2024-04-07, 21:44
Medlem
Hejhej!

Köpte en vape på LD för några veckor sedan, 15% thch, 0,5 mg. Jag har aldrig rökt tidigare, eller använt vape, så kanske har jag inte fått riktigt kläm på tekniken än, men jag tog ganska många hits och kände ingenting alls. Tips? Läste någonstans i tråden (eller om det var någon annan stans) att man skulle andas in tills lampan slocknade… men jag tycker jag håller på länge som fan och börjar till slut hosta, utan att lampan släcks.

Köpte sånna el gringo godisar som har funkat, men dyrt att bli hög på sånna, och sen tar dem ju bra mycket längre att kicka igång också…

Hursomhelst. Tips till en nybörjare som inte har någon rök eller vape vana?
Citera
2024-04-08, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelda888
Hejhej!

Köpte en vape på LD för några veckor sedan, 15% thch, 0,5 mg. Jag har aldrig rökt tidigare, eller använt vape, så kanske har jag inte fått riktigt kläm på tekniken än, men jag tog ganska många hits och kände ingenting alls. Tips? Läste någonstans i tråden (eller om det var någon annan stans) att man skulle andas in tills lampan slocknade… men jag tycker jag håller på länge som fan och börjar till slut hosta, utan att lampan släcks.

Köpte sånna el gringo godisar som har funkat, men dyrt att bli hög på sånna, och sen tar dem ju bra mycket längre att kicka igång också…

Hursomhelst. Tips till en nybörjare som inte har någon rök eller vape vana?

Nej du behöver inte dra så stort bloss så att pennans säkerhetsfunktion bryter ut så att den blinkar och inte låter dig ta större bloss.
Citera
2024-04-08, 19:28
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaknarHHC
Nej du behöver inte dra så stort bloss så att pennans säkerhetsfunktion bryter ut så att den blinkar och inte låter dig ta större bloss.
Klart man inte behöver göra det. Men man behöver färre bloss om man gör det.
Det viktiga är att hålla inne det i lungorna så länge man kan.
Citera
2024-04-08, 19:45
Medlem
popcorn.mannens avatar
Var länge sen jag rökte annat än röka, det var spice, när jag la ner det fick jag sån satans jävla avtändning i typ 6 månader. Är det så att det finns någon fysiskt beroende av thch om man skulle röka en vape själv på 2 ml, 15% thch i vapen?

Sen fråga 2, hur många bloss bör man börja med för en första gångare? Men har rökt mycket vanligt en tid.

Fråga 3, kickar det på en gång eller tar det tid tills man blir bäng?
Citera
2024-04-08, 19:53
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popcorn.mannen
Var länge sen jag rökte annat än röka, det var spice, när jag la ner det fick jag sån satans jävla avtändning i typ 6 månader. Är det så att det finns någon fysiskt beroende av thch om man skulle röka en vape själv på 2 ml, 15% thch i vapen?

Sen fråga 2, hur många bloss bör man börja med för en första gångare? Men har rökt mycket vanligt en tid.

Fråga 3, kickar det på en gång eller tar det tid tills man blir bäng?
1. Nej det är ingen avtändning.

2. Börja med några bloss 3-4 och känn efter.

3. Kickar rätt fort tycker jag. Rök några bloss och avvakta och fyll på när du känner det behövs.

Väldigt trevlig noid som du nog kommer uppskatta.
Citera
2024-04-08, 20:23
Medlem
Lifestealers avatar
Ett tips för er som hostar och inte får i er tillräckligt stora bloss. Andas in röken (ångan) mycket långsamt efter du tagit blosset. Med den från LD thc-h/thc-v tyckte jag det blev på gränsen so fort det började kicklas i halsen när man väl drar i sig blosset, inte jättelen om du frpågar mig, och då avbröt jag och andades in mycket långsamt. Hostan kommer innan vapen stänger av sig på den här. Ju mer man hostar ju lättare är det att hosta vid nästa bloss. Skitstörande ju. Det är samma med riktigt röka. Och hostar du försök att hosta så lite som möjligt, håll emot, det underlättar vid nästa bloss. Man får mycket bättre effekt om man lyckas hålla inne ångan minst 5 sekunder i ett djupt andetag. Det är bättre att lyckas hålla inne istället för att direkt hosta. Om du ändå känner att hostan är på g med tekniken jag tipsa om sluta andas in och håll istället andan 5 sekudner och eller andas ut innan du börjar hosta. Och gör sen ett nytt försök 10 min senare. Det är lite teknik när vapen är rivig. Den här vapen smakar faktiskt lite gräs. Körde på kush sorten. Trevligt lugnt rus. Ingen noja what so ever. Trevligt kort halveringstid tycker jag. Lättare att dosera. Man tar ett bloss till bara om man vill förälänga bängan. Efekkten kommer ganska snabbt på den här. Då behöver man inte oroa sig så mycket ifall man skulle tagit för mycket och va i den bängan i ett dygn som på thc-p.
Senast redigerad av Lifestealer 2024-04-08 kl. 20:42.
Citera
2024-04-08, 21:21
Medlem
popcorn.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
1. Nej det är ingen avtändning.

2. Börja med några bloss 3-4 och känn efter.

3. Kickar rätt fort tycker jag. Rök några bloss och avvakta och fyll på när du känner det behövs.

Väldigt trevlig noid som du nog kommer uppskatta.
Det låter kanon! Tack för svaren!
Citera
2024-04-08, 22:36
Medlem
Okej, ska testa med min vape igen och se om jag listar ut hur man ska göra. Får väl experimentera helt enkelt.

Ny fråga, någon här som testat LD’s godis? Med 5mg thch och 5 mg thcb. Är dem bra? Har som sagt bara prövat El Gringo godis, en halv 13 mg, men i dem finns bara thch. Tänkte om någon här visste om LD’s funkar lika bra? Har läst att thcb ska vara lite mer lugnade och ångestdämpande medans thch ger det riktiga ruset
Citera
2024-04-09, 00:42
Medlem
Negerdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaknarHHC
0,5 ml av LD's vape funka för mig på 2 dagar sen va den slut. (thcb med thch)

Överlag kände jag bara av THCB va ingen lång effekt alls för mig på dessa.

Har inte rökt hash på jävligt länge så kan inte säga hur länge en femma skulle hålla för mig, men som du säger så skulle det gå åt fort. Gjorde alltid det förr iaf.

Jag tycker inte det blir billigt alls att köpa dessa vapes från diverse återförsäljare.
Men av de som finns på marknaden så är det bara LD jag skulle någonsin rekommendera till någon annan.
Mest pågrund av smaken men också pågrund av deras kundtjänst.

Annars rekommenderar jag endast att man gör sina egna vapes.

Jag tycker inte det är prisvärt att köpa alls. Köper koncentrat för det är vad jag vill ha.
Vill inte köpa 2ml vape där endast 15% är psykoaktivt. För nästan 600kr.
Och deras destillat de säljer ä 1399kr dyrt. 5ml 15% thch i spruta inget annat medföljes.

Kan för samma pris dela upp mina köp på flera svenska sidor och få ihop.
6,5 ml totalt där 15% thch 7% cdt terps + 2x tomma carts ccell. (och basen är crd cbd)
Endast terpsen som köps inom EU då svenska butiker bara säljer bdt terps vad jag hittar iaf.
Skulle man vilja nöja sig med HDT terps blir det billigare och BDT terps ännu ännu billigare.
Kanske skita i ccell och köpa kina carts ännu ännu billigare.

Om man skulle välja att bara gå lite större mängd och inte bara försöka handla inrikes.
Så kommer man i större mängder mkt billigare undan.

Att köpa färdig vape hos dom för 600kr är väl helt okej om man jämnför kvaliten smaken kundtjänsten etc mot resten av svenska marknaden. (För de som absolut inte skulle kunna göra eget.)

Men egentligen så är detta lika enkelt som att baka en kaka eller laga mat.
Och att man då kan få mer för pengar bara av att dela upp sina inköp på flera sidor och från fler källor.

Nae tycker det är dåligt. Men upgradenatural är fan värst. De tar typ 1000kr för 1ml hhch destillat.
Vad fan håller de på med ens.

Jag tycker dock alltid bättre om vapes som har ett bredare utbud av cnoider kombinerat med psykoaktiva noider. 50% hhc med 50% crd cbd tyckte jag va kanon. 9% THCB och 6% THCH tycker jag är för lite helt enkelt. Speciellt för priset 2ml 649 kr. Men gillar inte att deras starkare endast är gjord på THCH.

Jag bor i ett land där HHC är lagligt. Betalar 130€ för 100g 95% destillat skickat från Tjeckien. Borde väl gå att beställa lagliga noider i bulk till sverige också, och göra egna carts. Det är väl så alla försäljare gör själva. 100g för priset av 2-3 vape-pennor från smoketoer liksom... Noider är inte så dyra egentligen.
Citera
2024-04-09, 17:53
Medlem
ThirdEyeRapists avatar
Åsikter om terpenetemples produkter?
Deras THCP-sortiment sopade ju banan med exakt alla alternativ som fanns tillgängliga på svenska marknaden men vore tacksam för några ord innan jag slår på stort.
Citera
2024-04-09, 18:01
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdEyeRapist
Åsikter om terpenetemples produkter?
Deras THCP-sortiment sopade ju banan med exakt alla alternativ som fanns tillgängliga på svenska marknaden men vore tacksam för några ord innan jag slår på stort.
Tyvärr inte. Måste helt ha missat
Vart köper du dem?
Citera
2024-04-09, 18:22
Medlem
ThirdEyeRapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Tyvärr inte. Måste helt ha missat
Vart köper du dem?
Har jag gått och blivit otydlig på äldre dagar eller är du trött?

Terpenetemples THCP var svinbra och nu är min fråga då alltså om deras THCH också är bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in