Flashback bygger pepparkakshus!
2025-03-26, 14:21
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirusetMicrosoft
Frågan var väl mer om tips hur man faktiskt tar sig igenom den utan att ge upp.

Jag är på min andra dag idag och är periodvis väldigt hungrig men då fyller jag magen med vatten så lugnar det ner sig.

För mig är det lättare när man har någonting att göra hela tiden så man kan tänka på något annat. Men annars mår man prima på bara vatten och kanske en kopp te. Ska testa med lite citron i mineralvatten och kanske lite salt då jag tränar medans.

Om det är någon som har fler tips skulle det uppskattas
Du behöver inte nödvändigtvis go bananas och fylla magen med vatten bara för lite hungerkänslor. De går över och man lär sig att de går över och inte är farliga. Som sagt, vatten och kanske lite salt. Inga konstigheter.
Citera
2025-03-26, 22:52
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 85mph
Kroppen tar ju energi från det som finns lagrat när inget nytt tillförs, har man ett fungerande system blir det inte ett problem. Att fasta då och då är bara bra ur hälsosynpunkt - förutom om man har diabetes då..
Det är inte bara diabetiker som blir griniga när de är hungriga för länge.
Citera
2025-06-12, 21:30
Medlem
carminaburanas avatar
JAg är på fjärde dygnertr nu, vattenfasta. kan tipsa om att köra psyllium frön i vatten, 3 st teskedar om dagen för att hålla igång tarmarna. Sen bone broth (nordic kings) och ett ägg, för att bryta fastan, man ska vara varsam. täntke köra det i 4 veckor nu. fasta 4 dagar, mat 3 kto såklart
Citera
2025-06-18, 16:14
Medlem
Readyfreddies avatar
Vill man fasta finns det några saker man ska gå igenom först.

Steg 1: Ställ om till keto.
Steg 2: Ställ om till "en måltid om dagen".

Jag spontanfastade i 10 dagar efter att ha ställt om ordentligt. Kroppen slukar förstås kroppens fett direkt när man är omställd och slutar äta, ingen som helst hunger utan som mest ett litet sug.

Vill man lida och vara hungrig hela tiden så kör man förstås sin kolhydratkost som vanligt innan man startar så att kroppen skriker efter mat efter ett par timmar.

Är fast övertygad om att keto är mänsklighetens räddning. Nästan alla hälsoproblem stammar ur insulinresistens.

Tyvärr pushar etablissemanget för det motsatta och då ser folkhälsan ut som den gör i väst.
Senast redigerad av Readyfreddie 2025-06-18 kl. 16:16.
Citera
2025-06-18, 21:27
Medlem
carminaburanas avatar
Min fasta flyter på bra, det man måste se till att ha är saker att göra. Så fort det blir en lull så kommer suget. dag 3/4 nu vecka 2, äter till helgens formel 1.
Citera
2025-07-21, 13:30
Medlem
KarlKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Min fasta flyter på bra, det man måste se till att ha är saker att göra. Så fort det blir en lull så kommer suget. dag 3/4 nu vecka 2, äter till helgens formel 1.

Håller med, att alltid ha saker att göra är viktigt. Har alltid varit lättare för mig att fasta under jobbveckor istället för på helger och ledigheter.
Citera
2025-07-21, 13:47
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Det är inte bara diabetiker som blir griniga när de är hungriga för länge.
Hunger brukar spöka lite för mig under andra dygnet av vattenfasta, sedan går det över.
Citera
2025-07-21, 15:45
Medlem
Bando-Meidos avatar
När man bryter fastan är det viktigt att äta lite och långsamt, annars blir det ordentligt sprut i toalettholken och en faslig frossa. Potentiellt farligt, till och med.
Citera
2025-07-21, 20:02
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Hunger brukar spöka lite för mig under andra dygnet av vattenfasta, sedan går det över.
Som diabetiker funkar det iaf inte. Sjunker sockret för lågt resulterar det i kramper och koma. Knappast eftersträvansvärt för min del.
Citera
2025-07-21, 21:17
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Som diabetiker funkar det iaf inte. Sjunker sockret för lågt resulterar det i kramper och koma. Knappast eftersträvansvärt för min del.
Ja, självklart. Jag skrev ut mitt, en normalt frisk gubbes, perspektiv. Är man sjuk, käkar mediciner eller annat är det nog lämpligt att kolla med vården innan sådana äventyr.
Citera
2025-07-21, 21:27
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bando-Meido
När man bryter fastan är det viktigt att äta lite och långsamt, annars blir det ordentligt sprut i toalettholken och en faslig frossa. Potentiellt farligt, till och med.

ja väldigt farligt. jag kör Nordic kings bone broth pulver, blandat med 10g olivolja.
En timme senare 2 poacherade ägg.

En timme senare 2 till, samt med surkål.

Sen kör jag protein tex kycklignh´file, fisk, tonnfiks, soamt olivolja till det.

Efter det verkar har jag inte haft några problem.

JAg kör även snake jucie under sjävla fastan. så jag håller kalium, magnesium etc uppe
Citera
2025-07-24, 18:08
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Håller med: varför?
Rensa upp lite inflammationer i kroppen? Ok.

Men att fasta för att gå ner i vikt är efterblivet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in