2024-01-21, 15:34
Medlem
Hittar inget riktigt passande tråd.

Jag är ute efter träning som belastar musklerna på samma sätt/lika hårt som vid konventionella träning på gymmet. Men den ska kunna genomföras utomhus gärna i kombination med löpning/intetvaller emellan set:en så att säga.

Förra sommaren sprang jag vanliga slingan om 9km och vid varje parkbänk (finns 7st på sträckan) körde jag sit ups, upphopp, benböj och om det inte var för lerigt även armhävningar. Blev helt ok pass men saknade den här träningsvärken som jag bara får vid tung styrketräning med vikter/hantlar/skivstång.

Tacksam för tips på övningar som passar in i ovan upplägg
Citera
2024-01-21, 15:46
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Hittar inget riktigt passande tråd.

Jag är ute efter träning som belastar musklerna på samma sätt/lika hårt som vid konventionella träning på gymmet. Men den ska kunna genomföras utomhus gärna i kombination med löpning/intetvaller emellan set:en så att säga.

Förra sommaren sprang jag vanliga slingan om 9km och vid varje parkbänk (finns 7st på sträckan) körde jag sit ups, upphopp, benböj och om det inte var för lerigt även armhävningar. Blev helt ok pass men saknade den här träningsvärken som jag bara får vid tung styrketräning med vikter/hantlar/skivstång.

Tacksam för tips på övningar som passar in i ovan upplägg

Paolo Roberto gav för x antal år sedan ut en bok som heter 'En kvart om dagen'.
Mycket bra bok med övningar passande olika nivåer av utövare.
(Men glöm att det tar 15 minuter)

Jag rekommenderar den verkligen.

Finns t.ex här:

https://www.bokborsen.se/?f=1&qt=Tr%C3%A4na%20en%20kvart%20om%20dagen%20med %20Paolo%20Roberto
Citera
2024-01-21, 15:56
Bannlyst
Finns inte!

Horknullaren Paolo är ingenting man ska ta efter, en fjäderviktad boxare med hjärnskador som har fysik som en kvinna, en syltryggad Diego som man bara ska ge 2 mellanfingrar!

Att hålla på hemma och tönta håller inte i längden, du måste köra med vikter.

Om du tycker det är jobbigt, gå bara till gymmet 45 min några dagar i veckan, få in den rutinen, byt om och ställ dig på löpbandet, jobba upp vanan!

Det absolut bästa tipset, investera i PT!

Dyrt, men helt klart värt det, ett proffs lär dig att göra övningarna korrekt från början, vilket är A och O, trasslar du runt själv kan du skapa fel vanor som leder till skador, 10 PT pass råder bot på detta och ger dig kunskapen för att köra själv.

Vill du bara komma igång, köp 2 kettlebells, curla, benlyft, jävligt bra för att bygga en grund, komplettera med armhävningar, är det för jobbigt så kör du armhävningar på knäna.

Stoppa ner dina ”bells” i en ryggsäck och gå en mil i kuperad terräng, flåset och styrkan får jobba och metoden används jorden runt på alla militära förband!

Sätt igång nu och inte sen, var inte rädd och börja idag, tids nog kan du kliva på en kur också om du känner att det fastnar och känns trögt.

Lycka till!
Citera
2024-01-21, 16:39
Medlem
Du kommer aldrig få samma belastning som på ett gym med det där upplägget.
Om du ska springa ocr-lopp kan ditt upplägg passa bra.

Om du inte vill besöka ett gym så är det bättre att du försöker avsluta dina löppass vid ett utomhusgym och tränar dig trött där. Belastningen blir högre än de rena kroppviktsövningar som du gör.
Annars kan jag rekommendera att investera i en pull up stång och träna hemma. Det ersätter absolut inte ett gym men ger mycket högre belastning än dina övningar vid parkbänkarna.
Citera
2024-01-21, 16:46
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Sök jobb som skogshuggare ute på landet, garanterat äkta muskler får man då.
Citera
2024-01-21, 16:55
Medlem
Glits avatar
Du kommer inte få in tillräckligt med muskelstimulans vid vanliga pushups/situps som vid styrketräning. Eller jo kanske ett tag i början men efter ett tag behöver du öka vikterna om du t.ex vill bli starkare.

Finns många som blir starka av 'calisthenics', de tränar oftast utomhus utan redskap.

Det du vill köpa är någon form av viktbälte/väska så du kan addera vikt, sedan är det bara att kötta pullups, dips, pistol squats med extra vikt osv..

Finns även viktvästar som man kan ha på sig medans man springer och tränar annat.
Citera
2024-01-23, 07:59
Medlem
Zenabs avatar
Viktväst?
Citera
2024-01-23, 17:38
Medlem
halaltarzans avatar

Så idrottskillar ska man inte lyssna på. Vad har du själv för meriter?
Citera
2024-01-23, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Så idrottskillar ska man inte lyssna på. Vad har du själv för meriter?

Han är en narcissistisk horknullare med hjärnskador som jagar uppmärksamhet.

Det spelar ingen roll vad jag säger eller påstår att jag kan och har gjort, då det inte går och bekräfta

Hemmaträning leder på sin höjd till en feminin kropp och att du ser ut som en yogatjej, du måste till gymmet och lyfta tungt, äta kött och gärna komplettera med en kur för att se ut som en man
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in