Citat:
Ursprungligen postat av
Persienne
Ja, rubriken säger väl allt.
För 5 år sen blev min hund förlamad från bröstkorgen och ner. Jag kämpade för henne i flera år och nu kan hon gå på normala promenader och allt är "honkey dorey" förutom att hon till 70% inte känner av när hon ska bajsa.
Hur länge ska man stå ut med detta egentligen? Jag älskar henne och hon räddade livet på mig en gång då brandlarmet inte gick men hon väckte mig.
I princip varje dag så bajsar hon inne... jag är så trött
Ska jag vara helt krass. Om min hund sket inomhus VARJE dag, eller i praktiken varenda dag, så skulle jag i första hand bygga en hundgård o begränsa hundens inomhusvistelse. Därefter utfodring på samma tider varenda dag så att man skapar någon slags förutsägbarhet i hundens avföringsvanor. Om inte detta är möjligt så skulle hunden få somna in. Ring hem en veterinär som låter hunden somna hemma. Det är ju direkt äckligt att låta en hund skita inomhus varenda dag. Det lär ju bli bakterier på ytorna. Och det är inget roligt liv för dig att ha det så. Eller kan du begränsa ytorna i ditt hem så att hunden håller sig på en bestämd plats?
Allt handlar ju om hur länge du själv orkar kämpa. Hunden lider säkert inte. Jag skulle inte vilja ha det som du har det i flera års tid. Men du har ingen orsak att ha dåligt samvete om du tappar orken.