Åldern stämmer
Kan det vara denna person som är inblandad på något vis?
Skulle uppskatta om du kan ta bort mitt namn, Nour från ditt inlägg då jag inte har nått med saken att göra. Dessutom spekulerar du att jag ska ha varit yrkeskriminell, det stämmer inte alls. Kontakta gärna polisen om du nu är intresserad gällande belastningsregister, jag har aldrig begått nått av det du nämner. Återigen, skulle uppskatta om du tar bort mitt namn från ditt inlägg
"Utifrån det utredningssamtal som genomförts kan frivården inte bedöma risknivå för återfall i brott, specifika behov eller mottaglighet vad gäller att ta till sig riktade behandlingsinsatser", skriver Kriminalvården i personutredningen.
Citat:
I personutredningen framkommer att 22-åringen under flera år lidit av hallucinationer. Nu har Örebro tingsrätt beslutat att han ska genomgå en så kallad liten sinnesundersökning.
Den man i 25-års åldern som frikändes för Sörbybränderna 2021 åtalas nu på nytt. Han misstänks nu ha försökt tända eld på ett hus i Almby under hösten 2023.
Sörbymannen döms för grov mordbrand som inträffade i november förra året vid ett hus i Almby.
Citat:
Påföljden blir rättpsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.
Citat:
Domen i Örebro tingsrätt avkunnades inför sittande rätt på måndagen. Den skriftliga domen kommer meddelas nästa vecka, och fram till dess blir 23-åringen kvar i häktet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!