2025-06-05, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maelha
Fort och fel. Linda i ett nötskal. Enda gången de inte impulsköpet ett fordon var den nya bussen som de beställde. Annars är det bara spontana köp.
Nytt på YT idag och nu möbleras det om igen. När hon går runt i huset så ser man allt som fattas. Massor med lister och foder och även en bit av kökstaket för att inte nämna hallen. Varför gör människan inte klart eller bryr hon sig inte. Väntar hon bara på en ny man som fixar allt åt henne. Inget om att Signe flyttat ner i källaren. Det är tydligen länge sedan de bodde hos henne.
Citera
2025-06-05, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mormor43
Nytt på YT idag och nu möbleras det om igen. När hon går runt i huset så ser man allt som fattas. Massor med lister och foder och även en bit av kökstaket för att inte nämna hallen. Varför gör människan inte klart eller bryr hon sig inte. Väntar hon bara på en ny man som fixar allt åt henne. Inget om att Signe flyttat ner i källaren. Det är tydligen länge sedan de bodde hos henne.
Egentligen är allt med denna familj jättetragiskt. Diagnoser finns ju det märks tydligt och ingen insikt över hur vissa handlingar sårar andra människor bara denna personens ord har varit det som styrt det mesta. (Allt) Varför skaffa så många barn kan jag undra, men det går bra när man inte behöver ta hand om dom. H sade i en vlogg att det var nästan alltid han som såg till att barnen kom till skola och förskola för att därefter åka hem och väcka L !!! Förstår inte hur L vill visa allt för andra människor. Hon är och har aldrig varit en yuotuber och kommer aldrig att bli heller. Synd att hon inte förstår sin och familjens bästa. Egentligen skulle jag sluta att följa dem men jag gör det för att se hur det går för barnen.
Citera
2025-06-05, 13:23
Medlem
Citat:
Ja hur mycket halvfärdiga saker kan man ha? Stör mig också på att hon inte har tagit ner julpyntet ovanför ingången till vardagsrummet. Det är något fake-granris som hon hängde upp med hjälp av E, finns med i en vlogg inför julen.
Citera
2025-06-05, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso10765
Hon behöver inte filmas
Moa vill varken filmas eller spela in rösten överhuvudtaget det Linda har svårt att respektera inte ens tvillingarna vill vara med men hamnar på film ändå

Citat:
Ursprungligen postat av Granasen
Både Moa och Signe har skolplikt så att söka ledigt en vecka för resa till Ullared skulle nog inte beviljats. Sen gör ju Linda saker helst utan barnen.

Nu var det kortvecka när linda åkte med husbilen barnen gick måndag-onsdag och det är lugnt på skolan för både Signe och Moa det är mer viktigt att studenterna och dom som slutar 9,an att gå dessa veckor så tjejerna hade kunnat varit ledig och följt med men som folk skriver Linda vill åka själv hon är ingen förälder som tänker på sina barn och tar med dom det är ett under att hon hade tid att umgås med tvilling sönerna.
Citera
2025-06-05, 15:11
Medlem
Citat:
Ja det får vi verkligen hoppas och det tror jag faktiskt. N tycker ju också om att vara ute och röra på sig i naturen så då får de säkert en härlig tripp. L orkar ju knappt lulla runt i huset utan att bli andfådd. Såg på E:s insta vilket fint brev han fått av Signe. Barnen bär nog på många frågor inom sig.

Ja N och H är lika varandra dom vill vara ute så jag tror det är en bra resa dit upp för dom 2
Citera
2025-06-05, 18:12
Medlem
Citat:
Egentligen är allt med denna familj jättetragiskt. Diagnoser finns ju det märks tydligt och ingen insikt över hur vissa handlingar sårar andra människor bara denna personens ord har varit det som styrt det mesta. (Allt) Varför skaffa så många barn kan jag undra, men det går bra när man inte behöver ta hand om dom. H sade i en vlogg att det var nästan alltid han som såg till att barnen kom till skola och förskola för att därefter åka hem och väcka L !!! Förstår inte hur L vill visa allt för andra människor. Hon är och har aldrig varit en yuotuber och kommer aldrig att bli heller. Synd att hon inte förstår sin och familjens bästa. Egentligen skulle jag sluta att följa dem men jag gör det för att se hur det går för barnen.
Jag håller med om att det är tragiskt! Hon har byggt hela kanalen och även livet på en trofé, att ha många barn. Sen helt plötsligt när en person (H) bryter upp, då gör hon slut med hela familjen. Då tappar hon intresset helt för allt, bara för att konceptet hon haft inte är roligt längre. Jag kan inte se eller höra någon saknad för barnen. Hon är den av de tre som har barnen minst, då H har en hel vecka åt gången, Erik har de två äldre på heltid och de mindre ungefär halv vecka. Nej moderlig är hon inte. Hon har vara skött det praktiska med kläder och shopping. Resten med barnen, hus, hem och trädgård mm har de två andra fått sköta.
Citera
2025-06-05, 18:17
Medlem
Citat:
Det var precis lika i förra huset. Ingenting gjordes färdigt. Panelen på huset bytte man precis i början när de flyttade in, när de flyttade ut var det mycket som inte var klart, bl a foder/fönstersmygar runt fönstren, hängrännor som saknades. Man hade en stor sjö utanför entrén som man aldrig åtgärdade. Skulle behövts dräneras och leda av vattnet men det var inte YT intressant så det struntade man i och klafsade runt i vattenpölen större delen av året. Inomhus saknades lister, färg som flagnade och halvfärdigt överallt.
Citera
2025-06-05, 18:19
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Jag håller med om att det är tragiskt! Hon har byggt hela kanalen och även livet på en trofé, att ha många barn. Sen helt plötsligt när en person (H) bryter upp, då gör hon slut med hela familjen. Då tappar hon intresset helt för allt, bara för att konceptet hon haft inte är roligt längre. Jag kan inte se eller höra någon saknad för barnen. Hon är den av de tre som har barnen minst, då H har en hel vecka åt gången, Erik har de två äldre på heltid och de mindre ungefär halv vecka. Nej moderlig är hon inte. Hon har vara skött det praktiska med kläder och shopping. Resten med barnen, hus, hem och trädgård mm har de två andra fått sköta.

Väldigt bra beskrivning, att hon gjort slut med hela familjen. Det är verkligen så när man tänker på det.
Citera
2025-06-05, 19:23
Medlem
Citat:
Det var precis lika i förra huset. Ingenting gjordes färdigt. Panelen på huset bytte man precis i början när de flyttade in, när de flyttade ut var det mycket som inte var klart, bl a foder/fönstersmygar runt fönstren, hängrännor som saknades. Man hade en stor sjö utanför entrén som man aldrig åtgärdade. Skulle behövts dräneras och leda av vattnet men det var inte YT intressant så det struntade man i och klafsade runt i vattenpölen större delen av året. Inomhus saknades lister, färg som flagnade och halvfärdigt överallt.
Inte att förglömma...det fula röret till köksfläkten som aldrig byggdes in....hur svårt kunde det vara??
Citera
2025-06-05, 19:47
Medlem
Hon har många positiva egenskaper. Hon vill verkligen vi ska lära känna henne.

Sen har jag märkt hon är bra på att hålla utgifterna nere: Hon vet var man hittar saker till bra priser.

Jag skulle kunna se henne bo på en gård med en massa odlingar och en mängd djur. Omgiven av personer som gillar henne och njuter av hennes närvaro. Det skulle också passa att hon hitta en ung man som vill hjälpa henne och vara med henne,kanske skaffa fler barn.
Citera
2025-06-05, 22:02
Medlem
Citat:

”Fått till mig vetskap att det diskuteras om att jag är ute och åker och är sjukskriven..” Ganska uppenbart att L är inne här och läser..
Det är så märkligt, inte ett ord om sånt tittarna genuint undrar, som till exempel varför det tog slut, varför hon tvingar barnen att matcha kläder, om varför Signe tvingas bo i källaren och inte hon själv mm. Men direkt slå tillbaka mot annat. Hon lever verkligen upp till bilden de flesta här inne har av henne.
Citera
2025-06-05, 23:56
Medlem
Anso10765s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Ja hur mycket halvfärdiga saker kan man ha? Stör mig också på att hon inte har tagit ner julpyntet ovanför ingången till vardagsrummet. Det är något fake-granris som hon hängde upp med hjälp av E, finns med i en vlogg inför julen.

Det är eukalyptus, inget julrelaterat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in