2024-01-13, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edudumeller
Tvingade mig igenom de 4 första då en gammal polare är en av deltagarna. Fattar fan inte upplägget, man går ut med att det är 14 deltagare blablabla men visar bara typ 8?

Oavsett om dejterna ledde till frieri eller ej borde man väl vilja visa både vad som får de "utvalda" att bli valda. Alltså varför var typ Sergio ett bättre val än någon annan, hur dåliga dejter hade dom liksom?
Men också hur gick det för alla andra? Hur va detjerna mellan osynlig kille 1 och osynlig tjej 3 eller ja ni hajar?

Programmet blir ju mer GVFÖ än nåt annat med det här formatet. Med twisten att deltagarna fått prata med varandra innan och välja själv vem de gifter sig med

Jag har sett en hel del LiB, både amerikanska (dock inte allt), brasilianska och japanska. De har lagt upp det lite olika varje gång, man kan säga att de lägger sig någonstans mellan två poler: A) följa ett par per avsnitt, eller B) följa "hela"* gruppen kronologiskt. Nu verkar de köra mer variant A, så man får se hela sammandraget från ett par från dejterna, frieriet och första mötet. De upprepar detta med alla tills alla frierier som blir är avklarade. I sina tidigare säsonger var det mer variant B, vilket jag tycker var mycket bättre.

Vad gäller vilka de visar, de visar bara de som faktiskt tog sig till frieri. Majoriteten funkar inte "experimentet" för, och av de som det funkar för är det inte alla som är så bra TV att det är värt att sno ihop något av dem. (Från tidigare amerikanska säsonger t.ex insett att de någon gång t.o.m knappt visade ett par som friade, de bara försvann från programmet efter någon visad dejt och långt i efterhand fick man veta att de friat, tackat ja, men sedan ångrat sig bara några dagar senare). Det är ju också givetvis fritt att hoppa av, och det är det också några som gör varje gång, de visar man inte heller. Avhopp ställer dessutom till det eftersom de då blir ojämnt antal män och kvinnor, vilket ju gör det omöjligt att alla tar sig till frieri.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarsmolket
Vad tror du att resterande 6 avsnitt ska handla om då?

Nästa avsnitt är giftermål för dom som kommer gifta sig.
Avsnitt 6-10 är med resten av deltagarna
...tjejgissar jag.

Nix, nästa avsnitt kommer vara att de åker på gemensam resa (bor på samma hotell, men umgås inom paren), sedan får man se hur de bor ihop ett tag, sedan själva vigseln (alltid någon/några som säger nej vid altaret!), sedan ett uppföljningsavsnitt. Så har i alla fall tidigare säsonger fungerat.

Jag har läst lite vad tidigare amerikanska deltagare sagt om upplevelsen, undrar om det är likadant i den svenska. Det flera av amerikanerna sagt är att det inte framgår när man ser programmet hur extremt intensivt det är, tiden i "kapslarna" ("kammarna" hade varit ett bättre namn!) är bara 10 dagar, de får inte lämna lokalerna, de har nästan ingen kontakt med yttervärlden, alkoholen flödar fritt och det är flera timmar dejtande med flera olika personer varje dag. I synnerhet alkoholen har flera understrukit blev problematisk, eftersom innan, mellan och efter dejterna fanns i princip inget att göra förutom att kanske träna, spela lite biljard/kort, äta, sova och supa. Tittar man på programmet inser man att det står flaskor och/eller deras gyllene glas framme nästan varje scen.
Senast redigerad av guldduscharn 2024-01-14 kl. 00:01.
Citera
2024-01-14, 00:05
Medlem
Hon Emilia ser ut som minst 40
Citera
2024-01-14, 00:32
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Jag blev lite nyfiken på Sergios påstådda bakgrund som fotbollstränare i Barcelona. Söker man på hans för- och efternam – Sergio + Rincón + Barcelona – får man noll träffar på spanska fotbollssidor eller på andra sidor som brukar lista folk som arbetar med fotboll.

Detta skvallrar om vilken otroligt låg nivå hans tränarkarriär i Spanien måste legat på. Säkert ideellt arbete i en klubb väldigt långt ner i seriesystemet eller tränare för nåt ungdomslag. Om det ens är sant att han varit tränare i Spanien.

Dock hittar man denna artikel om hans senaste tränaruppdrag i Sverige. Inte den glassigate tjänsten i fotbolls-Sverige. Får han ens nån lön? Han kan ha gaslightat sig till detta uppdrag, precis som han slingrade sig ur lögnen om han dumpat alla tjejer förutom henne han friade till.

Vad gäller hans karriär som dj har han en egen mycket dysfunktionell hemsida för detta. Under fliken About me kan man läsa om hans uppdrag som plattvändare. Sergio har spunnit vax på allt från "ett julbord för Telenor" till "en bröllopsfest i Södertälje".

Det är uppenbarligen varken nån José Mourinho eller David Guetta vi har att göra med...

Han har gått "alla tränarutbildningar i Barcelona".

Vad fan betyder det ens?

Sergio är en given narcissist. Den där skiten med armbandet och hur han gör Amanda osäkert attached genom att återkommande säga att han fått kalla fötter. För att HON inte visar tillräckligt med kärlek (skuldbelägger henne). Classic Narcissus.
Citera
2024-01-14, 00:37
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Hon Emilia ser ut som minst 40

Och hon är född blott 1989.
Citera
2024-01-14, 02:38
Medlem
Citat:
Jag blev lite nyfiken på Sergios påstådda bakgrund som fotbollstränare i Barcelona. Söker man på hans för- och efternam – Sergio + Rincón + Barcelona – får man noll träffar på spanska fotbollssidor eller på andra sidor som brukar lista folk som arbetar med fotboll.

Detta skvallrar om vilken otroligt låg nivå hans tränarkarriär i Spanien måste legat på. Säkert ideellt arbete i en klubb väldigt långt ner i seriesystemet eller tränare för nåt ungdomslag. Om det ens är sant att han varit tränare i Spanien.

Dock hittar man denna artikel om hans senaste tränaruppdrag i Sverige. Inte den glassigate tjänsten i fotbolls-Sverige. Får han ens nån lön? Han kan ha gaslightat sig till detta uppdrag, precis som han slingrade sig ur lögnen om han dumpat alla tjejer förutom henne han friade till.

Vad gäller hans karriär som dj har han en egen mycket dysfunktionell hemsida för detta. Under fliken About me kan man läsa om hans uppdrag som plattvändare. Sergio har spunnit vax på allt från "ett julbord för Telenor" till "en bröllopsfest i Södertälje".

Det är uppenbarligen varken nån José Mourinho eller David Guetta vi har att göra med...

Jag kontaktade hans nuvarande klubb och de känner inte igen namnet.
Citera
2024-01-14, 04:59
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Spelar ingen roll var de bor eller pratar för språk. Jag pratar om genetik. Jag är halvfinsk själv och har varit i Finland många gånger. Hon ser utan tvekan finsk ut. De har ett köttigare ansikte än svenskar.

Jo, det spelar väldigt stor roll att hon har ett svenskt för- och efternamn och kommer från en ort där över 80 procent har svenska som modersmål. Att du påstår dig vara halvfinsk och har varit i Finland är däremot helt irrelevant i sammanhanget. Liksom ditt påstående att finnar har "köttigare ansikten" än svenskar.

Så otroligt tröttsamt med folk som anser sig kunna bedöma att nån ser ut att komma från ett speciellt land (särskilt efter att denne öppnat munnen och avslöjat sin nationalitet).

Det finns en massa tester på nätet där man kan försöka gissa folks nationalitet endast baserat på deras utseende och det är väldigt svårt.
Citera
2024-01-14, 05:07
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Lucas alltså, han hade kunnat få en råkåt polsk slampa med sillisar, men istället valde han en finlandsvensk morran (Mumin referens).

Visst det kanske inte hade blivit nåt långvarigt men eldigt och passionerat hade det nog varit.

Märks ju att han tycker hon är motbjudande fysiskt.

Ja, det är uppenbart för alla att Lucas kommer ångra sitt val, när han väl kommer få träffa polskan i kommande avsnitt.
Citera
2024-01-14, 05:10
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Vart påstås det att han varit tränare i Barcelona? Han har gått utbildningen där.

Han sa väl det själv i kapseln till nån brud.

"Jag har varit fotbollsränare i Barcelona" låter ju klart mer imponerande, tänker han, än "Jag tränar tonårstjejer i Sverige ideellt på fritiden".
Citera
2024-01-14, 05:37
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldduscharn
Jag har sett en hel del LiB, både amerikanska (dock inte allt), brasilianska och japanska. De har lagt upp det lite olika varje gång, man kan säga att de lägger sig någonstans mellan två poler: A) följa ett par per avsnitt, eller B) följa "hela"* gruppen kronologiskt. ... I sina tidigare säsonger var det mer variant B, vilket jag tycker var mycket bättre.

Nej. Jag har också sett övriga länders säsonger. Det brukar vara 30 deltagare totalt i gruppen. Helt omöjligt att följa dom alla.

Citat:
(Från tidigare amerikanska säsonger t.ex insett att de någon gång t.o.m knappt visade ett par som friade, de bara försvann från programmet efter någon visad dejt och långt i efterhand fick man veta att de friat, tackat ja, men sedan ångrat sig bara några dagar senare).

I amerikanska Love is Blind har det funnits flera par som friat men sen har man klippt bort dom helt. Det blev särskilt konstigt och uppmärksammat i senaste säsongen, eftersom man såg att Renee och Carter var med när dom valde ut bröllopskläder, men var (så gott det gick) helt bortklippta från serien. Renee avslöjade sen att det kommit fram att Carter visat sig ha häftiga humörsvängningar, vilket skrämde henne. Dessutom var han helt pank samt hade varit otrogen mot henne under förlovningen.

Ett bra sätt att hänga med i efterspelet kring amerikanska Love is blind är att följa vissa (mestadels) amerikanska tiktokare som nystar i det.

Citat:
Nix, nästa avsnitt kommer vara att de åker på gemensam resa (bor på samma hotell, men umgås inom paren) ...

Vadå "Nästa avsnitt"? Avsnittet med resan finns ju redan ute.
Citera
2024-01-14, 06:18
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Angående Sergios tränarbakgrund. Från hans linkedin.

"Erfarenhet

Huved tränare Barcino
Barcino fútbol
juni 2022–nu 1 år 8 månader

Barcelona, Catalonien, Spanien

Om vi bortser från hans krattiga skrivförmåga – huved tränare? – så hävdar han att han varit engagerad i Penya Barcelonista Barcino. Det verkar vara en fristående supporterklubb till FC Barcelona som anordnar träningsläger för barn. Antagligen var han där några veckor för att sen kunna hävda i sitt cv att han varit tränare i Barcelona – och antyda att det handlar om storlaget FC Barcelona.

Citat:
Bellvitge
U.D. Unificación Bellvitge
jan. 2022–nu 2 år 1 månad

Barcelona

Detta är en klubb som har barn och ungdomslag. Han har nog varit där och arbetat ideellt ett tag, kanske fått mat och husrum, återigen mest för att kunna skriva Barcelona i sitt cv.

Citat:
Entreprenör
R&R KB Events
aug. 2001–nu 22 år 6 månader

Jag hittar ingen information alls om detta bolag. Frågan är om det ens existerar.

Citat:
Fotbollstränare
Karlbergs Bollklubb
nov. 2019–jan. 2022 2 år 3 månader

Jag hittar en enda träff med koppling mellan hans namn och Karlbergs BK. Han har varit uppskriven som assisterande tränare för Karlbergs damlag under en match. På lagets nuvarande sida står han inte med som tränare.
Senast redigerad av timpani 2024-01-14 kl. 06:21.
Citera
2024-01-14, 06:28
Medlem
Ridnes avatar
Jag förstår mig inte på den där Rasmus alltså.. Han är lönnfet och halvful men verkar tro att han är Guds gåva till kvinnor vilket även Krisse-Ly (felstavat?) tydligen tyckte. Det bevisar ju bara att antingen så gör hans enorma självförtroende honom attraktiv i tjejers ögon eller så är det jag som inte ser hans potential

Christoffer är på något sätt vacker men tyvärr är han alldeles för feminin och översvallande.. Han verkar go och så men jag tror att det ska till en speciell tjej för att uppskatta honom.

Sergio... herregud. En vandrande redflag. Han påminner mycket om ett ex till mig i sättet som hade borderline. Samma konstiga känslostormar och tvära kast som ingen människa orkar med. Hoppas att Amanda dumpar honom illa kvickt för honom lär hon inte bli lycklig med. Amanda verkade mest balanserad av alla deltagarna och dessutom väldigt vacker.

Synd att inte Lucas valde polskan. De hade nog haft roligare ihop.
Citera
2024-01-14, 08:24
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Jo, det spelar väldigt stor roll att hon har ett svenskt för- och efternamn och kommer från en ort där över 80 procent har svenska som modersmål. Att du påstår dig vara halvfinsk och har varit i Finland är däremot helt irrelevant i sammanhanget. Liksom ditt påstående att finnar har "köttigare ansikten" än svenskar.

Så otroligt tröttsamt med folk som anser sig kunna bedöma att nån ser ut att komma från ett speciellt land (särskilt efter att denne öppnat munnen och avslöjat sin nationalitet).

Det finns en massa tester på nätet där man kan försöka gissa folks nationalitet endast baserat på deras utseende och det är väldigt svårt.

Det spelar noll roll vad hon pratar för språk. Du kan ha en adopterad kvinna från Sri Lanka i Sverige som pratar perfekt svenska. Alla kommer ändå se att hon inte är svensk.

Bara för att du inte är tillräckligt intelligent eller observant för att kunna se var folk kommer ifrån betyder det inte att andra inte kan göra det.
Men förstår att det är "tröttsamt" när det belyser din egen oförmåga.

Jag antar att du kan se skillnaden på exempelvis en mongol, en japan och en thailändare, annars är det något grovt fel på din förmåga till typ ansiktsigenkänning.
Senast redigerad av mendokse 2024-01-14 kl. 08:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in