Eftersom Hr m0ller läser här men fortfarande inte har kapacitet att förstå varför han nämns i tråden så kan jag förklara på lätt svenska.
1. Börja med att läs artikeln i HD, det kostar dig 9kr för 2 månader
https://www.hd.se/2024-02-04/eliaz-b...elljungamordet
2. Om du inte förstod artikeln och framförallt vad åklagaren säger så kan jag förklara för dig. HAN VAR INTE DÄR, det är TOTALT OMÖJLIGT! han satt hemma och spelade spel och det bekräftas av spel-loggarna, han skrev även med sin flickvän hela kvällen, även under tiden mordet begicks, datatrafiken skedde i hemmet och polisen har gått igenom ALLT som finns att tillgå, DNA, kläder, telefon, appar, ALLT.
3. Den här killen var misstänkt i 9 dagar för mordet på sin vän, både han och hans familj fick fly sitt hem pga hot, DET ÄR EN JÄVLA TRAGEDI FÖR HONOM MED.
4. Det finns personer som skrivit helt öppet att grabben är skyldig och borde plockas in igen, ljugit, förtalat och skrivit en hel del förtäckta hot samtidigt som dom är väldigt flitiga med att sätta arga emojis på delade artiklar där det nämns att han är frisläppt, gillat saker andra insinuerat mot honom osv. DU är en av dom HR, jag har ett helt jävla kollage med skärmdumpar på dig och ett 10-tal andra personer som förmodligen är själva anledningen till ryktesspridningen, det lustigaste är att ni har direkta kopplingar till varandra och ingen av er kan få ihop en kort mening utan 2-3 stavfel..
5. Du kan väl få mig att förstå vad det är som får dig att försöka förstöra livet för en 16-åring? Vad är det du och dom andra hatspridarna vet som ingen annan vet? Om ni vet något som polisen inte vet så kanske det är dags att ni berättar det för polisen för man kan tro att ni sitter på en jävla massa bevis som bara ni känner till, jag tror ni är skyldiga Jak0b det för han verkar varit bra mycket mer genuin än er...
6. Eftersom du undrar vem jag är på Facebook så kan jag uppmana dig att sluta grubbla över det, jag är inte från Skåne och visste knappt vad Örkelljunga var innan den här tragiska händelsen ägde rum men det är jävligt fascinerande hur människor beter sig när något sånt här händer i små städer.
7. Jag hänger inte ut någon, varenda namn som nämnts här har direkta kopplingar till fallet, om det så är pga att dom hetsar mot gärningsmännens familjemedlemmar eller den oskyldiga killen och hans familj eller gillar inlägg där någon annan gör det till att vara familj eller kompis till någon av gärningsmännen. Tro mig, du kommer inte få sympati från någon om dom läser här.
Lycka till med det fortsatta hetsandet på Facebook Hr för att be om ursäkt offentligt för att DU har satt barn och familjer i fara är du inte man nog att göra, patetiskt.