2024-01-20, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannity
Det har du rätt i. Märkligt. Nästan säker på att det inte gjorde det första gången jag läste artikeln.

Beror på när du läste den.

Uppdaterad 21.27 | Publicerad 20.43 - du får kolla din webbhistorik i webbläsaren.

Finns inga liknande bilder på getty images och denna tjänst står som källa på vissa foton, och hittar inget via reverse image search. Säger ju inte så mycket. Stilen ser ju liknande ut hur Carolina Byrmo fotografen tar sina foton. Tidpunkt på året osv. Så upp till spekulation.
Senast redigerad av Vargtickare 2024-01-20 kl. 23:00.
Citera
2024-01-20, 22:51
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Nu ska vi tydligen tycka synd om brudarna som drar sig till den kriminella världen. ”Det var inte så som dom tänkt sig, dom skulle aldrig göra så och så”. Det är precis vad dessa brudar dras till anser jag, så länge det inte drabbar dom själva.
De tar jätte gärna emot märkesväskan som present vetandes om vart pengarna kommer ifrån som betalat den väskan, men när saker börjar gå snett så ska vi nu helt plötsligt visa uppmärksamhet till dom.

På vilket sätt är det mer synd om en brud som hjälper gängen sälja knark mot en 13 åring kille?

Mod får gärna flytta till bättre passande forum om det behövs.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/76rg1V/evelina-ar-flickvan-till-gangkriminell-i-sverige-berattar-om-vald-hot-och-valdtakt

Svårt att klandra henne för att hon var korkad som 15-åring och fastnade i den miljön. Stämmer texten så blev hon ju mer eller mindre utpressad från början, och kan väl i nuläget klassas som trafficking-offer.
Citera
2024-01-20, 23:11
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Svårt att klandra henne för att hon var korkad som 15-åring och fastnade i den miljön. Stämmer texten så blev hon ju mer eller mindre utpressad från början, och kan väl i nuläget klassas som trafficking-offer.

Snälla nån, då är det minst lika synd om alla killar som glidit dit. Dör de har sannolikt också blivit utpressade som barn och följer nu bara vad gänget säger att de ska göra.

Så fort de handlar om en brud ska man linda in hon i en offerkofta av ylle. Hon är "trafficking offer"

Jo tjena jag undrar däremot hur många andra brudar hon varit med och utpressat, förnedrat och själv våldtagit? Komigen nu, lägg av dig Svensson glasögonen.
Citera
2024-01-20, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Nu ska vi tydligen tycka synd om brudarna som drar sig till den kriminella världen. ”Det var inte så som dom tänkt sig, dom skulle aldrig göra så och så”. Det är precis vad dessa brudar dras till anser jag, så länge det inte drabbar dom själva.
De tar jätte gärna emot märkesväskan som present vetandes om vart pengarna kommer ifrån som betalat den väskan, men när saker börjar gå snett så ska vi nu helt plötsligt visa uppmärksamhet till dom.

På vilket sätt är det mer synd om en brud som hjälper gängen sälja knark mot en 13 åring kille?

Mod får gärna flytta till bättre passande forum om det behövs.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/76rg1V/evelina-ar-flickvan-till-gangkriminell-i-sverige-berattar-om-vald-hot-och-valdtakt
Det där är våld i nära relation men mycket värre då det är organiserat.

Har tjatat i åratal om det här med att mycket unga tjejer utnyttjas även om jag inte vet I vilken grad (jag är inte kriminell och det där har aldrig varit min livsstil och min livshistoria är lite annorlunda). Man har förstått saker och hört grejer vagt när man var ung.

Det var verkligen på tiden att någon började berätta 👏👏👏

Till er andra så skiter många av oss som är emot mäns våld, prostitution, sexuella övergrepp och våldtäkter vad ni tycker eller inte.

Det är så äckligt att kvinnor längst ner i samhället aldrig fått hjälp och resurser. Att kvinnor är värdelösa jämfört de kriminella männen.
Citera
2024-01-20, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Snälla nån, då är det minst lika synd om alla killar som glidit dit. Dör de har sannolikt också blivit utpressade som barn och följer nu bara vad gänget säger att de ska göra.

Så fort de handlar om en brud ska man linda in hon i en offerkofta av ylle. Hon är "trafficking offer"

Jo tjena jag undrar däremot hur många andra brudar hon varit med och utpressat, förnedrat och själv våldtagit? Komigen nu, lägg av dig Svensson glasögonen.
Fast de våldtar, utnyttjar, lurar och försöker med en jävla massa skit mot kvinnor. Hon är ett offer. För våld, våldtäkter, trafficking och en massa annat.
Citera
2024-01-20, 23:17
Medlem
Vit-Brandbils avatar
För någon vecka sen skrev aftonbladet om en svensk flicka som blivit muslim och nu täckte sitt hår.
Om något år kommer historien som TS länkat till komma igen men då handla om denna tjej istället.
Snyfthistoria som de själva har frammanat. Tycker inte ett dugg synd om dessa tjejer/kvinnor.
Citera
2024-01-20, 23:18
Medlem
Studsbolls avatar
Om man frivilligt blir grupphora åt ett gäng yrkeskriminella babbeluringar bör man inte gråta ut i pressen utan fortsätta svälja och vara glad. Noll medlidande för den sortens kvinnor.
Citera
2024-01-20, 23:27
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens

Jag har ingen sympati för kvinnan som jobbade på tingsrätten och förälskade sig i en kriminell och sen började läcka utredningsmaterial, men en 15-åring vars pojkvän utpressar henne genom att hota med att sprida sexbilder på henne kan jag känna medlidande för.

Jag vet inte vad motsvarande situation skulle vara för en kille som blir kriminell i den åldern men om man tror på vad polisen säger så söker de sig till den miljön själva för att få status. Det var ju inte direkt det hon gjorde, hon råkade bara bli kär.
Citera
2024-01-20, 23:28
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Om man frivilligt blir grupphora åt ett gäng yrkeskriminella babbeluringar bör man inte gråta ut i pressen utan fortsätta svälja och vara glad. Noll medlidande för den sortens kvinnor.

Gör du skillnad på kvinnor och flickor?
Citera
2024-01-20, 23:36
Medlem
Känner ett par svenska tjejer som är tillsammans med gängkriminella och langare. De tar gärna emot märkesväskor och annat, har frågat om det verkligen känns ok när de vet var pengarna kommer ifrån, de hittar alltid på någon lam ursäkt.

Men ja, tjejer kan ju såklart bete sig hur de vill och vi ska ändå tycka synd om dem även fast det är 100% självförvållat när det händer något.

Hänger man med kriminella så får man räkna med att skit händer. Hade en snubbe gjort samma så hade han fått så sjukt mycket skit för det.
Citera
2024-01-20, 23:39
Medlem
Vitman-33s avatar
Vore trevligt om du kunde citera artikeln då jag inte rör Aftonbladet med tång.
Citera
2024-01-20, 23:39
Medlem
Citat:
– Jag har gjort alltifrån att vara på fester och vara med en massa killar till att köra pengar, lämna saker. Ofta köra saker.

Springpojke och knulldocka? Häftigt. Riktig scarface brud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in