2024-01-13, 00:07
Avstängd
som användare

Förövrigt fler frågor som beror forumet utifrån användarperspektiv.

Jag ställer mig frågandes varför ens användare rapporterar trådar / kommentarer?

Vad får en användare ut från att rapportera ett inlägg?

Leker man att man ska bli mod eller?

Eller gör man de i hopp om att sin fiende ska få ban?

Vem fan bryr sig egentligen ifall de är ot, trams mm… helt seriöst? Bryr du dig som user?

Personligen skiter jag ärligt talat i om de är ot eller så, kan tycka de är kul 🤩.

Så vad bedriver er användare till att rapportera inlägg / trådar egentligen?

Stör ni er på att de är mycket kommentarer och randomtrådar?

Övrigt:
Fråga till mods:
Kan mod agera som mod på tråd/kommentar utan att en rapportering skickats in?

———————

Om en tråd/kommentar får rapporteringar o mod går igenom och det är OK. Varför tas inte rapporteringarna bort? Om man trycker på anmäl så är dom kvar viket är oerhört konstigt.

Borde inte ett modmeddelande tex häva användare från att rapportera för samma sak igen? Tex

Tråd har blivit anmäld för 0.02 och befriats. Anmälan för samma sak resulterar i en varning,
När man trycker på rapportera bör även texten som säger vad de rapporterats för ändras till att tråden/kommentaren har bedömts att den ej bryrer mot regel xx.

Eller är jag ute o cyklar? Man ska fan kunna skriva fritt här..
Ha de bäst!
2024-01-13, 00:10
Bannlyst
Vissa är jobbiga som phan så man hoppas att få bort dem från plattformen

Alt att de har något vettigt att komma med som man inte vill ska komma ut .

Det är lite som att mörda m, dölja sanningen

Tror jag
2024-01-13, 00:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Loveletter666
Vissa är jobbiga som phan så man hoppas att få bort dem från plattformen

Alt att de har något vettigt att komma med som man inte vill ska komma ut .

Det är lite som att mörda m, dölja sanningen

Tror jag

Men varför bryr man sig ens på ett internetforum?
2024-01-13, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Men varför bryr man sig ens på ett internetforum?
Bra fråga

Men ämnen att diskutera kan iaf vara rätt nära hjärtat. Tex i den här tråden kan jag tänka mig att du inte vill att en annan ska komma in och prata om fan och hans moster och vad de gör när inte lyset är på

Muuuu hahhahaha mad
2024-01-13, 00:20
Bannlyst
Citat:
Hade knappt brytt mig helt ärligt…

Förstår ej de sista med muuu ?
Sorry det var en pik till alla muhammedaner

Klart du bryr dig. Börjar jag gör nu snacka om islam och den falska profeten, och får folk med mig i det, så vill du nog få en ände på det och rapporterar.

Alt ser din tråd papperskordgas

Jag syftar här på en föreställningsvärld

I verkligheten kan det bli annat men man föreställer sig ju utgången av att saker händer, på ett speciellt sätt
2024-01-13, 00:20
Medlem
OneTaps avatar
ja brukar rapportera ryss troll o sex annonser o troll inlägg :P här på Flashback e vi som en stor familj så ja ser de som min plikt o hjälpa till o rensa bort skit inlägg :P
2024-01-13, 00:27
Avstängd
Citat:
Sorry det var en pik till alla muhammedaner

Klart du bryr dig. Börjar jag gör nu snacka om islam och den falska profeten, och får folk med mig i det, så vill du nog få en ände på det och rapporterar.

Alt ser din tråd papperskordgas

Jag syftar här på en föreställningsvärld

I verkligheten kan det bli annat men man föreställer sig ju utgången av att saker händer, på ett speciellt sätt

Ärligt talat så bryr jag mig inte, låt folk gå ot o trolla, jag tycket det är skoj.

Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
ja brukar rapportera ryss troll o sex annonser o troll inlägg :P här på Flashback e vi som en stor familj så ja ser de som min plikt o hjälpa till o rensa bort skit inlägg :P

Oavsett om man är en ”familj ” eller ej… varför ens bemöda sig att rapportera vad vinner du på det?
2024-01-13, 00:38
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ärligt talat så bryr jag mig inte, låt folk gå ot o trolla, jag tycket det är skoj.

Oavsett om man är en ”familj ” eller ej… varför ens bemöda sig att rapportera vad vinner du på det?
om ja reportar främmande makts cyber påverkans operationer mot sverige så kan ja stärka de svenska försvaret o eventuellt rädda liv med 2 klick. o att reporta trams o bög inlägg höjer nivån på forumet o förbättrar läs upplevelsen för alla. så de handlar inte alltid om personlig vinning här i livet =) även om ja brukar fira med en liten kaka från skafferiet när ja ser att inlägg ja reportat har blivit bort tagna :P
2024-01-13, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
om ja reportar främmande makts cyber påverkans operationer mot sverige så kan ja stärka de svenska försvaret o eventuellt rädda liv med 2 klick. o att reporta trams o bög inlägg höjer nivån på forumet o förbättrar läs upplevelsen för alla. så de handlar inte alltid om personlig vinning här i livet =) även om ja brukar fira med en liten kaka från skafferiet när ja ser att inlägg ja reportat har blivit bort tagna :P
Och hur dömer du ett inlägg som att det är från främmande makt? Baserat på vad du har fått höra genom teven i rösten av en som kallas statsminister?
2024-01-13, 00:56
Medlem
Kackotopis avatar
För att det förbättrar forumet.
2024-01-13, 01:08
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:

Det finns inget nöje i att läsa en tråd om ett visst ämne som är fullspäckad sida efter sida med OT-inlägg eller en massa onödigt trollande.

Ett kul skämt som håller sig inom ramen för ämnet har jag däremot inget emot, faktum är att man kan få ett gott skratt då.
Senast redigerad av Kackotopi 2024-01-13 kl. 01:43. Anledning: *fullspäckad
2024-01-13, 01:18
Medlem
Citat:
Vissa är jobbiga som phan så man hoppas att få bort dem...
Ja men precis, vissa människor, ex folk som inte kan stava till 'fan' borde ju förintas. Det är ju en bra lösning enligt vissa.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in