Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-04, 07:31
Medlem
Jag kan inte förstå att hon väljer att flytta från Strömsund. Gör det så mycket svårare att ha en nära kontakt med sina barn…och Moa 💔 hon trivs inte i huset…okej men då får man se till att trivas så att man kan ha sina barn så mycket som möjligt…usch ont i att hjärtat och se hennes val hon gör.
Citera
2025-12-04, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malincecilia76
Jag kan inte förstå att hon väljer att flytta från Strömsund. Gör det så mycket svårare att ha en nära kontakt med sina barn…och Moa 💔 hon trivs inte i huset…okej men då får man se till att trivas så att man kan ha sina barn så mycket som möjligt…usch ont i att hjärtat och se hennes val hon gör.

Det är helt obegripligt💔. Varför inte sälja huset och skaffa ett boende där alla barnen kan samlas även om de inte bor där, i närheten så de har tillgång till sin mamma, om hon inte trivs i huset.
Det kommer en jul, vill hon inte samla sina barn för en gångs skull alla tillsammans då?
Hon har ju skaffat alla dessa barn, betyder det ingenting för henne?
Citera
2025-12-04, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maelha
Det är helt obegripligt💔. Varför inte sälja huset och skaffa ett boende där alla barnen kan samlas även om de inte bor där, i närheten så de har tillgång till sin mamma, om hon inte trivs i huset.
Det kommer en jul, vill hon inte samla sina barn för en gångs skull alla tillsammans då?
Hon har ju skaffat alla dessa barn, betyder det ingenting för henne?
Hon blir en varannan helg-förälder till Birk och Ture. Nils och Signe blir hos Erik och Hampus. Erik la ut på Instagram att Moa hade gjort pepparkakshus med de små igår…Linda väljer stadslivet, vänner och dans före att vara med sina barn. Hon försvarar sig och stoppar alla med andra åsikter på sin YouTube…Men att som mamma välja bort en vardag med sina barn för att hon inte trivs är helt jäkla galet. Och vad jobbar hon med??
Citera
2025-12-05, 09:59
Medlem
Hittade denna kvinnas YouTube förra veckan och blev rejält mörkrädd för hon har 8 barn men bor i en 2,a på heltid 20 mil (Tor) från sina barns skolor hur går denna ekvation ihop? Hur kan hyresvärden godkänna att dom bor så många i en sån liten lägenhet? Ja jag är medveten att alla barnen inte bor hemma men ändå
Citera
2025-12-05, 10:12
Medlem
Och vad säger socialtjänsten såna gånger när folk bor i för små bostäder? Eller säger dom ingenting?
Citera
2025-12-05, 10:21
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-heter-Linnea
Hittade denna kvinnas YouTube förra veckan och blev rejält mörkrädd för hon har 8 barn men bor i en 2,a på heltid 20 mil (Tor) från sina barns skolor hur går denna ekvation ihop? Hur kan hyresvärden godkänna att dom bor så många i en sån liten lägenhet? Ja jag är medveten att alla barnen inte bor hemma men ändå

Hon har barnen max några dagar varannan vecka. De lite större barnen (och definitivt inte tonåringarna) vill inte ens åka dit, så hon har de två minsta där ibland.

Det är djupt tragiskt att se en mor som skjuter ut sig mer eller mindre helt från sina barns liv men det värsta är nästan hennes debila följare, som ivrigt hejar på alla hennes sjuka beslut.
Citera
2025-12-05, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Hon har barnen max några dagar varannan vecka. De lite större barnen (och definitivt inte tonåringarna) vill inte ens åka dit, så hon har de två minsta där ibland.

Det är djupt tragiskt att se en mor som skjuter ut sig mer eller mindre helt från sina barns liv men det värsta är nästan hennes debila följare, som ivrigt hejar på alla hennes sjuka beslut.

Ja dom kommentarerna har jag sett och dessa människor har dom ens egna barn? Eller har dom gjort samma sak som L? Annars förstår jag inte detta hejarop och gulligull
Citera
2025-12-05, 19:03
Medlem
Det var en konstig planlösning på den nya lägenheten. Hade hon inte möjlighet att åka och titta på den innan hon tackade ja? Hon hade tydligen uppfattat den som större när hon sett bilder på den. Jag tycker den kändes mindre än den förra. Enda fördelarna var väl att det var diskmaskin och tvättmaskin i den här lägenheten, och balkong med fin utsikt, väldigt nära grannens balkong dock. Det var mindre bänkyta i köket. Det kommer säkert inte bli lättare att få med sig barnen till den här lägenheten även om det finns ett sovrum som går att stänga.
Citera
2025-12-06, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Det var en konstig planlösning på den nya lägenheten. Hade hon inte möjlighet att åka och titta på den innan hon tackade ja? Hon hade tydligen uppfattat den som större när hon sett bilder på den. Jag tycker den kändes mindre än den förra. Enda fördelarna var väl att det var diskmaskin och tvättmaskin i den här lägenheten, och balkong med fin utsikt, väldigt nära grannens balkong dock. Det var mindre bänkyta i köket. Det kommer säkert inte bli lättare att få med sig barnen till den här lägenheten även om det finns ett sovrum som går att stänga.
Väldigt liten tvåa, ingen plats för sängar till barnen. Jag kan inte förstår hur man som mamma till 8 barn väljer att flytta till ett så litet boende!! Där måste vara något som hon döljer, Moa är ändå inte intresserad av att träffa henne? Nils har ju valt bort henne, denna helgen är han kvar hos Hampus igen!! Linda har stora problem och har nog aldrig varit intresserad av sina barn, hon var ju inte den av de tre som var med barnen innan. Hon stod i tvättstugan. Men att det finns så många som följer henne som bara hyllar henne och skickar en massa hjärtar är också i obegripligt, förstår dom vad hon gör? Väljer ungdomslägenhet i storstaden för det är tråkigt i Strömsund…och då också lämnar sina barn…
Citera
2025-12-06, 13:09
Medlem
H:s dotter har gjort en publicering där mammaveckor beteckas ❤️ och pappaveckor betecknas 💔 varje år under polyfamiljentiden. Sista månaderna under 2023 skriver hon att hon inte bodde alls hos pappa - fram tills dess att H separerade från L och E. Därefter återkommer pappaveckorna, med ett läkt hjärta.

Med det avser jag inga spekulationer mot henne. Det värmer att hon verkar må bättre idag. Men, det talar för att hypotesen om vad L har gjort stämmer. L har onekligen visat sina rätta sidor efter separationerna, och hennes ageranden säger mer än alla tänkbara erkännanden.
Senast redigerad av Retrouvailles 2025-12-06 kl. 13:24.
Citera
2025-12-06, 13:41
Medlem
SevenStarss avatar
Tråden gjorde mig nyfiken på att se lite av hennes nya lgh.
Hur kommer det sig att hon skaffade en lägenhet på Bangårdsgatan 24 istället för att bo kvar i lägenheten hon hade?

Edit: stavade som en kratta.
Senast redigerad av SevenStars 2025-12-06 kl. 13:53.
Citera
2025-12-06, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
Tråden gjorde mig nyfiken på att se lite av hennes nya lgh.
Hur kommer det sig att hon skaffade en lägenhet på Barngårdsgatan 24 istället för att bo kvar i lägenheten hon hade?

Ägaren till lägenheten skulle flytta hem igen och då va Linda tvungen att flytta ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in