2024-01-17, 09:56
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Det är klart det blir en lavett ibland
Nejdå, det är bara vanligt skäll för att de inte gör som vi säger

Folk som inte vill ta ansvar för sitt beteende brukar ofta skämta bort det och förringa det.

Eller skylla på "samhället".
Citera
2024-01-17, 10:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderator-hataren
ni är tyvärr helt psykiskt sjuka individer ,hjälpte mitt ex o kidnappa min son i 1.5 år genom att bara lyssna på mamman! Nu 3 år senare och 150.000kr fattigare bor min son hos mig, men vilket helvete man fick tack vare er...

Det är många som har den här upplevelsen av socialtjänsten. Godtycke och tro råder dessvärre på denna myndighet. Det är nog det här med manshatande kvinnor fullproppade med fördomar om män och skvaller som inte är en bra kombination.
Citera
2024-01-17, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Man kan inte ta orosanmälningar seriöst länge. Tyvärr är det de familjer där det faktiskt finns skäl till oro som blir lidande när man anmäler för trams. En nära anhörig som är i mellanstadieåldern har en klasskamrat som blev orosanmäld för att han råkade pissa på sig när han blev kittlad…

Verkar tyvärr inte bättre. Men vad kan man förvänta sig av lite KY-utbildat folk på våra olika offentliga inrättningar.
Citera
2024-01-17, 10:09
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Ja, han tycks se barnen som problemet. Han tycks dock glömma att man som förälder är ansvarig för sina barns mående och beteende. Om barnen bråkar så finns det en anledning. Och då är det ditt ansvar som förälder att ta reda på vilken den är och göra nåt åt det. Det är inget som kan "tjatas" bort. Redan där har vi en indikation på att TS är en bristfällig pappa.

En normal individ hade sett en socanmälan som ett wake up call och kanske oroats för sina barns välbefinnande, men TS ser det ist som en attack på honom. En emotionellt omogen individ med andra ord.
Det är så tydligt vilka som har barn och vilka som inte har det. Du har ingen aning om vad du snackar om lille vän. Kom tillbaka när du blivit förälder och inte har sovit på några år.
Citera
2024-01-17, 10:16
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Det är så tydligt vilka som har barn och vilka som inte har det. Du har ingen aning om vad du snackar om lille vän. Kom tillbaka när du blivit förälder och inte har sovit på några år.

Det räcker väl med att man har varit barn för att känna igen en dålig förälder när man ser den?
Citera
2024-01-17, 10:19
Medlem
Citat:
Verkar tyvärr inte bättre. Men vad kan man förvänta sig av lite KY-utbildat folk på våra olika offentliga inrättningar.
Vad ska vi med utländska desinformationskampanjer till när vi har flashback 🙂
Citera
2024-01-17, 10:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad ska vi med utländska desinformationskampanjer till när vi har flashback 🙂

Det är inte desinformation. Många socialsekreterare är inte ens utbildade överhuvudtaget, trots att de egentligen minst ska vara socionomer. Och bara det är att vara gravt underutbildad när det gäller att fatta beslut och göra rätt bedömningar vid socialt arbete med barn och unga.
Citera
2024-01-17, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är inte desinformation. Många socialsekreterare är inte ens utbildade överhuvudtaget, trots att de egentligen minst ska vara socionomer. Och bara det är att vara gravt underutbildad när det gäller att fatta beslut och göra rätt bedömningar vid socialt arbete med barn och unga.
Jag har jobbat i socialtjänsten i många år och aldrig träffat en socialsekreterare som inte varit socionom. Dock i Stockholm. Kanske kan hända på mindre orter där det är svårare att få tag i utbildat folk? Men som sagt, vanligt är det knappast.
Citera
2024-01-17, 10:48
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:

Notera hur TS systematiskt väljer att endast besvara de inlägg som bekräftar hans synsätt. Typiskt narcissist beteende. Känns som att orosanmälan var befogad.
Citera
2024-01-17, 10:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag har jobbat i socialtjänsten i många år och aldrig träffat en socialsekreterare som inte varit socionom. Dock i Stockholm. Kanske kan hända på mindre orter där det är svårare att få tag i utbildat folk? Men som sagt, vanligt är det knappast.

Precis. Det var mindre orter jag tänkte på. Så det var alltså inte desinformation överhuvudtaget. I sthlm finns det säkert en bred tillgång till socionomer på ett annat sätt än på landsbygden. Oavsett vad så borde det inte accepteras att outbildade människor har så mycket makt över familjers liv. Och det gäller även socionomer, som inte heller är tillräckligt utbildade om barn och barns rättigheter.
Citera
2024-01-17, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Precis. Det var mindre orter jag tänkte på. Så det var alltså inte desinformation överhuvudtaget. I sthlm finns det säkert en bred tillgång till socionomer på ett annat sätt än på landsbygden. Oavsett vad så borde det inte accepteras att outbildade människor har så mycket makt över familjers liv. Och det gäller även socionomer, som inte heller är tillräckligt utbildade om barn och barns rättigheter.
Vad ska dessa kommuner göra då? En socialtjänst måste de ju liksom ha.
Citera
2024-01-17, 10:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Vad ska dessa kommuner göra då? En socialtjänst måste de ju liksom ha.

Jag vet inte. Men har man ett LVU-ärende så får man väl köpa in kompetensen utifrån? Man måste ju tänka på rättssäkerheten här, som redan är på en katastrofalt låg nivå när det gäller socialtjänsten .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in