2024-01-05, 18:06
Medlem
Hej fick nyss en undersökning jag skulle svara på 5 korta frågor vad jag köper o säljer , när jag skulle göra en betalning på en auktion. Handlar bara spel o film för små summor lite då o då. Är inte kriminell på någotvis , varför får jag dessa frågor helt plötsligt???
Citera
2024-01-05, 18:47
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurifax1337
Hej fick nyss en undersökning jag skulle svara på 5 korta frågor vad jag köper o säljer , när jag skulle göra en betalning på en auktion. Handlar bara spel o film för små summor lite då o då. Är inte kriminell på någotvis , varför får jag dessa frågor helt plötsligt???
Enligt lag är de tvingade, men be dem dra åt helvetet och anlita dem aldrig mera
Citera
2024-01-05, 19:46
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurifax1337

Det är väl ett resultat av att dom blivit ålagda att förhindra försäljning av stöldgods och att inte bidra till att möjliggöra penningtvätt. Lite av bankernas regler "light".

Enda risken jag ser för vanligt folk, är väl om man säljer mycket och riskerar att på sikt få skatta för vinsten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in