2024-05-01, 19:08
Medlem
god.childs avatar
Såklart POGAČAR skulle bli orimligt dyr i girot, 32 velosar är nog det värsta jag sett hitills.
Citera
2024-05-03, 21:08
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Tia just nu för Team Månsan.

Girot öppet och pusselbitarna satt direkt. Inte det färggladaste pusslet, men får tänka på stage race.
Pogge något dyr fast lär sätta världsrekord I antal poäng på en grand tour.

Visst. Fast sen ska det tvekas in i det sista. Började få upp ögonen på hajpade JPL, vilket isf medför "förändringar" i övrigt.
Citera
2024-05-03, 21:57
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Visst. Fast sen ska det tvekas in i det sista. Började få upp ögonen på hajpade JPL, vilket isf medför "förändringar" i övrigt.

Vem är JPL?

Edit. Lopez förstås.
Senast redigerad av Månsan 2024-05-03 kl. 22:02.
Citera
2024-05-03, 22:04
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vem är JPL?

Juan Pedro Lopez, Alp of Tour-vinnaren. Verkar vara väldigt uppskriven i tipsen jämfört med vad han gjort tidigare. Alltså plats 16-20 på de tuffa etapperna ungefär och inget mer. Så tänkte inte alls på honom för ett par dagar sedan. Nu ställer han till det lite.
Citera
2024-05-03, 23:42
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Juan Pedro Lopez, Alp of Tour-vinnaren. Verkar vara väldigt uppskriven i tipsen jämfört med vad han gjort tidigare. Alltså plats 16-20 på de tuffa etapperna ungefär och inget mer. Så tänkte inte alls på honom för ett par dagar sedan. Nu ställer han till det lite.
Nä, han var med i mitt ursprungslag, sen åkte han ut. En svala gör ingen sommar eller vad det heter. Konkurrenterna gick antagligen på halvfart i alptouren.
Citera
2024-05-04, 08:11
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nä, han var med i mitt ursprungslag, sen åkte han ut. En svala gör ingen sommar eller vad det heter. Konkurrenterna gick antagligen på halvfart i alptouren.

Exakt. Går även att utöva den tesen på Lipowitz.
Tar nog ändå Lopez, 6 cred liksom. Dessutom får jag isf bort två 4 cred från laget.
Citera
2024-05-04, 14:24
Medlem
Månsans avatar
Giro-laget: Kan visa sig vara ett bräckligt bygge, kanske för ungt och med för många italienare. Har inte ändrat en enda lagmedlem på fyra dagar, kan tyda på att laget är bra.

Pogge - Motivering överflödig. Jag tror han vinner sex etapper, varken mer eller mindre.

Tiberi - Kattmördarn given. Fin form. Bra tempoåkare. Billigare och bättre än O’Connor, Geraint Thomas, Bardet inbillar jag mig.

Lipowitz - Strålande på sistone. Fjolårssäsongen också riktigt bra med flertalet fina GC-resultat.

Pozzovivo - Kan visa sig vara årets knäppaste uttagning. Den krumme gamlingen kan krascha närsomhelst. Men ändå, gör fortfarande överraskande ofta starka insatser på hårda etapper. Sista girot för 41-åringen, viker inte ner sig frivilligt. Konkurrensen dessutom rekordsvag.

Milan - Ganska givet sprinterval. Stryktålig. Orkar över bergen. Bra tempoåkare som extra bonus. Mitt alternativ Tim Merlier har ganska kass grand tour-historik.

Ganna - Jag har oftast med Ganna. Brukar för det mesta bli fiasko. Nu hoppas jag på två tempovinster plus ytterligare en etappvinst, likt 2020.

Baudin - En 4-kreditare som känns billig, borde kostat 6. Riktigt bra i år, senast GC-10:a i Baskien. Laget i stark medvind dessutom.

Piganzoli - Nya unga gardet av starka italienare. Nästa år kostar han 16 eller 18. Verkar vara typen som gnidet jagar placeringar, kämpar för att komma tolva istället för 14.

Pithie - kan räcka ända till podiet på spurtetapper. Dessutom duglig i tempo. Kan bli en succé, dessvärre antagligen uttagen i de flesta velolag.
Citera
2024-05-04, 19:35
Medlem
rainbowias avatar
Lippo får väl gå för etapper senare.....

Oväntat svagt av Bardet och Arensman. Dessutom var Plapp svag som jag hade innan jag böt in Super(?)-Lopez. Faktum är att jag då hade fegvalet två st UAE-fyror som uppgraderades till Budget-Ganna (Sheffield) samt APP i det formstarka Decathlon.

Mest orolig för nyckfulla utbrytningar, typ att Carr blir årets Derek Gee.
Citera
2024-05-04, 19:56
Medlem
Ezzelinos avatar
Mina GC-förhoppningar står till Pogacar, O'Connor och Uijtdebroeks. Vansevenant med som allrounder också, verkar ha bra form i alla fall. Sprintplatser åt Milan och Pithie. Novak, Stake Laengen och Germani som oklassificerade.
Citera
2024-05-07, 18:15
Medlem
rainbowias avatar
Tragiskt att se hur svag Pithie har varit. Lite instängd idag fast väldigt blek må jag säg. Och med det så har Hank gått förbi i stage race igen. Inbillar mig att jag kan ta lite på GC-åkarna dock lär det bli Milan (igen) imorgon. Tålamod.....
Citera
2024-05-07, 19:43
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Tragiskt att se hur svag Pithie har varit. Lite instängd idag fast väldigt blek må jag säg. Och med det så har Hank gått förbi i stage race igen. Inbillar mig att jag kan ta lite på GC-åkarna dock lär det bli Milan (igen) imorgon. Tålamod.....
Pithie var ganska okey idag. Låg fyra precis före mål. Sen blev det lite stockning på högerkanten där han var, varvid en hel drös swishade förbi till vänster. Igår var han dock svag, såg ut att trampa luft när alla runt omkring forsade förbi.

Själv blir jag överraskad och glad varje dag som Pozzovivo inte kraschar. Har klarat sig två etapper i rad nu. Första två etapperna var han rejält i backen. Till och med cykeln gick mitt itu.
Citera
2024-05-07, 22:27
Medlem
Jaha Girmay kraschade ut idag 🙃
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här