2024-01-09, 17:55
Medlem
NykteristJaVissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groseman
För er som inte kopplat. Den andra videon om rosorna är filmat av mördaren. Han följer Benzemas bil en bra bit. Mercan är snett framför förarens bil.

Är det inte en person som är utanför bilen som filmar som springer mot hans framruta och pepprar in i bilen? Gissar att denna person var passagerare på en cross eller annat, inte i bilen bakom.

De har väl sett hans bil innan händelsen och stalkat han / puckat hans bil
Citera
2024-01-10, 09:49
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NykteristJaVisst
Är det inte en person som är utanför bilen som filmar som springer mot hans framruta och pepprar in i bilen? Gissar att denna person var passagerare på en cross eller annat, inte i bilen bakom.
De har väl sett hans bil innan händelsen och stalkat han / puckat hans bil
När man ser båda så verkar det som en följer efter i bilen bakom och filmar medan en annan går fram från höger och skjuter genom fönstret. Man ser inte att skytten hoppar av en motorcyckel och personen ser inte ut som ett bud (får man bud på motorvägen?).
Citera
2024-01-11, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
När man ser båda så verkar det som en följer efter i bilen bakom och filmar medan en annan går fram från höger och skjuter genom fönstret. Man ser inte att skytten hoppar av en motorcyckel och personen ser inte ut som ett bud (får man bud på motorvägen?).
MCn ser ut som bud med en stor väska liknande Foodora. Men det såg du kanske
Citera
2024-01-11, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheezy
Det mesta tyder på att han är död men det finns ändå ett par grejer som gör att jag ifrågasätter det hela.

Benzema gick ut några timmar innan händelsen och skrev att det kommer bra nyheter från ”grabbarnas” advokater inom kort. Han snackade då alltså om Elias Bäck, Moewgli och dom andra som sitter häktade i Tunisien. Han skrev också att dom har massa grejer på gång som kommer chocka Sverige.

Han skrev kvällen innan det massa grejer riktade direkt till jordgubben och sa åt honom att han är villig att låta honom vara om han drar sig ur ”gamet” men om jordgubben inte skulle göra det så skrev Benzema att han hade massa överraskningar till honom.

Även Benzemas instagram har rensats efter hans död och breven/varningarna till Jordgubben och Jordbro har tagits bort timmar efter hans död. Även dom flesta bilderna som Benzema lagt upp togs bort. Det här är något som jag själv la märke till.
Jag håller med men av andra orsaker om jag inte missuppfattat dig?

Om det finns något som tyder på att allt är fake så är det att det som förra gången kan vara skådespelare inblandade och att irakiska polisen har gripit folk för mord men vet att inget mord har begåtts.

Jag tror inte på detta men det är faktiskt inte omöjligt. Benzema trodde han var safe i Bagdad vilket jag förstår men han visste samtidigt vilken stark beslutsamhet och kapacitet JG har efter Sarajevo och efter hans mamma där hela släkten krävde hämnd och den enda som fanns tillgänglig att mörda var B.
Citera
2024-01-11, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Jag håller med men av andra orsaker om jag inte missuppfattat dig?

Om det finns något som tyder på att allt är fake så är det att det som förra gången kan vara skådespelare inblandade och att irakiska polisen har gripit folk för mord men vet att inget mord har begåtts.

Jag tror inte på detta men det är faktiskt inte omöjligt. Benzema trodde han var safe i Bagdad vilket jag förstår men han visste samtidigt vilken stark beslutsamhet och kapacitet JG har efter Sarajevo och efter hans mamma där hela släkten krävde hämnd och den enda som fanns tillgänglig att mörda var B.

Bli inte alls förvånad om B dyker upp igen.
Pengar finns det gott om hos dessa och med det går det att muta många där nere för lite Hollywood.
Citera
2024-01-11, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groseman
För er som inte kopplat. Den andra videon om rosorna är filmat av mördaren. Han följer Benzemas bil en bra bit. Mercan är snett framför förarens bil.
Det var ju inte alls mördaren som satt i bilen, han kom ju på motorcykel och sprang fram till bilen och sköt, och sedan sprang till motorcykeln för att dra därifrån men då blev han gripen.
Citera
2024-01-11, 23:06
Medlem
Backaborts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheezy
Det mesta tyder på att han är död men det finns ändå ett par grejer som gör att jag ifrågasätter det hela.

Benzema gick ut några timmar innan händelsen och skrev att det kommer bra nyheter från ”grabbarnas” advokater inom kort. Han snackade då alltså om Elias Bäck, Moewgli och dom andra som sitter häktade i Tunisien. Han skrev också att dom har massa grejer på gång som kommer chocka Sverige.

Han skrev kvällen innan det massa grejer riktade direkt till jordgubben och sa åt honom att han är villig att låta honom vara om han drar sig ur ”gamet” men om jordgubben inte skulle göra det så skrev Benzema att han hade massa överraskningar till honom.

Även Benzemas instagram har rensats efter hans död och breven/varningarna till Jordgubben och Jordbro har tagits bort timmar efter hans död. Även dom flesta bilderna som Benzema lagt upp togs bort. Det här är något som jag själv la märke till.
Sitter Moewgli också i Tunisien?
Citera
2024-01-11, 23:07
Medlem
Backaborts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Hur hittar dessa grabbarna varandra, ända nere i Irak av alla ställen?

Folk här har snackat om livestreams. Har dessa grabbar livestreamat och visat var de befinner sig?

Eller har de någon insider som lämnar alla uppgifter till de andra?

Om man lyckas lokalisera honom nere i Irak av alla ställen förtjänar man att vinna #1 pris på GeoGuessr. Det bör bli den grabbens nya smeknamn.
Antagligen har folk läckt info
Citera
2024-01-11, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backabort

Nej, my bad menade 5iftyy
Citera
2024-01-11, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litelagomidag
Bli inte alls förvånad om B dyker upp igen.
Pengar finns det gott om hos dessa och med det går det att muta många där nere för lite Hollywood.
Svenska polisen ska få tandkort. Då kanske jag kommer tro på det
Citera
2024-01-12, 01:03
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZoooomAliEr
Trodde först det var världskände fotbollsspelaren det skrevs om...
Speciellt när nätverket kallar sig laliga. Skrattade för mig själv när jag läste rubriken.
Citera
2024-01-12, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backabort

Nä häkte i Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto