2024-01-10, 10:16
Medlem
Tjena tjena!

Min hobby under de 7 senaste åren har varit att pilla i vår betongvägg o skrapa med nageln medans ja ligger i säng.

Det började med att jag fick bort målarfärgen, sen kom jag djupare o djupare efter ja kom typ 10 cm in använde jag en penna för att röra runt.

Tänk typ 2x2 cm i storlek.

Igår hände nåt jag aldrig trodde skulle hända.. jag pillade hål in till grannen. Fick panik för pennan flög igenom. Jag kikade in med de va kolsvart.

Nu känner jag ändå att min hobby har nått sitt mål, kan ju inte pilla mer.. Men tänker, hur kan jag gå vidare och bygga vidare på mitt hål jag skapat?

Har ni några tips?

Jag tror hålet är till deras sovrum, det vore rimligt om deras lägenhet är spegelvänd mot min. Alla tips mottages
Citera
2024-01-10, 10:33
Medlem
Haajibs avatar
Jag tror du har kommit till hålrummet som separerar och isolerar värme i lägenheten. Men håll koll om det tänds någon lampa.

Vad som kommer hända är att kall luft kommer strömma in i bostaden.
Citera
2024-01-10, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Jag tror du har kommit till hålrummet som separerar och isolerar värme i lägenheten. Men håll koll om det tänds någon lampa.

Hmm
Möjligt att ja kommit in dit, det har vart mörkt sen igår kväll iaf. Verkar ej blåsa kallt
Citera
2024-01-10, 12:01
Medlem
Citat:

Är en betongvägg verkligen uppbyggd så? Är inte den solid rakt igenom till andra sidan? Om det hade varit en gipsvägg hade det kunnat vara som du skriver.
Citera
2024-01-10, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Är en betongvägg verkligen uppbyggd så? Är inte den solid rakt igenom till andra sidan? Om det hade varit en gipsvägg hade det kunnat vara som du skriver.

Jag har stårt utanför för att försöka få ett hum om det skulle vara grannens lägenhet och det känns som att jag borde va igenom Märkligt bara att de e mörkt..
Citera
2024-01-10, 16:20
Medlem
DonaldBidens avatar
Kanske bäst att spackla igen hålet innan grannen mördar dig?

Vet aldrig vad det är för obehagliga typer man har till grannar, kan ju hålla på och göra hål i väggar och grejer!
Citera
2024-01-10, 16:27
Medlem
Haajibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix

De brukar vara formade som ett H, så du enkelt kan slotta i varje sektion.
Citera
2024-01-10, 17:47
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Tjena tjena!

Min hobby under de 7 senaste åren har varit att pilla i vår betongvägg o skrapa med nageln medans ja ligger i säng.

Det började med att jag fick bort målarfärgen, sen kom jag djupare o djupare efter ja kom typ 10 cm in använde jag en penna för att röra runt.

Tänk typ 2x2 cm i storlek.

Igår hände nåt jag aldrig trodde skulle hända.. jag pillade hål in till grannen. Fick panik för pennan flög igenom. Jag kikade in med de va kolsvart.

Nu känner jag ändå att min hobby har nått sitt mål, kan ju inte pilla mer.. Men tänker, hur kan jag gå vidare och bygga vidare på mitt hål jag skapat?

Har ni några tips?

Jag tror hålet är till deras sovrum, det vore rimligt om deras lägenhet är spegelvänd mot min. Alla tips mottages

Ge mig en bild asap. Annars är du en kronisk mytoman
Citera
2024-01-10, 17:55
Medlem
datalogs avatar
Citat:

Är du dum i huvudet? Finns ingen poäng i att isolera en vägg mellan två bostäder, det är lika varmt på bägge sidorna.

Och ja, TS är med största sannolikhet troll.
Senast redigerad av datalog 2024-01-10 kl. 18:06.
Citera
2024-01-10, 18:48
Medlem
vilket märke på pennan?
Citera
2024-01-10, 19:39
Medlem
Pansarhanes avatar
Gör hålet stort nog för att du ska kunna ta dig genom väggen, sedan ta med dig en spade och börja gräva och bygga en tunnel under grannens golv.

Det finns mycket inspiration nu att hämta från judarna i New York som hade grävt en tunnel under en synagoga som upptäckes nu i år den 8:e januari. Det finns en OK sammanfattning om incidenten i denna Wikipedia artikel:
https://en.wikipedia.org/wiki/New_York_synagogue_tunnels_incident

Annars googla bara "New York synagogue tunnels incident".
Tänk dig alla möjligheter som finns med en tunnel under grannens golv... du kan tjuvlyssna, borra hål lite här och där för att tjuvtitta, du kan placera ut instrument för att avlyssna dem 24/7. Du kan till och med ta med en madrass ner och utföra obeskrivliga saker...
Citera
2024-01-10, 19:41
Medlem
Låter som det är en tegelvägg och det är murbruket du har kraffsat i. Men som ovanstående skriver så är det förmodligen luftrummet mellan lägenheterna som är vanligt att ha i ett murat gammalt hus.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in