2024-02-04, 09:08
Citat:
Ursprungligen postat av Aja Baja
Det kanske r drfr det inte blir nnu strre demonstrationer. Om det ska vara ett helt paket av sikter, som man antas st fr om man r dr, r det kanske en hel del som drar sig fr att komma.

Det r ju siktspaketet Svt levererar som de demonstrerar emot. De nmner vissa omrden dr svt konsekvent nekar ifrgasttande, de sger inte att svts narrativ inte ska f fras fram, det de sger r att debatten mste vara ppen och inte enkelriktat styrd som nu.

Svt ska inte "st" fr ngonting, det r ju det som r problemet nu, att de bara tillter en sida komma fram.
Citera
2024-02-04, 09:09
Medlem
I sammanhanget kan det kanske vara vrt att ppeka att Hundratusentals Tyskar i dagarna har demonstrerat mot Hgerextremism.
De vet ju in p bara skinnet vad de talar om.
Citera
2024-02-04, 09:09
Medlem
Jag r inte ndvndigt fr en total revolution. Vissa av journalisterna R faktiskt duktiga och frstr opartiskhet. MEN det r prioriteringar och underrapporteringar som mste korrigeras. En elitistisk grupp styr ver miljoner medborgare utan att ge dem en rst.
Vi kan brja med Lokalnyheterna. Hur undermliga kan de bli innan de till slut lggs ned ? Frsta steget i att vingklippa medborgarnas rster. Ni kan ju tnka er sjlva hur mnga nyhetstips som hamnar i papperskorgen bara fr att ingen vgar lyfta dem i rdsla fr att inte komma vidare upp i karriarsstegen.

Sedan r det allt det hr tillrttalagda njesproduktionerna . Det ger mig det vrsta krkattackerna . Programledare och produktioner som fljer ngon sorts sjuk agenda . Alla ska tuktas med woke- pekpinnar DET tycker jag r sjukt propagandabeteende. I synnerhet nr programledarna sjlva lever som aningslsa kapitalister med vitpudrade nsor och urblsta hjrnor.
Citera
2024-02-04, 09:13
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff

Lennart Matikainen r skert med p ett hrn ocks.
Typ sdana personer flbhattar med new age stuk och diverse nazister som jag sa kontrajihadist boomers,i hrlig harmoni kanske rentav Fritjof Person om de har satt munkorg p honom och gett honom lugnande.

Samma antivaxxers som hade demonstrationer fr tv r sedan. Nu har dom hittat en ny grej att veva mot - SVT.
Citera
2024-02-04, 09:18
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AZ-09-az
Kanske r det p sin plats att informera om att det r en siktsyttring frn konspirationsteoretiker och
brare av extremhger ideologi.

Viktigt att betnka och reflektera ver.

Makten ver politiken, media och rttsvsendet r grundlggande parametrar fr en viss samhllsskdning. Historien br tragiska exempel av totalitra skdningar.

Demokratin skall inte tas fr given, den angrips i nutid med agendadrivna avsikter.

Kanske det dummaste inlgget i trden hitintills. Att vilja ha fristende public service som inte tar parti och driver en egen agenda i viktiga frgor r vl ett sundhetstecken och inte extremhger eller extremvnster.

Exempel: SVTs eget klimatorakel Erika Bjerstrm har under +10r rapporterat klimatkatastrofer vrlden ver. Inget av det hon sger stmmer eller sker, bara skrmsel. Hon fr alltid st helt oemotsagd. Aldrig ngon debatt eller att en alternativ sikt fr fras fram. Skrmmande niv fr en skattefinansierad public service.

Nsta steg
Tror personligen att man mste lgga ned SVT/SR/UR skapa en ny ide om hur ett sdant bolag skall sktas. Bla skall ju inte ett par partiers ideologiska grund kontrollera allt som rapporteras och anstlla ny personal.

Ett rullande schema, max 3-4r sen byts man ut.
Citera
2024-02-04, 09:24
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Den hr trden om Tor/Tobbe Paulsson r frvrigt frmodligen mer informativ:
(FB) Tor Paulsson trden

Lennart Matikainen r skert med p ett hrn ocks.
Typ sdana personer flbhattar med new age stuk och diverse nazister som jag sa kontrajihadist boomers,i hrlig harmoni kanske rentav Fritjof Person om de har satt munkorg p honom och gett honom lugnande.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Samma antivaxxers som hade demonstrationer fr tv r sedan. Nu har dom hittat en ny grej att veva mot - SVT.
Ni bekrftar ju bara demonstranternas tes om att oliktnkande (ska) tystas p svt. Vari ligger rdslan i att inte lta sina agnostiker f komma till tals i public service kanaler i demokratisk anda? Vi alla tvingas ju betala och br f tillgng till denna plattform p lika villkor.

Det handlar inte om att tysta den ena eller andra, utan om att alla ska f gra sin rst hrd.
Jag kan inte se ngot som helst fel i att ha en ppen debatt, och begriper mig inte p folk som r emot det.
Citera
2024-02-04, 09:27
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tching
Jens Ganman och Aron Flam r annars terkommande kritiker till public service:

https://youtu.be/hieWJo5A_t8?si=K6veng8mR8ZswjCw

Det kan nog hnda att de inte riktigt tillhr de som brukar delta i demonstrationstg. Men deras bok r bra!

Jag diggar bde Aron och Jens, frmst fr att de r vettiga, sakliga och ven rtt humoristiska i sin kritik.

Verkar ha blivit en rtt stor demonstration till slut, s jag hade fel.
Citera
2024-02-04, 09:34
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
https://twitter.com/disclosetv/statu...08463783047541
En retweetande foliehatt som hnvisar till en foliehatt r inget som indikerar att "tusentals" personer var dr. Sorry.
Citera
2024-02-04, 09:41
Medlem
grungewhores avatar
De berindoktrinerade bidragstagarna p Expo skriver om "hgerextrem protest" (otippat).
https://expo.se/2024/02/extremhogern...de-utanfor-svt

Inte ens SR skriver det p sin sida. Mste vara jobbigt att behva skriva "hgerextrem" X antal gnger i en text fr att f behlla bidragen.

Men Expo r bara hlften s klenbegvade som de idioter som skriker "rysspverkan". Vad r det fr fel p er?
Citera
2024-02-04, 10:03
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ni bekrftar ju bara demonstranternas tes om att oliktnkande (ska) tystas p svt. Vari ligger rdslan i att inte lta sina agnostiker f komma till tals i public service kanaler i demokratisk anda? Vi alla tvingas ju betala och br f tillgng till denna plattform p lika villkor.

Det handlar inte om att tysta den ena eller andra, utan om att alla ska f gra sin rst hrd.
Jag kan inte se ngot som helst fel i att ha en ppen debatt, och begriper mig inte p folk som r emot det.
Jag anser att de har rtt i sak i just detta fallet men det gr inte att det r ngot annat n ett gng med psykopater och psykfall.
Citera
2024-02-04, 10:07
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
nnu en rysk pverkanskampanj. Patetiskt och genomskinligt ryskt desinformationsflde utfrt av nyttiga idioter p hgerns extremkant.

Effekterna uteblir naturligtvis d svensken har sett igenom den ryska desinformationen fr lnge sen. SVT hade ett bra avsljande om detta, kolla p det.

Sedan har ju Ryssland sina tentakler inne p SVT ocks.
Bde SVT och Swebbtv har anvnt den ryska tillgngen Sven Hirdman i sina program.
.
Citera
2024-02-04, 10:19
Medlem
skatteverk1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sundhetsstyrelsen
Fnigt lite folk var det inte sett till att det anordnades av den lite udda frihetsrrelsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Tching
Men har det varit ngon strre demonstration mot SVT tidigare?

mtp att demonstranterna inte ens verkar eniga kring om det r nedlggning, reformering eller kritik mot vissa journalister de vill ha, och att det verkar vara samma pack varje gng det ska demonstreras om public service, vaccin, muslimer, koranbrnningar, pride, kontantfritt, spo osv. Och dessutom verkar det sllan vara balanserade mnstermedborgare

De som jobbar p public service r nog mer n vana p att ta sn hr kritik, och har vldigt svrt att tro att vanligt folk inte hrt talas om de olika speciella mnniskor som hatar public service. Hade jag vart en som gick frbi hade mitt resonemang varit typ "lol, det finns drar fr allt, men mysigt med lite eld"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in