2024-01-08, 19:07
Medlem
StudiumValors avatar
Har du råkat ut för någon situation som förvånade, ja nästan chockade dig, men som du kunnat skratta åt i efterhand?
Jag har ett exempel:
Hade ofta köpt lotter på ambulerande cirkusar och tivolin när dessa äntligen kom till stan igen:
- fina vinster!
- stora vinstchanser!
- alla med slutsiffra 2,4,7 vinner,
var ju lockrop som jag inte kunde stå emot.
Vann ta mig fan aldrig utan det var alltid minst en siffra fel. Alltid!
Bestämde mig för att aldrig mer köpa en lott.
Men så en dag när jag var nybliven tonåring kom Axels tivoli till stan och på lottmånglarens skylt stod:
- VINST PÅ ALLA NUMMER!!
Äntligen! Det är väl bara småvinster det fattade jag, men jag skiter i vad jag vinner bara jag vinner NÅGOT.
Jag köpte fem lotter och vecklade ut dem, nu djävlar.....
Inte ett enda nummer, bara ordet NITLOTT!!
Det är ju lurendrejeri!
Citera
2024-01-08, 20:52
Medlem
Jobbets lite fisfärnäma medelålders dam sket på sig så det rann utmed benen i fikarummet, kan hända att man småfnissar ibland när man tänker på det.
Citera
2024-01-08, 21:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Har du råkat ut för någon situation som förvånade, ja nästan chockade dig, men som du kunnat skratta åt i efterhand?
Jag har ett exempel:
Hade ofta köpt lotter på ambulerande cirkusar och tivolin när dessa äntligen kom till stan igen:
- fina vinster!
- stora vinstchanser!
- alla med slutsiffra 2,4,7 vinner,
var ju lockrop som jag inte kunde stå emot.
Vann ta mig fan aldrig utan det var alltid minst en siffra fel. Alltid!
Bestämde mig för att aldrig mer köpa en lott.
Men så en dag när jag var nybliven tonåring kom Axels tivoli till stan och på lottmånglarens skylt stod:
- VINST PÅ ALLA NUMMER!!
Äntligen! Det är väl bara småvinster det fattade jag, men jag skiter i vad jag vinner bara jag vinner NÅGOT.
Jag köpte fem lotter och vecklade ut dem, nu djävlar.....
Inte ett enda nummer, bara ordet NITLOTT!!
Det är ju lurendrejeri!

Du skulle spelat nr: 1,3,5,6,8 i stället
Citera
2024-01-09, 09:39
Medlem
Bret-Harts avatar
När jag missbedömde vilket ställe hyresvärden skulle gå till i min lägenhet och steg in i mitt lilla ställe med min porrsamling och han och kollegan utbrast ett : Oj då? Ja så kan det vara svarade jag, du får ta bort allt det här för vi ska fixa lite här inne, när de hade gått så skrattade jag så mycket så jag ramlade över tidskriftssamlarna i trä och skrapade upp benet och började blöda, liten fadäs men det blev fint och till och med bättre på platsen efter att de hade fixat i ordning så det var bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in