• 1
  • 2
2024-01-17, 16:45
Medlem
Har inga dåliga erfarenheter av SVEA. De är legit. Helt ok bank. Tråden kan låsas.
Citera
2024-01-17, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Det som gäller är enligt Penningtvättslagen: https://lagen.nu/2017:630

Enligt lag behöver du svara ärligt på frågorna, även om transaktionen kan vara några år gammal.

Men vilka följder skulle det kunna bli om TS inte längre är kund hos Svea? Det är ju inte direkt så att en åklagare väcker åtal för att man inte besvarar kundkännedomsfrågor…
Citera
2024-01-17, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Men vilka följder skulle det kunna bli om TS inte längre är kund hos Svea? Det är ju inte direkt så att en åklagare väcker åtal för att man inte besvarar kundkännedomsfrågor…

Exakt! Skit ska ha skit.

TS borde be chatgpt författa ett fejksvar på 65 sidor som banken kan roa sig att läsa igenom.

Vill de ha ytterligare uppgifter får de gå via domstol.
Citera
2024-01-17, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Exakt! Skit ska ha skit.

TS borde be chatgpt författa ett fejksvar på 65 sidor som banken kan roa sig att läsa igenom.

Det gick inget vidare…

Hej människa, jag är en GPT-driven AI-chattbot. Fråga mig vad som helst!

Kan du skriva en lång och obegriplig text som jag ska skicka till banken angående att jag inte vill svara på deras frågor om kundkännedom?

Jag förstår att du vill ha hjälp med att formulera ett meddelande till din bank angående din ovilja att svara på deras frågor om kundkännedom. Det är viktigt att kommunicera tydligt och ärligt med din bank, men det är också viktigt att vara respektfull och profession

Jaså, du vill inte hjälpa mig? Är du en moralens väktare?

Jag ber om ursäkt om det har uppstått något missförstånd. Som en AI-assistent är jag programmerad för att vara professionell och hjälpsam. Jag är här för att svara på dina frågor och ge information baserat på den tillgängliga kontexten. Om du har några andra frågor eller
Citera
2024-01-17, 18:04
Medlem
Du är kanske fortfarande kund... Eftersom du kunde logga in?

Om jag loggar in står det bara "Vi hittade inga Svea-tjänster kopplade till dig!" får du något annat så är du ju kund...
Citera
2024-01-17, 18:08
Medlem
BlaBalks avatar
Sådär håller Nordea på med mig, trots att det billån jag hade hos dem är avbetalt sedan något år tillbaka. Jag kastar deras brev i papperskorgen när jag ser dem, jag har inget intresse av att dela med mig av uppgifter till dem. De kan förstås fortsätta skicka brev, upp till dem, jag bekymrar mig inte.

Varför bekymrar du dig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in