 08:38
Bannlyst
Att i detta läge börja kura är som att slänga på Öhlinsdämpare på en gammal rostig 240 och fylla upp den med racingbränsle, helt meningslöst!

Kör runt tre månader gärna med PT, lär dig ordentligt och kliv på sen, nu är det bortkastade pengar!
Citera
2024-01-22, 09:23
Medlem
Hej,

Du bör inte sätta igång med prepp än, inte på ett långt tag. Lär dig grunderna, bygg upp din kropp under dom första två åren först. Ät cleant och träna hårt som fan så kommer du se skillnad fort.

Studera kost och träning överlag också så får du en grundpelare när du väl kommer till det stadiet att börja trycka, men du är ej där än.

Men, till din fråga. Testo är det man kör som en första kur, enbart testo. Är man en idiot så kör man annat så som piller och annat skit.
En enkel nybörjar kur är 500 mg i veckan uppdelat på två stick.
hojta vid frågor.
mvh
Senast redigerad av Zantori 2024-01-22 kl. 09:25.
Citera
2024-01-22, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Du kan väl åtminstone träna ett par år rent?

Han är ju en knarkare och knarkare vill ju såklart kura. Det har inget om att han vill må bra eller leva hälsosamt att göra.
Citera
2024-01-22, 15:27
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zantori
Hej,

Du bör inte sätta igång med prepp än, inte på ett långt tag. Lär dig grunderna, bygg upp din kropp under dom första två åren först. Ät cleant och träna hårt som fan så kommer du se skillnad fort.

Studera kost och träning överlag också så får du en grundpelare när du väl kommer till det stadiet att börja trycka, men du är ej där än.

Men, till din fråga. Testo är det man kör som en första kur, enbart testo. Är man en idiot så kör man annat så som piller och annat skit.
En enkel nybörjar kur är 500 mg i veckan uppdelat på två stick.
hojta vid frågor.
mvh

Vad rekommenderar du för preparat när han går av sin första kur? Har min med nämligen runt hörnet.
Citera
2024-01-22, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Vad rekommenderar du för preparat när han går av sin första kur? Har min med nämligen runt hörnet.
Jag hade sagt att det beror helt på vilka steroider du använder, vilken cykel du kör, vilka doser du kör och hur länge du använder dem.

Dom två mest vanliga PCT preppen är Nolvadex och Clomid. Jag föredrar clomid men det är en mer eller mindre en smaksak. Du kan reagera bra på nolva men skit på clomid, och tvärtom.
Nolvadex är för övrigt mer för gyno än vad clomid är.
Citera
2024-01-24, 03:38
Medlem
250-500 mg test E/C e3d inject, 10 veckor,
Du kommer behöva 2 vails..personligen hade jag köpt 1 flaska test prop för att avsluta luren med för att kunna hoppa på pct mycket snabbare när du fått ut dom långa estrarna ur kroppen vilket kommer ta nästan en månad annars.

Utöver det är det bra att ha Arimidex hemma och för denna typ av kur skulle jag säga att 0.5 till 1mg per vecka är mer än nog (detta är dock individuellt, och bör prövas fram försiktigt) speciellt om du använder famara och du inte har koll på mycket.

Hcg antar jag att du inte kommer köra med så beställ 50x50mg clomid för din pct.

Det spelar ingen roll om du kör på tren eller test eller stackar när du är en tanig/fet pundare, det finns en gräns för hur mycket gains du kan få under x tid.

Det viktigaste för dig att träna mycket, äta mycket, skada dig inte, börja inte knarka under pct när allt känns skit för du kommer förlora mycket om inte allt om det inte är så att gräs är din grej och du gillar att käka i vilket fall du kommer bli en tjockis.

Så träna mycket, ät bra och ta dig egendom pctn (med träning kost och allt vad det innebär trots att du känner 0 motivation) vilket kommer bli det största problemet här tänker jag efter det faktum att du inte kommer få så mycket gains oht.. Det tar inte en månad för att lära sig att träna på ett korrekt sätt. Jag tror få vet hur mycket man måste träna för att ens komma någon vart.
Citera
2024-01-24, 21:51
Avslutad
Jag satt precis i samma båt som du. Gå in och läs min första kurrapport med winnestrol och d-bollar. Lär av andras misstag.

När jag hoppade på den kuren hade jag varit ren från droger i 2v. 😅

Nu har jag varit ren i 6år och stabil fysiskt och psykiskt.
När jag kände att jag uppfyllde alla kriterier som jag satt på mig själv så började jag läsa på om att kura väldigt noggrant och detaljerat så jag hade stenkoll på allt.

Sen krävs att du bygger upp en galen disciplin.
Jag byggde upp min med is bad/kalldusch VARJE MORGON som jag tagit nu i 5 år!

Sen när du har gjort allt detta så är rekommendationen Testo e/c 250mg e5d i 14-16v
Ha en AI redo hemma vid gyno känningar.

Sen nolva som pct 4v + proviron för välmående så absolut inget tvång)

Finns FAQ här på FB till Pct, AI, GYNO, TESTO, PROVIRON.

ha det bäst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in