2024-10-30, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsispep
Har följt dessa trådar ett tag och har en fundering. Förutsatt att man har en spot ~200-300 meter ifrån en motorväg, hur ska man då få med sig allt som krävs för att odla? Ska man parkera bilen längs motorvägen och gå med en massa jordsäckar, krukor, gödsel och annat skit till spotten?

Själva idén låten kul och kan definitivt tänka mig plocka på mig några auto-frön och köra nästa år, men det verkar så jäkla komplicerat. Övertänker jag eller?

Jo det kan man ju, eller välja ett annat ställe.
Du övertänker nog.
Citera
2024-10-31, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Jo det kan man ju, eller välja ett annat ställe.
Du övertänker nog.
Hmm, okej. Tror jag har funderat ut en bra lösning på det hela.

Har läst igenom tråden här (och några av de tidigare trådarna) men har fortfarande en liten fundering som jag inte fått svar på.

Går det bra att hälla ut jorden och gödslet redan nu? Istället för att vänta med det till ~mars / april som jag sett att de allra flesta verkar göra. Finns det några nackdelar med att man låter bädden frysa under vintern, eller är det bara att köra på närsom?
Citera
2024-11-01, 10:13
Medlem
Citat:
Hmm, okej. Tror jag har funderat ut en bra lösning på det hela.

Har läst igenom tråden här (och några av de tidigare trådarna) men har fortfarande en liten fundering som jag inte fått svar på.

Går det bra att hälla ut jorden och gödslet redan nu? Istället för att vänta med det till ~mars / april som jag sett att de allra flesta verkar göra. Finns det några nackdelar med att man låter bädden frysa under vintern, eller är det bara att köra på närsom?
Det går bra, man du kommer behöva gödsla i vår igen
Citera
2024-11-01, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Det går bra, man du kommer behöva gödsla i vår igen
Okej, så jag antar att det går bra att hälla ut p-jorden nu så länge jag gödslar i vår.

Tack för hjälpen!
Citera
2024-11-02, 00:10
Medlem
Citat:
Okej, så jag antar att det går bra att hälla ut p-jorden nu så länge jag gödslar i vår.

Tack för hjälpen!
Stämmer
Citera
2024-11-02, 01:14
Medlem
TjackOhejs avatar
Hur tidigt ska man så sticklingarna om man planerar att sköra i augusti/september?
Citera
2024-11-02, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOhej
Hur tidigt ska man så sticklingarna om man planerar att sköra i augusti/september?

Om du inte ska direktså så någon gång i juni. Jag rekommenderar däremot att direktså även om det är lite knepigare.
Citera
2024-12-03, 15:37
Medlem
Var ifrån köper ni era earlys? Sett danska sidan i trådstarten men undrar om det finns andra som gärna har sorter som blir klara i oktober och blir gigantiska. Har ett sjukt bra ställe för dom och bor i växtzon 1.
Mvh
Citera
2025-02-03, 13:56
Medlem
Augmenticas avatar
I väntan på en ny 2025 tråd så frågar jag här.

Här kommer min idé som jag vill ha er kritik på.

Jag gräver en liten grop ute i skogen.
Lägger ned gödsel först, sen jord. Vattnar.
Petar ned 3st feminzed autoflower.
Lägger gräs, löv grenar ovanpå.

Upprepar detta tills alla mina auto flower är planterade.

Frågor:
1. Hur fyller jag upp denna grop på bästa sätt, med vilket innehåll? Hur mycket material rekomenderar nu till en panta? Tänk på att jag vill plantera 3st vid varje grop.

2. Där jag bor är det nästan bara granar överallt. Jag antar därför att marken är sur(?), hur påverkar detta innehållet i min gropp? Kommer mina plantor, när deras rötter sträcker sig utanför sin egna jord att må riktigt skit och hela blomstadiet blir misslyckat? Såg att det fanns tygkrukor, är det kanske detta jag behöver ha?

3. Jag vill inte behöva besöka mina plantor alls. Vad kan man göra för att lyckas med detta? Vill alltså gräva, fylla gropen, vattna och plantera.
Sen några månader senare skörda, och där i mellan inte göra något.

4. Vill köpa 100st feminized autoflowers. Viktigt med stealth, så de får gärna vara små och bli färdiga fort. Min dröm hade varit att lyckas skörda 1kg. Behövs det fler frön då?

Som mitt liv ser ut, och med mina förutsättningar har jag ingen möjlighet att göra bäddar. Jag har ingen möjlighet att transportera stora mängder jord, gödsel eller vatten. Jag har heller ingen möjlighet att odla earlys. Så varje utflykt jag gör framöver ska resultera i en grop.

Hundra utflykter = hundra gropar.
Citera
2025-09-23, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Augmentica
I väntan på en ny 2025 tråd så frågar jag här.

Här kommer min idé som jag vill ha er kritik på.

Jag gräver en liten grop ute i skogen.
Lägger ned gödsel först, sen jord. Vattnar.
Petar ned 3st feminzed autoflower.
Lägger gräs, löv grenar ovanpå.

Upprepar detta tills alla mina auto flower är planterade.

Frågor:
1. Hur fyller jag upp denna grop på bästa sätt, med vilket innehåll? Hur mycket material rekomenderar nu till en panta? Tänk på att jag vill plantera 3st vid varje grop.

2. Där jag bor är det nästan bara granar överallt. Jag antar därför att marken är sur(?), hur påverkar detta innehållet i min gropp? Kommer mina plantor, när deras rötter sträcker sig utanför sin egna jord att må riktigt skit och hela blomstadiet blir misslyckat? Såg att det fanns tygkrukor, är det kanske detta jag behöver ha?

3. Jag vill inte behöva besöka mina plantor alls. Vad kan man göra för att lyckas med detta? Vill alltså gräva, fylla gropen, vattna och plantera.
Sen några månader senare skörda, och där i mellan inte göra något.

4. Vill köpa 100st feminized autoflowers. Viktigt med stealth, så de får gärna vara små och bli färdiga fort. Min dröm hade varit att lyckas skörda 1kg. Behövs det fler frön då?

Som mitt liv ser ut, och med mina förutsättningar har jag ingen möjlighet att göra bäddar. Jag har ingen möjlighet att transportera stora mängder jord, gödsel eller vatten. Jag har heller ingen möjlighet att odla earlys. Så varje utflykt jag gör framöver ska resultera i en grop.

Hundra utflykter = hundra gropar.
En grop per planta
marken kommer inte ändras ph mässigt om du har fylt 20+ godsel + 10 liter jord, oroa dig inte. Jag korde 30-40 liter U-jod per planta när jag brukade odla. Skit i tyg krukor.

Besok plantor under torr-sesånger med vatten. Kop storre ryggseck och se ut som en skogspromenerare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in