2026-04-02, 12:22
Medlem
Han den där långa visar så fina sidor, kommer inte bli svårt för honom att hitta en ny.
Angelica känns väldigt kall och omogen.
Blev sur att Ellen kom så lindrigt undan… hon visste vad hon gav sig in på… stackars Fabian. Hon kunde visst gett de en chans.

Skönt att gänget sa åt Daniel. Undra vem hans nya tjej är?

Camilla den stackaren råkade ut som en kille som jag upplever är lite utav en fuckboy. Han ville ha mer intimitet men fick ju gå hela vägen? Vad mer ville han ha?? Hon Sa ju också att hon gav närhet
Citera
2026-04-02, 12:31
Medlem
Ludde och Camilla hade sex!? Men varför gnällde Ludde så mycket om fysisk närhet från dag 1? Och sedan dumpade han henne dagen efter sexet? Fy fan nu förstår jag varför Camilla var så ledsen.
Citera
2026-04-02, 12:37
Medlem
Fattar inte Ludde. Trodde hela tiden att hans 'fysiska bekräftelse'-snack handlade om att inte ligga första dagen och att han var för kåt, men efter återföreningen verkar det som att de faktiskt låg ihop – vad ville han då? Känns helt meningslöst. Camilla verkar vara en schysst tjej, förstår inte grejen. Han släppte också rätt ospsympatisk merch som knappt fick något engagemang.
Citera
2026-04-02, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivetone
Fattar inte Ludde. Trodde hela tiden att hans 'fysiska bekräftelse'-snack handlade om att inte ligga första dagen och att han var för kåt, men efter återföreningen verkar det som att de faktiskt låg ihop – vad ville han då? Känns helt meningslöst. Camilla verkar vara en schysst tjej, förstår inte grejen. Han släppte också rätt ospsympatisk merch som knappt fick något engagemang.

Helt säkert att det var något med ligget som inte matchade. Kanske helt olika preferenser?båda undergivna? Nu blev det ju tydligt varför han gjorde slut ju
Citera
2026-04-02, 14:04
Medlem
Någon som vet vem Angelicas nya snubbe är? Blev nyfiken nu ju efter ha sett reunion-avsnittet.
Citera
2026-04-02, 14:12
Medlem
existensexcesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Jag förstår inte …. Jag tycker Johanna är en otroligt jobbig person. Jag tycker inte hon känns helt hundra och ska bara ha och det ska vara som hon tycker och på hennes sätt.
Hon blir aldrig nöjd.
Hon var inte nöjd med kaffet när han väl kom med det och skickade ut det.
Han försökte men det blev fel enligt henne hela tiden.

Visst kanske Daniel är speciell men han förstår inte och är inte van med att leva som hon kräver.
De var helt fel match.

Jag känner ändå att Daniel försökte utifrån sig som person.

Det här med inspelningen känner jag bara är barnsligt. Herregud!
De pratade båda om det och sedan blev det jävligt fel.
Älta det om och om igen!
Absolut det var inte snyggt men det var än igen hon som ville få honom i dålig dager.
Hon tog upp det från början och varför gör man det om förslaget om inspelning och sedan är något som enligt henne är fruktansvärt. Där går inte min ekvation ihop.
Jag förstår inte hennes sätt riktigt. För mig känns det inte riktigt ok.

Johanna fick honom att bli ett svart får med hennes krav och gnäll på honom.

Absolut, håller med om att det kändes lite fjantigt att visa missnöje när han ändå tog steget och gav henne en kaffe - så blev det ändå fel. Johanna är inte felfri hon heller.

Det tar ju inte ifrån att Daniel ljög och förvrängde situationer för de andra killarna, av vad som framkom i reunion-avsnittet åtminstone. Jag tror också han försökte på sitt sätt men det ursäktar inte hur han försöker vända situationer och undviker ansvar.
Citera
2026-04-02, 14:37
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejokej123
Vem är det som ska ha en unge på 6 månader?

Vad menar du?
Citera
2026-04-02, 14:44
Medlem
Ellen gästade nyhetsmorgon/dagen på TV4. Har man åsikter om Daniel borde man definitivt ha åsikter gällande denna kvinna. Uääääh. Hemskt att se och höra.
Citera
2026-04-02, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivetone

Han kan väl läsa av hennes kroppspråk.
Hela hennes approach skrek ju avsmak!
Det handlade aldrig om in/ut/sprut utan det handlade om fysisk närhet, inte beröring.
Hon var helt enkelt inte intresserad av honom och han förstod det.
Bra för honom!
Citera
2026-04-02, 15:18
Medlem
Salcinns avatar
Att ingen ifrågasätter Ellen, det var väl ingen som var kär efter att endast ha pratat i kapslarna. Kärlek utvecklas över tid och det var det de har 4 veckor eller vad det är att bygga vidare på. Kärleken var helt enkelt inte blind för henne och hon ville inte försöka.

Att dessutom får reda på att Ludvig hade fått ligga direkt och ändå hoppade av pga brist på fysisk kontakt efter 2 dagar var ju bara komedi..
Citera
2026-04-02, 15:44
Medlem
Så sista avsnittet lärde mig att det är helt fantastiskt och förståeligt när Ellen avslutar relationen direkt när hon får se mannen hon ska dejta. Inte för att mannen var för ful men "för att hennes magkänsla" säger det.
Men det är helt fel när Ludwig går på sin magkänsla och avslutar det efter två heldagar tillsammans. Då måste han konfronteras ett par minuter för att aldrig ha givit det en tillräcklig chans.

Det är också förfärligt att Johanna inte får kaffe oftare i sin relation och när hon väl får kaffe så är det fel typ av kaffe trots att hon varit så duktig på att ständigt prata om vilka krav hon har i en relation. Att hon under hela seriens gång aldrig ses ställa frågar till sin partner om vad han behöver i en relation och vilka krav han har är ju lite skit samma för fokus måste ju ända vara på vad män kan göra för kvinnor. Det är viktigt att sånt avslöjas och att det ägnas gott om programtid åt att förlöjliga mannen som inte klarade av att komma med rätt kaffe.

Nej, det är lustigt hur alla avsnitt med återträffen nästan oavsett land i västvärlden får samma dynamik där de kvinnor som lyckats klara sig igenom säsongen och behålla en man, sen använder TV-tiden till att agera pitbull och försöka konfrontera männen i alla andra relationer mest och backa upp andra kvinnor.

Och precis som jag förutspådde tidigare här i tråden så var det Daniel som fick en yngre kvinna (som dessutom omvänt tycker han kan skippa känslopratet) medan Johanna är en ensam och singel 39-åring.
Citera
2026-04-02, 16:01
Medlem
Tomatsteks avatar
Håller med om att Ellen kom undan för lätt, men dom fokuserar ju på paren som sitter på scenen, dom som var med på resan.
Skönt att killarn sa rakt ut till Daniel att han inte bara missförstått saker utan rakt av ljuger gång på gång. Sånna som han behöver man vara otroligt rak och tydligt mot. Tror tyvärr inte det kommer få honom att fatta ändå, men dom gav iaf honom en chans genom att vara tydliga med att alla ser vad han pysslar med.
Angelicas problem är nog inte att hon är beräknande eller elak utan totalt känslomässigt omogen. En fjortis som lätt får "panik" , bryr sej för mycket om vad andra tycker och tycker att allt är piiinsamt. Jag tycker att Aron verkar vara en helt fantastisk person som förtjänar en underbar tjej, men jag skulle inte heller kunna vara med någon som han där aaaallt går såååå långsamt och är sååå lugnt. Det skulle bara stressa mej.
Vad Ludde/Måns Möller håller på med övergår mitt förstånd, men jag antar att sexet var dåligt, men Camilla har ju aldrig haft ett förhållande. Kanske inte så många sexuella partners heller. Då är man ju nervös och tafflig. Sånt jobbar man på tillsammans.
Lars-Erik är inte heller bara ett offer. Han lät det skina igenom att han är dömande mot icketroende och menar att man har dålig moral. Han har det där lite galna i blicken som nyfrälsta kan ha eller extremister.
Tack för mej
Senast redigerad av Tomatstek 2026-04-02 kl. 16:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in