Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-07, 22:55
Medlem
Finns det inget som reglerar hur många personer man får bo i en sån liten lägenhet?
Senast redigerad av Samson87 2025-12-07 kl. 23:02.
Citera
2025-12-08, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samson87
Finns det inget som reglerar hur många personer man får bo i en sån liten lägenhet?
Om man googlar kan man se att det inte finns någon lag om det men hyresvärden kan ha egna bestämmelser. En vanlig riktlinje är att man inte bör bo fler än två personer per rum förutom kök. Vet inte vad denna lägenhet räknas som men fem personer på mindre än 50 kvm känns ju väldigt trångt, det är knappt 10 kvm per person.
Senast redigerad av MissDolphin 2025-12-08 kl. 00:52.
Citera
2025-12-08, 07:19
Medlem
Hemska Linda, väljer att gå på julfest när hon ska ha barnen 😢😢 bara Ture som kommer med till lägenheten…hennes mamma ska komma för att passa honom…hur f-n funkar hon???? De andra tre barnen träffar hon ett litet tag och så räcker det. Alltså jag fattar inte ??
Senast redigerad av Malincecilia76 2025-12-08 kl. 08:04.
Citera
2025-12-08, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malincecilia76
Hemska Linda, väljer att gå på julfest när hon ska ha barnen 😢😢 bara Ture som kommer med till lägenheten…hennes mamma ska komma för att passa honom…hur f-n funkar hon???? De andra tre barnen träffar hon ett litet tag och så räcker det. Alltså jag fattar inte ??
Du är inte ensam om att inte förstå vad hon sysslar med. Hon är helt känslokall gentemot sina barn.Allt kretsar runt henne och hon är euroforisk över sitt nya liv. Fortfarande har hon dock sin trogna skara som hyllar henne som mamma och människa.
Citera
2025-12-08, 11:26
Medlem
Citat:
Ja, helt känslokall…Ture undrar om han får följa med, men det får han minsann inte!! Inte en tanke på att hoppa över julfesten för att få maximal tid med Ture…och de andra barnen, Moa? Nej fy för henne! Hon vill leva sitt singelliv i storstan…hon tvingas till Strömsund vid jul…
Citera
2025-12-08, 12:05
Medlem
Tråkigt att man inte får tycka vad man vill här inne utan att bli tillrätta visad 🙄
Citera
2025-12-08, 12:38
Medlem
Anso10765s avatar
Citat:

Inte förvånad. Tyvärr. Moses ville hon inte ha heller fast hon var ensam och jobbade minst av de tre

Hon verkar sakna förmåga att knyta an....
Citera
2025-12-08, 14:54
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-heter-Linnea
Tråkigt att man inte får tycka vad man vill här inne utan att bli tillrätta visad 🙄

Om du inte klarar att alla inte tycker som du, så borde du ärligt talat hitta ett annat forum. Ingen kommer att bry sig om dina känslor här.
Citera
2025-12-08, 16:45
Medlem
Egentligen inget konstigt då hon var den som tog hand om barnen minst när de bodde i huset också. Hennes uppgift var att köpa kläder till barnen och att stå i tvättstugan. Erik och Hampus skötte allt redan då. Tror inte hon fått nån naturlig anknytning till nån av sina barn faktiskt.
Citera
2025-12-08, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Om man googlar kan man se att det inte finns någon lag om det men hyresvärden kan ha egna bestämmelser. En vanlig riktlinje är att man inte bör bo fler än två personer per rum förutom kök. Vet inte vad denna lägenhet räknas som men fem personer på mindre än 50 kvm känns ju väldigt trångt, det är knappt 10 kvm per person.
Det där känns som ett icke-problem då jag är rätt övertygad om att alla fyra barnen inte kommer vara i lägenheten samtidigt. Hon har gjort sitt val och barnen vet vilka som är de föräldrar man kan lita på och som man trivs med och det är inte L. Och ärligt talat så tror jag inte det bekommer henne det minsta. Hennes fokus är helt omriktat från många-barn-mamma/polyfamilj och alla typer av företagare till singel och fri.
Citera
2025-12-09, 23:09
Medlem
Anso10765s avatar
Bara genom att flytta till den lilla 2an så visar hon att hon inte avser att ha sina barn där.

En normal förälder hade sålt huset om hon inte trivs där o åtminstone hyrt en 4a !
Citera
2025-12-10, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso10765
Bara genom att flytta till den lilla 2an så visar hon att hon inte avser att ha sina barn där.

En normal förälder hade sålt huset om hon inte trivs där o åtminstone hyrt en 4a !
Linda flyttar till Östersund till en liten 2 där barnen inte kommer ha några saker eller ens en säng. Så klart kommer barnen inte komma dit. Hon vill vara ensam där, dansa, äta middag med sin kusin! Jag får ont i magen av hennes beteende. Och aldrig får vi veta var hon får sina pengar från!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in