Flashback bygger pepparkakshus!
2024-01-06, 16:10
Medlem
ValkPaddas avatar
Jag tycker att jag själv agerar vårdslöst ibland, men att ens tänka tanken...

Det lär inte behöva gå fort för att ungen ska få allvarliga skador eller dö.
Citera
2024-01-06, 16:16
Medlem
ValkPaddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Hur vet du att det är 5 platser? Det är ingen som har sagt att det är så. En del bilar har fler platser.

Username checks out
Citera
2024-01-06, 16:19
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Hur vet du att det är 5 platser? Det är ingen som har sagt att det är så. En del bilar har fler platser.

Det säger sig självt och trådstarten hade sett helt annorlunda om den hade haft fler säten. Men nej, den här bilen har inte några fler säten.

Själva tråden i sig bevisar avsaknaden av ett sjätte säte.

Man kan inte utgå från en massa obskyra "tänk om" när man hanterar så'na här frågeställningar.
Citera
2024-01-06, 16:22
Medlem
Citat:
Man får göra det en kortare sträcka.

Alltså detta:

”Barn som är 3 år eller äldre och är kortare än 135 cm får åka i baksätet utan barnskydd om de använder bälte. Detta gäller endast vid kortare sträckor.”

https://www.xn--vningskrning-3ibh.co.../barn-i-bilen/
Knappast tillämpligt om det lilla barnet bältas med vuxen som krossar det när de är bältade tillsammans. Har ingen testat halkbanornas apparat där man får testa krafterna vid bara 5 km/h?
Citera
2024-01-06, 16:24
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Det säger sig självt och trådstarten hade sett helt annorlunda om den hade haft fler säten. Men nej, den här bilen har inte några fler säten.

Själva tråden i sig bevisar avsaknaden av ett sjätte säte.

Man kan inte utgå från en massa obskyra "tänk om" när man hanterar så'na här frågeställningar.

Men nu försöker du bevisa något som inte är bevisat bara för att du tror att det är så.
Citera
2024-01-06, 17:04
Moderator
Rubriken förtydligad, utgången rubrik: Blir man av körkort om jag har en extra som är 3 år ?

/Moderator
Citera
2024-01-06, 22:35
Bannlyst
Tror bara att du får böter för att du inte säkrat lasten i bilen. Dock inte att rekommendera. Ditt barn förtjänar bättre säkerhet än så
Citera
2024-01-06, 23:23
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPHuvudsak
Och jag har rökt i 16 år utan att dö i lungcancer. Min slutsats är därför att rökning är helt ofarligt.

Kolla olycksstatistik då jämfört med nu så kommer din åsikt tvärvända.

Hur som helst, är man en passagerare för mycket så ser man givetvis till att alla barn sitter säkert, sen låter man en vuxen åka i bakluckan.
Din slutsats om rökning kan tyckas lite märklig, men du får givetvis tycka vad du vill.
Citera
2024-01-06, 23:29
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InPain
Med tiden ser man vad som händer och hur statistiskes ser ut för människor utan bälte, för många i bilen osv.
Det händer fort olyckor hur noga man än är. Där är mer bilar ute på vägarna i dag, högre hastigheter osv.
Naturligtvis.
Vad som stör mig är denna besatthet av krockar.
Det finns trådar där folk är livrädda för att åka i en bil som kanske reparerats felaktigt efter en olycka, eller som vägrar åka i bilar tillverkade före ett visst år, eller som köper bil enbart utifrån krocksäkerhet.

Själv har jag blivit "jagad" av grannar som ondgjort sig över att barnen inte hade säkerhetsbälte när jag flyttade om mina bilar på parkeringsplatsen, dom hävdade att jag äventyrande deras liv och skulle ringa till soc.
Citera
2024-01-06, 23:59
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Eh, om ni krockar kommer bältet skära din treåring i två halvor pga tyngden av den vuxne som sitter med ungen i knät och har samma bälte. Det oroar dig inte aningen mer än farbror polisens reaktion?
Här har vi en toppenkommentar!

Har aldrig förstått mig på folk som inte fattar hur bilbälten fungerar vid en krock.
Citera
2024-01-07, 06:15
Jag tycker folk verkar helhispiga.

När jag var liten var jag och brorsan i baksätet som barn och levde runt, var aldrig tal om bälte.

Mina barn har ofta fått sitta i mammans knä på mindre utflykter, visst, kör man över 90 ska de sitta fast men på småvägar, kom igen, vilket ockuperat överbeskyddarsamhälle vi blivit.

Som svar på frågan kan föraren bli av med kortet eller få böter, allt beroende på omständigheter.
Citera
2024-01-08, 09:29
Medlem
DARYLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Här har vi en toppenkommentar!

Har aldrig förstått mig på folk som inte fattar hur bilbälten fungerar vid en krock.

Det måste vara du som inte förstår hur bältet fungerar eftersom han har precis rätt i vad han skriver...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in