2024-01-19, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Anledningen till den goda stmningen de senaste ren beror nog delvis p min passivitet. Jag anses rtt otrevlig. En jvla surgubbe in short.

Med det sagt s nskar jag alla ett trevligt och skert odlingsr 2024.

Gammel rven har hittat hit ocks ❤️
Citera
2024-01-19, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Va gller kylan s var jag sarkastisk haha

Dom var helt klart grymma. Mycket trikomer och jag blev ganska wasted p dom.

Yes det r frn finnen och dom blev inte jtte stora men det var fr att jag hade dom jtte tight s dom hade det inte optimalt. Mellan 50-100g per planta p early. Odlade ocks i skogsjorden. Med lite mer utrymme och bttre nring s kan dom ltt ge ver 200g per planta. Jtte fina buds ocks med typisk citrus lukt. Du borde prova dom. Dom hinner g klart hos dig utan problem.

Frstod din sarkasm

Kul att du gillade dom ja man blir liksom stekt och dom smakar bra luktar starkt vilket jag gillar

Lter som en spnnande strain finnen har! Nr brjade den blomma? Efter 10 veckor?

r ju lite emot plantor som vill ha en evighet p sig att bli klar eftersom risken att dom blir hittade kar markant mot en snabb auto
Citera
2024-01-19, 15:29
Medlem
Citat:
Va gller kylan s var jag sarkastisk haha

Dom var helt klart grymma. Mycket trikomer och jag blev ganska wasted p dom.

Yes det r frn finnen och dom blev inte jtte stora men det var fr att jag hade dom jtte tight s dom hade det inte optimalt. Mellan 50-100g per planta p early. Odlade ocks i skogsjorden. Med lite mer utrymme och bttre nring s kan dom ltt ge ver 200g per planta. Jtte fina buds ocks med typisk citrus lukt. Du borde prova dom. Dom hinner g klart hos dig utan problem.

Hur mycket trikomer fick du p skogsjorden?

Denna bild r frn sommaren 2022
Hasselfors pjord 25liter per plant +nringen jag anvnder. r det likvrdigt med skogsjorden/skogs komposten du kr med? Vore ju magiskt om man kan slippa bra ut jord varje r!!

https://ibb.co/XFyCPL1
Citera
2024-01-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beanbag2k19
Frstod din sarkasm

Kul att du gillade dom ja man blir liksom stekt och dom smakar bra luktar starkt vilket jag gillar

Lter som en spnnande strain finnen har! Nr brjade den blomma? Efter 10 veckor?

r ju lite emot plantor som vill ha en evighet p sig att bli klar eftersom risken att dom blir hittade kar markant mot en snabb auto

Det dr du skrev p slutet har du helt rtt i. Frdelen jag ser med earlys r att dom tl massa stryk. Autos r s jvla knsliga fr lilla minsta och s blir dom dvrgar direkt om man fuckar. Allt mste vara tipp topp frn brjan till slut med autos. Earlys klara MYCKET mer misshandel och bara dom r etablerade s klarar dom ocks torka bra. Frsommaren frra ret var ju jtte torr. Mina earlys stanna lite i vxt d och sen nr det blev regn igen s bara skt dom upp. Allt har sin plats. Men det r sant, dom tar lite mer tid och risken r strre. Jag har turen att jag hittat 3-4kvm ok mark med taggbuskar runt. Man blir helt blodig tills man kommer fram. P en sn spot passar tex earlys skiiit bra. Fr inte en normal mnniska kommer g in dr. Inte ens hundar, rdjur, vildsvin, harar etc kommer in dr. S man vljer strain efter spot. Men en bra arsenal av autos r alltid att fredra. Det r liksom ryggraden i odlandet. Allt annat r bara bonus 😂
Citera
2024-01-19, 21:58
Medlem
Citat:
Hur mycket trikomer fick du p skogsjorden?

Denna bild r frn sommaren 2022
Hasselfors pjord 25liter per plant +nringen jag anvnder. r det likvrdigt med skogsjorden/skogs komposten du kr med? Vore ju magiskt om man kan slippa bra ut jord varje r!!

https://ibb.co/XFyCPL1

Om jag ska vara rlig s skulle dina sorter som jag odlade kunna bli s dr med den skogsjord som jag hade dom i. Dina fick inte g klart och hade skert 3-4v kvar men dom hade nd massa trikomer. Trots att jag tog dom tidigt s blev dom fett bra.

Grejen med den skogsjorden jag hade dom i r att den var dunder. Det r ocks skillnad p skogsjord och skogsjord. Dom jag hade dina i var riktigt fin lucker jord med MASSA brnnsslor och precis bredvid en liten sj. S den sg upp vatten frn sjn. Och jag gav den knappt ngon nring fr nringen var som sagt redan bra i jorden. Var ju p semester och kom tillbaka efter 1 mnad och det var inga problem. Sen kom det dr fucking regnet.

Du fattar inte knslan nr man grver med sin vikbara spade och hittar en spot med perfekt jord, perfekt sol och safe. Det r som att vinna p lotto hahaha. Vilka jvla skogsventyr man varit med om. Drev upp i fnstret i ett dehus lng in i skogen frra ret. Tror jag sa det till dig. Fan va man var nojig p natten nr man gick dit.
Citera
2024-01-20, 08:58
Medlem
Citat:
Om jag ska vara rlig s skulle dina sorter som jag odlade kunna bli s dr med den skogsjord som jag hade dom i. Dina fick inte g klart och hade skert 3-4v kvar men dom hade nd massa trikomer. Trots att jag tog dom tidigt s blev dom fett bra.

Grejen med den skogsjorden jag hade dom i r att den var dunder. Det r ocks skillnad p skogsjord och skogsjord. Dom jag hade dina i var riktigt fin lucker jord med MASSA brnnsslor och precis bredvid en liten sj. S den sg upp vatten frn sjn. Och jag gav den knappt ngon nring fr nringen var som sagt redan bra i jorden. Var ju p semester och kom tillbaka efter 1 mnad och det var inga problem. Sen kom det dr fucking regnet.

Du fattar inte knslan nr man grver med sin vikbara spade och hittar en spot med perfekt jord, perfekt sol och safe. Det r som att vinna p lotto hahaha. Vilka jvla skogsventyr man varit med om. Drev upp i fnstret i ett dehus lng in i skogen frra ret. Tror jag sa det till dig. Fan va man var nojig p natten nr man gick dit.

Du verkar ha hittat en jkla trevlig jordblandning om dom levererar s bra p jord frn skogen!

Denna id br du ge en frdjupning p! G ut i skogen i vr visa hur marken jorden ska se ut

Men jag tror att ni i sdra Sverige har mycket mer nringsrik jord n vad vi har i Norrland

Du kan inte odla mina strains till dom r helt mogna dom r fr kompakta fr att kunna leva s lnge!

ska du dra dom till max livslngd s mste vdret va rtt grna lite kallt och du mste ta bort frsta flower podden plantan visar kn vecka 2 i blom!

Hade lyinginaditch klippt dom innan ovdret s hade han ftt en underbar skrd med stenhrda nugs!

Hade inte ovdret kommit hade de rckt med 10-12 dagar till maximal skrd!

Har en av hans bilder som bakgrundsbild 😂

Ja den dr jvla nojan!!!

Det sknaste med att vara nykterist r just att slippa nojan!
Citera
2024-01-25, 13:06
Medlem
Citat:
Du verkar ha hittat en jkla trevlig jordblandning om dom levererar s bra p jord frn skogen!

Denna id br du ge en frdjupning p! G ut i skogen i vr visa hur marken jorden ska se ut

Men jag tror att ni i sdra Sverige har mycket mer nringsrik jord n vad vi har i Norrland

Du kan inte odla mina strains till dom r helt mogna dom r fr kompakta fr att kunna leva s lnge!

ska du dra dom till max livslngd s mste vdret va rtt grna lite kallt och du mste ta bort frsta flower podden plantan visar kn vecka 2 i blom!

Hade lyinginaditch klippt dom innan ovdret s hade han ftt en underbar skrd med stenhrda nugs!

Hade inte ovdret kommit hade de rckt med 10-12 dagar till maximal skrd!

Har en av hans bilder som bakgrundsbild 😂

Ja den dr jvla nojan!!!

Det sknaste med att vara nykterist r just att slippa nojan!

Har inte s jtte mycket med nringen att gra. Det r bara hitta rtt struktur i jorden och sen r det lttare med earlys. Dom tl mer och studsar alltid tillbaka. Hade ngra earlys som var helt vissna och som jag hade i riktig skit jord. Vgrade vattna dom fr trodde inte dom skulle verleva. Sen kom regnet och fy helvete va dom skt mot skyn. Autos har ocks sin plats med kort tid. Man fr helt enkelt sprida sina risker. Tycker ocks att eftersom autos r s himla knsliga s mste man lgga ner mer tid p att driva upp, vattna och se till att allt r tipp topp. Earlys klarar sig mer sj, mindre jobb in, mer ln ut med earlys. Men sen den dr jobbiga nackdelen med earlys, att dom tar tid att mogna. Det r som allt i livet. Allt har sina fr och nackdelar.
Citera
2024-01-26, 08:26
Medlem
Citat:
Har inte s jtte mycket med nringen att gra. Det r bara hitta rtt struktur i jorden och sen r det lttare med earlys. Dom tl mer och studsar alltid tillbaka. Hade ngra earlys som var helt vissna och som jag hade i riktig skit jord. Vgrade vattna dom fr trodde inte dom skulle verleva. Sen kom regnet och fy helvete va dom skt mot skyn. Autos har ocks sin plats med kort tid. Man fr helt enkelt sprida sina risker. Tycker ocks att eftersom autos r s himla knsliga s mste man lgga ner mer tid p att driva upp, vattna och se till att allt r tipp topp. Earlys klarar sig mer sj, mindre jobb in, mer ln ut med earlys. Men sen den dr jobbiga nackdelen med earlys, att dom tar tid att mogna. Det r som allt i livet. Allt har sina fr och nackdelar.

Vad tillstter du fr nring i jorden d? Blkorn?
Benmjl? Aska?
Citera
2024-01-26, 10:02
Medlem
Med fullspektrumljus.
3500 K
Vglngd: 660 nm rtt och 455 nm bltt
12 V 2 A.
Effekt 23 W.

Det rcker till o frgro ca 2 inomhus va?
Citera
2024-01-26, 16:59
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Med fullspektrumljus.
3500 K
Vglngd: 660 nm rtt och 455 nm bltt
12 V 2 A.
Effekt 23 W.

Det rcker till o frgro ca 2 inomhus va?

Tv r att be om en besvikelse. Stt minst fem. Det gr t ett par lngs resan.
Men ja det borde rcka men brja inte fr tidigt. Det handlar om lngst kanske 15ish dagar sen ut och om det r auto r det god chans att din start inne nd gjort dem rotbundna. De gillar verkligen allt som oftast inte att stras av omplantering.
Brja inte fr tidigt och fler gg i korgen.
Citera
2024-01-26, 17:36
Medlem
potsorks avatar
Ja, nu ligger man i startgroparna hr.
I r ska jag prova att s ute direkt p spoten. Men sklart driver jag lite grnsaker i garaget som vanligt och planterar ut.
Och s hoppas man p lagom mycket regn och sol. Frra ret var det inget bra odlingsvder i min region. Frst soligt och varmt, s man blev tvungen att vattna och sen regnade det s grejerna mglade😡.
Citera
2024-01-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Tv r att be om en besvikelse. Stt minst fem. Det gr t ett par lngs resan.
Men ja det borde rcka men brja inte fr tidigt. Det handlar om lngst kanske 15ish dagar sen ut och om det r auto r det god chans att din start inne nd gjort dem rotbundna. De gillar verkligen allt som oftast inte att stras av omplantering.
Brja inte fr tidigt och fler gg i korgen.
Mina klumpiga fingrar och telefon r ingen bra combo.. det r meningen att st ca 2v, veckor! Hehe. Det blir ett gng autos och ngra fastflower p ca 7v blomtid frsta gngen fr min del s ska prva mig fram vad som passa fr min del. Kanske r en god id att bara frgro hlften och stt ut hften direkt d? Isfall med typ en halv petflaska ver frsta veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in