2024-02-04, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Uppfattar inte att det var ett siktspaket, snarare en frga om varfr fri rapportering, djupare analys och diskussion saknas i public service. Istllet matas medborgarna alltsomoftast med ensidiga sikter, och det visas noll frtroende till egen tankefrmga.

Nu hamnade det jag skrev utanfr kontexten, det var ett svar till Aja Baja.

Men ja, det du beskriver knner jag ju igen. Jens Ganman har uttryckt ngot i stil med att man blir dum av publicservice.
Citera
2024-02-04, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Jag skiter vl i expo huvudsaken r namnen om du redan vet vilka som r med s behver du ju inte ltsas som att du inte vet eller hur?

Nej, jag ltsas inte, jag vet inte s mycket om frihetsrrelsen. Jag hller bara p och tar del av lite material som lggs ut p YouTube och snt. Snappat upp lite hr och dr, men r inte med i nt och har ingen insyn. r bara en vanlig YouTube konsument.
Citera
2024-02-04, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Inte lst. Var det inte s att en intervju med ngon av herrarna, i samband med bokslppet, hastigt stlldes in av SR? Om public service hade rent mjl i psen borde de klara av att lyfta fram kritiken till allmnhetens knnedom.

Japp.

De fortstter ocks med sin kritik:

https://youtu.be/PXDcQYhv6wk?si=dtKXCnyA4nO-p506
Citera
2024-02-04, 03:18
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tching
Nej, jag ltsas inte, jag vet inte s mycket om frihetsrrelsen. Jag hller bara p och tar del av lite material som lggs ut p YouTube och snt. Snappat upp lite hr och dr, men r inte med i nt och har ingen insyn. r bara en vanlig YouTube konsument.

Den hr trden om Tor/Tobbe Paulsson r frvrigt frmodligen mer informativ:
(FB) Tor Paulsson trden

Lennart Matikainen r skert med p ett hrn ocks.
Typ sdana personer flbhattar med new age stuk och diverse nazister som jag sa kontrajihadist boomers,i hrlig harmoni kanske rentav Fritjof Person om de har satt munkorg p honom och gett honom lugnande.
Citera
2024-02-04, 03:19
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tching
Tredje statsmakten r ett privatgt produktionsbolag. 😉 Som passande nog startats av tidigare public service-medarbetare som producerar ett flertal program fr just publicservice.

https://www.tredjestatsmakten.se/

Bl a krimpodden.

Vilka jobbar politikerna fr d?

Passande d de verkar ttt knutna till stasimedia...

Mnniskorna bakom Blackrock, Vanguard och State street.

Lt mig hjlpa dig med ett svar p det. Bara att klippa och klistra.
Citat:
"HAHAHA, och jorden r platt (viktigt att lgga in en ren lgn), covidvaccinerna farliga och det finns inget klimathot😂"
Citera
2024-02-04, 03:58
Medlem
Aja Bajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Hate to rain on your parade but...
PS r huvudspelaren av den tredje statsmakten.
Alla partier utom SD rstade fr tvngsfinansieringen och dubbleringen av budgeten. Nu r knappt SD emot PS lngre.

r inte PS vnstervridet? Hur kommer det sig d att borgarna inte gjort ett endaste litet smack fr att frndra p det? Bara cementera PSs existens?
Andas,,,fundera. Lite till...

Psst, det spelar ingen som helst roll vad ni gr eller rstar p fr riksdagsparti.
Vra marione,, frlt politiker liksom 99% av vstvrldens jobbar inte fr oss

Jag tror inte politikerna direkt jobbar fr ngon annan heller. De r bara sjlviska och vet att de blir utsparkade om de inte fljer agendan. Att sitta kvar vid syltburken r viktigare n sakfrgorna.

Att inte borgarna gr ngonting t SVT, beror p att det r en strid de inte kan vinna. Om borgarna brjar prata illa om SVT, kommer det dyka upp reportage om knarkande politiker, prostitutionsskandaler, nazistanklagelser osv. Det spelar ingen roll om det ligger ngonting bakom anklagelserna. "Ingen rk utan eld" r det som gller. Folk tror p det dom hr ofta, ven om det inte finns ngonting bakom anklagelserna. Det hr r taktiken som anvndes mot Donald Trump, och nu mot Elon Musk. Ja, naturligtvis ven mot SD, dr kesson om och om igen fick svara p samma frga. "Vad gr ni t nazismen inom partiet?" Att frneka hjlper inte. Ingen rk utan eld.
Citera
2024-02-04, 04:06
Bannlyst
Nu nr jag lser om det r det underbart. Det handlar om att gra svenska folkets media svenskt. Det var frihetsrrelsen sa ni? Pressa p tredje statsmakten, tro mig vi arbetare p SR lyssnar, det gr skillnad. Folkmedia ska driva svenska folkets intressen. Och jag r fr SR, vill ha program om proggmusik och folkmusik i dalarna.
Citera
2024-02-04, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebiselle
fan! Det dr borde man vara med p.

Glm inte att ta med dig foliehatten
Citera
2024-02-04, 04:34
Medlem
DeValeras avatar
Har denna mycket stora manifestation nmnts p SVT eller annan MSM?
Citera
2024-02-04, 04:50
Avstngd
DenVildeSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Har denna mycket stora manifestation nmnts p SVT eller annan MSM?

SVT har rapporterat mycket fredmligt. Den hr och mnga liknande "stora manifestationer" r ryska pverkansoperationer. Till sin hjlp har de SD, Paludan, Salwan Momika m.fl. och bittra Afs:are

Ryssarna vevar i ren desperation i sina lgner och desinformationskampanjer. Allt frn att hata public service till att misstnkliggra socialtjnsten, klimatGreta, antivaxxers osv.

https://www.svt.se/special/sa-tvatta...esinformation/
Citera
2024-02-04, 05:01
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
SVT har rapporterat mycket fredmligt. Den hr och mnga liknande "stora manifestationer" r ryska pverkansoperationer. Till sin hjlp har de SD, Paludan, Salwan Momika m.fl. och bittra Afs:are

Ryssarna vevar i ren desperation i sina lgner och desinformationskampanjer. Allt frn att hata public service till att misstnkliggra socialtjnsten, klimatGreta, antivaxxers osv.

https://www.svt.se/special/sa-tvatta...esinformation/

SD r det enda pro-svenska partiet/folkrrelsen s dem kan du utesluta.

Jimmie kesson stod i Sveriges riksdag fr ver 10 r sedan och varnade fr den ryska upprustningen medans Reinfeldt hnfullt skrattade t det och Lfven mer eller mindre sov.

"Public service" r inte opartiska och mnga av dess chefer och journalister drivs av en politisk agenda.

Menar du att ven humorgruppen Freudian slips production ocks r ryska agenter?

https://www.youtube.com/watch?v=WW-1GiVWABo
Citera
2024-02-04, 05:13
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Samling i huvudstaden och Tessinparken den 3 februari kl 16.00 fr demonstration mot SVT och Sveriges Radio. Sverige vilseleds av SVT och SR p ett stt som hotar landets framtid:

Allvarliga problem frtigs eller behandlas osakligt.
Phittade problem och skrmsel har blivit en taktik fr att vilseleda
Mnniskofientliga ideologier har blivit normen och indoktrinering kring dessa r satt i system fr att forma tnkandet hos barn och vuxna.
Fria medier och opinionsbildare smutskastas eller stngs ute
https://www.karleksmanifestation.nu/

Kommer det bli en stor demonstration och kan de lyckas att frndra public service eller det sovande folkets tankar?

Jag hoppas det, ett finansielltslukhl med tveksam nytta fr oss som betalar, det brjar alltid ngonstans och detta var ingen ringa start.

En lnge svunnen tid d de som borde ropa "vargen kommer" gjorde det, idag hjlper de istllet vargen med att tcka in den i frskinn.

Att tvngsfinansierade SVT behver hngas ut fr en i bsta fall bristande och t.o.m. agendastyrdrapportering r mnga verens om idag vilket denna manifestation r en kvittens p. Politiseringen inom SVT r ngot som redan innan har diskuterats under mnga r, ljligt att tro att de media med omfattande statligfinansiering skulle "bita" den hand som fder dem p riktigt.

Att mycket av informationsstyrningen bestr i underrapportering tror jag mnga idag bde mrkt och frsttt med ett hyggligt gott utbud av alternativamedia i Sverige som mnga idag ocks anvnder sig av och sjlva kan jmfra innehll.

Ngra f nyliga exempel p SVTs bristande rapportering, som jag ser det frsts,

Reportage: Manifestationen mot SVT lrdag 3 februari i Stockholm! (2024-02-03)
https://www.youtube.com/watch?v=J6OTjjA7veA

Ett inslag om manifestationen i Stockholm, flera av talen som hlls finns i videon.
Motsvarande manifestation hlls tydligen nstan samtidigt i Gteborg p samma dag, ingen aning om hur den gick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in