2024-01-14, 12:11
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Vafan är det för fel på dagens ungdomar egentligen?!?
De bär kniv istället för batong. Då blire såhär.
Citera
2024-01-14, 12:11
Vad är det för fel på dagens unga? Inte var det så här vanligt att folk i den åldern knivmördade varandra (eller mördade varandra överhuvudtaget) när man växte upp på 90-talet. Ack, dagens unga! Feminiserade, klimathjärntvättade och verkar inte hysa nån större respekt för liv heller. Totalt rubbad generation.
Citera
2024-01-14, 12:13
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Varför sitter ni och klankar ner på offrets familj ? J*vla pack.

Någon nämnde att namn hade publicerats på örkelljunga anslagstavla men jag hittar inga namn.. Var det någon som tog print ?

Inget namn har publicerats om MGM ännu..

Borde vara någon i offrets närhet (kompisar), om man nu ska vara en statistiker...
Citera
2024-01-14, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratthatt
Menar du att det bor många invandrare där? För det är där inaveln är som störst.
Tror inte att ett SD-fäste som Örkelljunga attraherar
bidragsasylanter. Infödingarna är väl inte de vassaste knivarna i lådan men de är tämligen företagsamma och flitiga. Följaktligen är arbetslösheten låg och kommunalskatten en av de rimligaste i landet.
Citera
2024-01-14, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratthatt
Menar du att det bor många invandrare där? För det är där inaveln är som störst.
Det bor många invandrare där enligt statistik, ca 15 %

Men han syftar på svenskar !
Citera
2024-01-14, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
De bär kniv istället för batong. Då blire såhär.

Nja avsaknad av lokala Bosse batong får väl också ses som en del att det blir såhär.

Inget om MGM som kommit ut än?
Citera
2024-01-14, 12:28
Medlem
Citat:
Vafan är det för fel på dagens ungdomar egentligen?!?
Empatilösa och beter sig som djur, de drar sig inte för att mörda en annan människa.

Problemet är att inom en viss kultur så är de ”tufft” och ”respekt” att ha ihjäl någon. Antigen de eller så va dom helt nerknarkade.

Sen vet dom att dom får bara 4 år på ett fritidshem kallat SIS därför vi har så många unga utförare idag. Skrämmande!
Citera
2024-01-14, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Nja avsaknad av lokala Bosse batong får väl också ses som en del att det blir såhär.

Inget om MGM som kommit ut än?

Nja men somalier och afghaner skulle jag tippa på, kan ju ha fel och de kan va tvärtom men de skulle inte förvåna mig.
Citera
2024-01-14, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cassius58
Problemet är att inom en viss kultur så är de ”tufft” och ”respekt” att ha ihjäl någon. Antigen de eller så va dom helt nerknarkade.

Sen vet dom att dom får bara 4 år på ett fritidshem kallat SIS därför vi har så många unga utförare idag. Skrämmande!

Tragiskt och efterblivet.
Hade jag först och främst ser min son iklädd Gucci-keps och allt det där krimskramset som de drar på sig hade jag reagerat direkt och ifrågasatt vad fan som pågår. Den klädstilen (om man nu kan kalla det för stil) går hand i hand med hela den här glorifierandet av "gangsters" och är något påhitt som snorungar fått för sig ger någon slags "status".
Citera
2024-01-14, 12:35
Medlem
Citat:
Värderingar kommer hemifrån och föräldrar behöver vara mer involverade i sina barn liv, vilka de umgås med och ha kontakt med deras föräldrar.
Varför var dessa ute och rände mitt i natten? Visste föräldrarna vart de befann sig och med vilka?

Ditt förnumstiga inlägg stinker dumhet. Att unga människor är ute en lördagskväll klockan tolv är som det ska vara. De ska roa sig och ha det trevligt.

Dock, att det går så här åt helsicke till är bara tragiskt och fullständigt onödigt. Ett ungt liv till spillo för ingenting. Lider med familj, vänner och bekanta.
Citera
2024-01-14, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Ditt förnumstiga inlägg stinker dumhet. Att unga människor är ute en lördagskväll klockan tolv är som det ska vara. De ska roa sig och ha det trevligt.

Dock, att det går så här åt helsicke till är bara tragiskt och fullständigt onödigt. Ett ungt liv till spillo för ingenting. Lider med familj, vänner och bekanta.
Nej, det är inte normalt att vara ute och svänga efter 00 för en 16 åring
Citera
2024-01-14, 12:37
Medlem
Citat:
Tragiskt och efterblivet.
Hade jag först och främst ser min son iklädd Gucci-keps och allt det där krimskramset som de drar på sig hade jag reagerat direkt och ifrågasatt vad fan som pågår. Den klädstilen (om man nu kan kalla det för stil) går hand i hand med hela den här glorifierandet av "gangsters" och är något påhitt som snorungar fått för sig ger någon slags "status".

Om du kollar på BO så är de precis som du beskriver de, Gucci keps Gucci tröja och glorifiering av den kulturen, Killen visste förmodligen inte va han gav sig in på och vilka konsekvenser de kunde få.

Och dom som gjort de ? Dom är ute 2028 och kommer fortsätta med sin kriminella karriär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in