2024-01-21, 13:24
Medlem
Firewaias avatar
Kärringar allihopa. Du måste ha varenda bekvämlighet som finns och du ÖVAR på att fly? Sverige förtjänar att dö ut med sånt här vekt folk.
Citera
2024-01-21, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Kärringar allihopa. Du måste ha varenda bekvämlighet som finns och du ÖVAR på att fly? Sverige förtjänar att dö ut med sånt här vekt folk.
Ja exakt det pågår redan nu resning av folk i små orter och så mörkläggning.
Citera
2024-01-21, 15:08
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ts är ju bög från fjollträsk. Vad fan förväntar du dig?
Citera
2024-01-21, 15:59
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Mods har tydligen möblerat om på något sätt, så jag fick tydligen svar iallafall:

I ditt läge, som jag förstår det, så hade jag faktiskt dragit till den där stugan hyfsat tidigt.
Ja man har mer närhet till fungerande infrastruktur, och Ja, det är långt till strategiska kärnvapen, så ur det perspektivet är bästa valet att stanna i stan.

Dock så HAR du redan ett fungerande system vid din stuga tydligen, så i det fallet hade jag faktiskt byggt ut det.
Svaret är inte helt självklart, men vid tveksamhet har jag noterat att det ALLTID lönat sig att göra det "lilla extra" (vilket i detta fall istort sett inte blir mer än att ha mat därute, som ni sedan förbrukar iallafall).

Ni får under dom beskrivna förutsättningarna inte någon förvarning OM strategiska kärnvapen används, så vid krigsutbrott skulle jag dragit dit ut.

Fast att använda strategiska kärnvapen är ju ett enormt stort steg att ta för till och med Ryssland och Putin, så även om vi inte får någon förvaring så sker det ju efter en eskalerande... och att nuka hamnen käns som väldigt mycket av kapitalförstörelse.
Citera
2024-01-21, 16:00
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSwedishEmpire
Evakuera? Du skall till fronten som alla andra om det blir krig.

Är för gamla för att tas ut åtminstone i första och andradragningen...
Citera
2024-01-21, 16:51
Avstängd
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Ts är ju bög från fjollträsk. Vad fan förväntar du dig?

"sitta och dricka en latte på hotell och titta på folk"

"verandan vill man sitta på för att få naturupplevelsen"

riktigt fjollträsk snack.

Jag är nästan till 80% övertygad att norrlänningar skulle klara en katastrof 100x bättre än nå Stockholms fjöle
Citera
2024-01-21, 20:28
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Har för mig jag läste att han var krigsplacerad på sin arbetsplats.🤷🏾‍♂️

Stämmer, var det tidigare, men nu har det upphört då jag blivit för gammal...
Citera
2024-01-21, 20:30
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens

Jag är nästan till 80% övertygad att norrlänningar skulle klara en katastrof 100x bättre än nå Stockholms fjöle

Rent krasst gäller det faktiskt samtliga invånare i storstadsregionerna . Det spelar ingen roll om du bor i någon kranskommun . Alla lite större städer är beroende av förnödenheter utifrån ( det räcker rent krasst med ett par skogsbränder på ett antal strategiskt viktiga punkter så lamslår du järnväg motorväg samt kraftdistrubution ) Mindre vägar och utfarter är blockerade .
Citera
2024-01-21, 20:34
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens

Det enna utesluter inte det andra, bara för att man kan något behöver det inte betyda att man tycker det är speciellt roligt eller givande.

Exempelvis gillar jag att skjuta och är förhållandevis duktig på det, är även väldigt bekväm med skjutvapen och knivar över lag. Men skulle aldrig gå ut och sätta mig på ett pass då det är skittråkigt och i 99 av 100 fall kalt och fuktigt...
Samma sak med att ta till vara på växter, att plocka nässlor till EN soppa kan va piffigt, att gräva upp rötter och koka är bara bittert..
Citera
2024-01-22, 05:10
Medlem
Citat:

Är väl utmärkt att han övar på hur han skall ta sig från en lägenhet i stan till ett hus på landet om inga bussar eller tåg går.?
6h promenad lär ha gjort gott.
Citera
2024-01-22, 05:31
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Är väl utmärkt att han övar på hur han skall ta sig från en lägenhet i stan till ett hus på landet om inga bussar eller tåg går.?
6h promenad lär ha gjort gott.
Nej det är patetiskt
Citera
2024-01-22, 06:42
Medlem
Citat:
Nej det är patetiskt

Jaha?
Om dom är för gamla för att vara krigsplacerade, men klarar ändå av att reda ut sig själva i sin stuga på landet, varför skall dom då sitta kvar i en lägenhet och dela på dom resurser som prioriteras till staden?

Dom som är kvar får ju mer, och det blir två gubbar mindre att ge sjukvård osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in