2024-01-13, 07:15
Medlem
Det krockade fordonet, om jag tolkar rätt på gp.se en svart i fronten krockad Honda Civic eventuellt. Jobbigt läge om den inte är stulen och farbror polisen knackar på hos ägaren. Hoppas det gjorde ont att kvadda.
Citera
2024-01-13, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Bor en Mohammad El-Awad, 29 år, på 38b. Är väl troligtvis en ren slump, men en Mohammad Awad, 20 år, var inblandad i frisörsalong-mordet häromåret. Dömdes till 12 år tydligen.

https://www.expressen.se/nyheter/gan...frisorstolen-/

Finns väl ingen chans att det är samma person. Men nån chans att de båda är släkt?

M.E.A har samma efternamn som en person som bor i porten i Mölndal där en sprängning skedde. Känns ju som att det finns ett tydligt samband här, eller?
Citera
2024-01-13, 08:13
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosen2427
M.E.A har samma efternamn som en person som bor i porten i Mölndal där en sprängning skedde. Känns ju som att det finns ett tydligt samband här, eller?

Vem vet? Nån som heter Olsson har säkert en snöslunga, liksom en annan Olsson i grannkommunen. Nån som heter Awad är involverad i blattebrott. Ja, tydligt samband men behöver inte ha med just dessa individer att göra...

P.S. folket i Majorna har röstat för detta, så nu är ni glada.
Citera
2024-01-13, 08:36
Medlem
eldrattans avatar
Ja nu när detta blivit vardagsmat i landet, så kan jag inte förneka att det faktiskt sätter lite krydda på tillvaron. Ger en liten pirrkänsla när man vaknar och så har det exploderat ibland i närheten av där man bor. Jag rekommenderar att ta en sväng förbi och inspektera spektaklet om ni är i krokarna där det kastats smällare under natten.

Jag brukar först läsa in mig på explosionen och kolla alla möjliga bilder, sedan en snabbis på något forum, typ här. Sedan bär det av för att se det IRL. Måste medge att det ge en pirrande känsla av att stå på brottsplatsen efter man sett det i tidning.

Rekommenderas starkt!
Citera
2024-01-13, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batman80
Fast detta är väl precis vad folket i majorna röstat för sedan urminnes tider.
Nu har ni fått en bit av det ni själva skapat genom noll konsekvens tänk.
https://www.gp.se/nyheter/goteborg/h...2-d4e1a86ecce6
Haha precis. Hela Majorna är fullt av idioter bara och röstade för att invandringen ska vara obegränsad. Skönt att dom får lite vardagsmat också
Citera
2024-01-13, 08:56
Medlem
Grattis Majorna. Klart ni skall ha en del av det ni står för och röstar för.
https://ibb.co/09r1pCn
Citera
2024-01-13, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Haha precis. Hela Majorna är fullt av idioter bara och röstade för att invandringen ska vara obegränsad. Skönt att dom får lite vardagsmat också

Ja men jag tvivlar på att alla vänstervridna i Majorna inser fakta på vad dom skapat.
Men jag tycker att dom nu fått precis det dom förtjänar .
Dom vill ju ha ett otryggt Sverige och det har dom ju verkligen fått.
Citera
2024-01-13, 09:20
Medlem
Citat:
Fast detta är väl precis vad folket i majorna röstat för sedan urminnes tider.
Nu har ni fått en bit av det ni själva skapat genom noll konsekvens tänk.
https://www.gp.se/nyheter/goteborg/h...2-d4e1a86ecce6

Det media kallar "Majorna" (Majorna-Linné) är Göteborgs befolkningsmässigt största stadsdel. Att det smäller två bomber på ett och ett halvt år i den största stadsdelen i Sveriges näst största stad är nog ganska normalt.
Citera
2024-01-13, 09:22
Medlem
Citat:
Ja men jag tvivlar på att alla vänstervridna i Majorna inser fakta på vad dom skapat.

Hej från en vänstervriden i *Majorna*, vi har det rätt bra här, Göteborgs trevligaste område, skulle faktiskt aldrig överväga att flytta härifrån. Tror dom flesta här tycker ungefär som jag. Men fortsätt härja såklart, du kanske kan få nån att tro på ditt trams.
Citera
2024-01-13, 09:25
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Bor en Mohammad El-Awad, 29 år, på 38b. Är väl troligtvis en ren slump, men en Mohammad Awad, 20 år, var inblandad i frisörsalong-mordet häromåret. Dömdes till 12 år tydligen.

https://www.expressen.se/nyheter/gan...frisorstolen-/

Finns väl ingen chans att det är samma person. Men nån chans att de båda är släkt?

Det lär säkert finnas ett klart samband. Den här sprängningen var ingen tillfällighet.

Att det blev just den porten som bombades är ingen slump, utan helt avsiktligt för att ingjuta skräck i någon som bor i just det trapphuset.

De har säkert ett slags band till varandra. Dock osäker på exakta släkt- och relationsförhållanden i just det här fallet. Eller, om det till och med handlar om samma person. Mycket oklart.

Ju fler sådana här individer i Sverige, desto fler våldsdåd kan vi se fram emot. Snart bor det kriminella skitmänniskor i varenda hörn i vårt land. Och då kan också varenda port ligga i riskzonen att blåsas ur.

Förhoppningsvis ger DNA och fingeravtryck från den krockade bilen på Karl Johansgatan polisen svar på vem/vilka asen som bombade porten är.
Citera
2024-01-13, 09:40
Medlem
GrodanKermit1s avatar
Citat:
Jag bor i Majorna. En väldigt fin och mysig stadsdel. Till viss del. Så är det ju i många stadsdelar. Bara för att man trivs så får man inte blunda för den stora mängden narkotika som forsar omkring på gatorna i Majorna. För en tid sedan kallades det till föräldramöte i någon av Majornas skolor där polisen var med för att informera om hur ungdomar rekryteras till kriminella gäng. Väldigt dålig uppslutning, nästan inga va där. Känslan är att man inte vill se det som sker.
Känslan är väl att Majorna inte är värre än andra stadsdelar, men att låtsas att det skulle va bättre är ju helt galet. Skiten finns överallt och traskar man omkring på gatorna i Majorna en kväll så går man igenom små moln av cannabisrök. Och det kan man ju välja att inte märka. Men det som röks, det som knarkas i landshövdingehusen i Majorna (och överallt givetvis) köps in av någon, säljs av någon och detta gynnar gängkriminaliteten. Baksidan av det myntet är att det sprängs och skjuts överallt.
Citera
2024-01-13, 10:01
Medlem
Bara bohemer och knarkarpack som bor i Majorna. INTE förvånad att en sprängning skett där.
Troligtvis en hämndaktion mot bombdådet i Mölndal... Vänta er fler sprängningar, garanterat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in